منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

کلاژن سازی پوست صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

می‌ توان گفت که کلاژن چسب طبیعی است که چفت و بست بدن را حفظ می‌کند. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتئین است که سلول‌های پوست جایگزین شده و جوانی‌اش حفظ می‌شود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن می‌شود. اگر خودمان اقدام به حفظ کلاژن و جایگزینی آن نکنیم علاوه بر پوستمان، ناخن‌ها ، دندان‌ها، غضروف‌ها و حتی روده‌ها نیز ضعیف و آسیب پذیر می‌ شوند.

اینستاگرام صدف کلینیک

کلاژن چیست ؟

در زبان یونانی کلاژن به معنای «تولیدکننده چسب» است. این چسب طبیعی در واقع پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست، تاندون‌ها، استخوان‌ها، غـــــضروف‌ها و تمام بافت‌های رابط را تشکیل می‌دهد. این ترکیب همچنین در مواد ژلاتینی بدن مانند زجاجیه چشم (همان مایع ژلهای مانند و بدون عروق و شفاف کره چشم) نیز وجود دارد. کلاژن ۵ نوع دارد و حــــدود ۸۰ درصد وزن بافت‌های رابط را در بــرمی‌گیرد بنابراین چیزی بیش از یک ماده ساده در ترکیب کرم‌های زیبایی است.

میوه های کلاژن ساز

در بین مواد غذایی متنوعی که باعث تولید کلاژن بیشتر می‌شوند میوه ها جایگاه بالایی دارند. میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، کیوی، پاپایا، انگور سفید، بلوبری، توت فرنگی و تمشک جزو میوه های سرشار از ویتامین C هستند و در افزایش میزان کلاژن نقش مهمی دارند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. به همین دلیل نیز باعث حفظ جوانی و شادابی پوست شده و از افتادگی زودهنگام و بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم‌ها و جراحات پوستی ایجاد شده نقش مهمی دارد. همچنین می‌توانید از خواص موجود در این میوه ها برای افزایش کلاژن موجود در اندام‌های دیگر مانند چشم‌ها و غضروف‌ها نیز بهره مند شوید.

سویا

برخی از محصولات تهیه شده از سویا مانند شیر یا پنیر سویا حاوی «جنیستئین» هستند. این ترکیب شیمیایی قدرت بدن برای ترشح هر چه بیشتر کلاژن را بالا می‌برد و با آنزیم‌هایی که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بافت‌های بدن را به خطر می اندازند، مقابله می‌ کند.

چگونه کلاژن بدن را افزایش دهیم ؟

همانطور که گفته شد کلاژن در سرتاسر بدن ما وجود دارد بنابراین لازم است که برای جذب و تولید هر چه بیشتر آن تلاش کنیم. شما میتوانید با گنجاندن مواد غذایی زیر میزان این پروتئین ضروری را در بدنتان افزایش دهید.

کلاژن سازی پوست

سبزیجات مفید و لازم

برای کلاژن سازی هر چه بیشتر با سبزیجات باید به سراغ آنهایی بروید که حاوی میزان زیادی ویتامین C، ویتامین K و آنتی اکسیدان‌ها هستند. برای اینکه پوست بدنتان سالم بماند باید سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم ها، اسفناج، چغندر، بادمجان و گل کلم در برنامه‌ی غذاییتان باشد. این مواد غذایی با تولید ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد و به ویژه ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می‌کنند و مفاصل و پوست را در وضعیت بهتری قرار می‌دهند. یادتان باشد که گوجه فرنگی بیشتری نیز مصرف کنید. چون میزان بالای لیکوپن آن باعث تولید هر چه بیشتر کلاژن می‌شود.

گوگرد

گوگرد یک ماده معدنی مفید و ضروری برای سنتز کلاژن و کراتین بدن است. کمبود این ماده معدنی باعث بروز ضعف در پوست، مو ها و ناخن‌ها می‌شود. در واقع مواد غذایی حاوی گوگرد، جایگاه مهمی در لیست مواد غذایی تولیدکننده کلاژن دارند. برای جذب گوگرد بیشتر می‌توانید به موز، مــرغ، گوشــــت اردک، توفو یا همان پنیر سویا، میوه نارگیل، پاپایا و سیر و پیاز اعتماد کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ دوستدار کلاژن هستند و تأثیر زیادی در افزایش میزان آن دارند. ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی خال مخالی، روغن‌های گیاهی، گردو، بادام هندی، بادام یا حتی خیار جزو منابع غذایی حاوی امگا ۳ هستند. این مواد غذایی باعث نرمی مفاصل، بهبود وضعیت روده‌ها و شفافیت هر چه بیشتر پوست می‌شوند. توجه داشته باشید که مصرف این مواد غذایی باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی شده و میزان کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهند.

مصرف مکمل

یکی دیگر از روش‌های رایج جذب کلاژن بیشتر مصرف مکمل است که با انواع مختلف تولید شده و در بازار وجود دارند. میتوانید از کپسول، پودر یا قرص‌های کلاژن استفاده کنید. البته بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکمل یا دارویی با پزشک مشورت کنید. چون لازم است که دوز مصرف این مکمل‌ها بر حسب نیاز بدنتان باشد. برای افزایش تأثیر هر چه بیشتر مکمل کلاژن در بدن توصیه های زیر را در نظر داشته باشید:
از مکمل‌هایی استفاده کنید که همچنین حاوی ویتامین C نیز باشند. چون این ویتامین باعث جذب هر چه بیشتر کلاژن می‌شود.
بهتر است مکمل‌ها را در وعده صبحانه مصرف کنید تا جذب آن بیشتر شده و بهتر اثر کند.

در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی صدف اصفهان از به روزترین روش‌های مراقبت و درمان پوست همراه با پیشرفته ترین دستگاه‌های تخصصی لیزر و جوانسازی ، برای انجام فرایند درمانی شما استفاده می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره بختیاری [ 1402-06-25 ]
مطالب بسیار فوق العاده بود لطفا در مورد مواد غذایی مورد استفاده بیشتر توضیح بدید که برای کلاژن سازی مفید باشند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ایجاد شوره پوست صورتعلل ایجاد شوره پوست صورت

شوره صورت، یکی از عارضه های پوستی است که موضوعی نگران کننده به شمار آمده به طوری که این موضوع، باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می شود. ... ادامه مطلب

با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟

لیپولیزر و ليپوساكشن در يك جلسه انجام می‌ شود؛ ولی يك روش تهاجمی است ، دستگاه 3MAX جهت لاغری استفاده می شود و نیازی به بی حسی ندارد . ... ادامه مطلب

تزریق فیلر طبیعی چربی به صورتتزریق فیلر طبیعی چربی به صورت

برای تزریق چربی به صورت یا بدن، چربی از یکی از اندام‌ ها استخراج شده ، شسته و پالایش می‌شود و بعد سوزن‌ های مخصوص زیبایی به نواحی مد نظر تزریق می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین