منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

راهای درمان چین و چروک

آنچه در این مطلب میخوانید

1- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زیرا اولین و مهم ترین عامل بروز چین و چروک صورت است. این عامل حتی موثرتر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می‌کند.
2- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گریزی نیست از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا از بروز سرطان پوست جلوگیری شود و مانع از بروز چین و چروک شود.
3- سیگار نکشید. سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد.
4- به اندازه کافی بخوابید. در غیر این صورت بدن تولید هورمونی به نام کورتیزول می‌کند که نتیجه‌ای جز شکستن و آسیب به سلول‌های پوستی نمی‌شود. استراحت کافی منجر به تولید هورمون رشد می‌شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصیت الاستیک آن را حفظ می‌ کند.
5- به پشت بخوابید. وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است. مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک در گونه‌ها می‌شود.
6- چشمان خود را هم نکشید. اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واکنش خودکاری توسط صورت (ماهیچه‌های اطراف چشم) انجام می‌شود. بنابراین بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینک استفاده کنید.
7- ماهی بخورید. این غذای دریایی سرشار از پروتئین و اسید چرب امگا 3 می‌باشد که برای سلامت و شادابی پوست لازم است.
8- سویا بخورید. ترکیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب‌های پوست کمک می‌کند.
9- مصرف کاکائو. کاکائو حاوی 2 نوع فلاونول (اپی کاتچین، کاتچین) می‌باشد که مانع از آسیب‌های نور خورشید به پوست می‌شود و جریان خون به پوست را ارتقا می‌بخشد و باعث می‌شود که پوست نرم‌تر شود.
10- خوردن میوه‌ها و سبزیجات متنوع. آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلول‌های پوست در نتیجه وجود رادیکال‌های آزاد می‌شود.
11- از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.
12- در شست و شوی صورت زیاده روی نکنید.

روش‌ های موضعی از بین بردن چین و چروک صورت

ترکیباتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود می‌تواند چین و چروک صورت را برطرف کند. اغلب آنها در هر دو نوع از مواد آرایشی بهداشتی تجویزی و غیر تجویزی وجود دارد.

بهترین درمان چین و چروک در اصفهان

- آلفا هیدروکسی اسید (AHAs)

نوعی لایه بردار طبیعی که سلول‌های مرده را می‌زداید و چین و چروک‌های سطحی را برطرف می‌کند (به خصوص چروک‌های اطراف چشم). شواهد نشان می‌دهد که این ترکیب باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود.

- رتینوئیدها (Retinoids )

تنها ترکیبی که سازمان غذا و دارو برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت تصویب کرده است. این ماده در واقع فرم طبیعی ویتامین A می‌باشد و در از بین بردن چروک‌های سطحی موثر است.

- ویتامین C موضعی

این ترکیب باعث تولید کلاژن می‌شود و مانع از بروز آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشیدی می‌شود. التهاب‌های پوستی را بهبود می‌بخشد و مشکلات رنگدانه‌ای را برطرف می‌کند. بیشتر محققان شکل اسید آسکوربیک را برای رهایی از چین و چروک پیشنهاد می‌کنند.

- آیدبنون (Idebenone)

این ترکیب شیمیایی به گونه‌ای قوی مشابه آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که استفاده موضعی از این ترکیب برای فقط 6 هفته منجر به کاهش خشکی پوست به میزان 26% ، افزایش آب رسانی به پوست به میزان 37% ، کاهش چین و چروک به میزان 29% و بهبود آسیب‌های ناشی از نورخورشید به مقدار 33% است.

- فاکتورهای رشد

بخشی از پاسخ‌های ترمیم کننده زخم‌ها در بدن اگر به صورت موضعی مصرف شود می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

- پنتاپپتیدها(Pantapeptides )

این ترکیب نیز باعث تولید کلاژن می‌شود. خطوط چین و چروک را از بین می‌برد.

آدرس اینستاگرام

روش های دیگر از بین بردن چین و چروک

- بوتاکس . تزریق ماده سمی بوتولینوم که منجر به ریلکس شدن ماهیچه‌های زیر چین و چروک می‌شود و در نتیجه چروک‌ها نیز برطرف می‌شود.
- چگال کردن چین و چروک. پزشکان در این رابطه سعی می‌کنند چین و چروک را با مواد متنوعی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات سنتتیک پر کنند.
- لایه گذاری با لیزر. د راین روش به کمک منبع نوری سطح خارجی پوست برداشته می‌شود و زخم بسیار خفیفی باقی می‌گذارد. ولی به تدریج پوست جدید بدون چین و چروک و با کیفیت رشد می‌کند.
- لایه برداری شیمیایی . در این روش نیز به کمک ترکیبات شیمیایی لایه خارجی پوست برداشته می‌شود و ایجاد آسیب می‌کند که پاسخ بدن در مقابل آن تولید کلاژن است.
- پوست خراشی (Dermabrasion ). در این روش نیز به نوعی لایه برداری از پوست صورت انجام می‌شود.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب‌ترین کادر درمانی آماده ارائه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهرداد قشماریان [ 1402-04-22 ]
پنجاه و دو سال دارم مقداری دور چشمهایم چروک داره چیکار کنم بهتره. وهزینه اش هم بفرمایید سپاسگذارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

دستگاه آر اف فرکشنالدستگاه آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن‌ ترین روش‌ های جوانسازی پوست است. و نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد . ... ادامه مطلب

هیدروکینون چیست و چه تأثیری در درمان لک صورت دارد؟هیدروکینون چیست و چه تأثیری در درمان لک صورت دارد؟

هایپرپیگمانتاسیون اصطلاحی است که پوست تیره را توصیف می کند. این تیرگی ها شامل لکه های تیره پوست، لکه های کبدی، لکه های پیری، کک و مک ناشی از بارداری، ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین