منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوستی / پاکسازی کامل پوست skin care چیست؟

پاکسازی کامل پوست skin care چیست؟

این روزها به‌ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال‌های آزاد و گازهای سمی زیادی است. این آلودگی‌ها می‌توانند در خارجی‌ترین لایه پوست جمع شده و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی و آکنه شوند. پاکسازی پوست از مهمترین عواملی است که در سلامت پوست صورت اهمیت زیادی دارد. شناخت نوع پوست از اولین و مهم‌ترین اقدامات برای مراقبت از پوست می‌باشد؛ زیرا استفاده از محصولات نامناسب با نوع پوست می‌تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پاكسازى پوست یا همان Skin Care يكى از روش‌های مراقبت از پوست به‌ صورت دوره‌ای چند هفته یک‌بار یا ماهانه است. این جلسات باید زیر نظر پزشک انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. پاکسازی پوست با برداشت سلول‌های مرده خیلى از مشكلات پوست را بهبود می‌بخشد و موجب داشتن یک پوست زيبا، صاف و شفاف می‌شود؛ اما باید توجه داشت برای مراقبت از پوست نباید به سراغ استفاده از پاک‌کننده‌ و ماسک‌هایی که با هر پوستی سازگار نیستند رفت؛ چراکه موجب قرمزى، التهاب و حساسيت پوستى می‌شوند.

پاکسازی پوست صورت یکی از روش‌ هایی می‌باشد که شما می‌ توانید با انجام آن به زیبایی و روشنایی موردنظر پوست خودتان دست پیدا کنید. این روش زیر نظر متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

شناخت انواع پوست برای پاکسازی

1. پوست خشک: پوست‌هایی نازک، گاهی اوقات فلس مانند، ترک‌دار و زبر می‌باشند. درخشندگی نداشته و به سختی روزنه‌ای را روی سطح پوست می‌توان دید.

2. پوست چرب : پوستی صاف، صیقلی و جلا داده شده به خصوص در قسمت پیشانی، بینی و چانه می‌باشد. مقدار چربی روی پوست از حد معمول بیشتر و هنگام لمس کردن اکثر منافذ آن آشکار است.

3. پوست نرمال: پوستی میان خشک و چرب است که نرمی و رطوبت آن مطلوب بوده و منافذ روی پوست بزرگ نیستند.

4. پوست ترکیبی یا مختلط: تقریباً مانند پوست‌های نرمال بوده و در مناطق پیشانی، بینی و چانه.

انواع پاکسازی پوست برای هر پوستی متفاوت می‌باشد.

پاکسازی کامل پوست

فواید پاکسازی پوست

پاکسازی و آبرسانی پوست باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود که برای پوست بسیار مفید است. آبرسانی پوست‌های خشک نیز بسیار مفید است و مانع از چروک زودرس می‌شود. ماساژ صورت باعث می‌شود تا خون زیر پوست شما به حرکت درآید. باعث ریلکسی و آرامش شما شده و به جذب مواد اکسیژن رسان کمک می‌کند. به خاطر تحریک پوست مواد زائد دفع می‌شود.

پاکسازی باعث زیبایی و شادابی پوست می‌شود. آلودگی‌های سطحی، دانه‌های سرسیاه را از سطح پوست برمی‌دارد. سبب می‌گردد تا مواد معدنی و اکسیژن‌دار به سطح درمیست پوست برسد. لایه‌ای درونی که زیر سطح پوست قرار دارد لایه درم نام دارد. در این لایه کلاژن وجود دارد و پاکسازی پوست باعث جوانسازی آن می‌شود.

پاکسازی پوست به روش کلینیکی طی مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از معاينه و تشخيص نوع پوست، چربی‌ها و آنالیز پوست برای هر فرد با روش میکرودرم ابريژن،روش هیدرودرم ابريژن و پیلینگ بسته به انتخاب فرد صورت می‌گیرد. میزان چربی، رطوبت، ميزان اسيديته PH پوست، میزان باز بودن منافذ پوست ، وضعیت چروک‌های موجود پوست، لایه‌های زیری پوست، لکه‌های پوستی و… بررسی و تعیین می‌شود. بررسی این موارد برای انتخاب روش مناسب براى بهتر شدن پوست می‌باشد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرمی (هیدرودرم ابریژن) روشی مناسب برای پاکسازی و آبرسانی به پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم (یا همان دستگاه هیدرودرمی) صورت می‌پذیرد. ممکن است این روش را با نام‌های دیگری نیز بشناسید که این نام‌ها عبارت‌اند از هیدراته کردن صورت، میکرودرم آبریژن، فیوژن صورت، میکرودرم ابریژن و آکوا درم آبریژ که همگی به یک روش جوانسازی اشاره دارند. در این روش به دلیل پاکسازی صورت با استفاده از فرایندی عاری از درد و حساسیت و اثرگذاری سریع و زیاد، یکی از روش‌های محبوب در بین ایرانی‌ها است.

پیلینگ

در این روش درمانی، داروهای شیمیایی بر روی پوست به کار می‌رود که باعث می‌شود پوست تاول بزند و درنهایت بیفتد. پوست جدید جایگزین معمولاً پوستی صاف و کم چروک‌تر است. شما می‌توانید درمان پیلینگ با داروهای شیمیایی را در مطب پزشک انجام دهید. این روش درمانی سرپایی بوده و به سرعت مرخص می‌شوید.

پزشک ابتدا صورت شما را کامل تمیز می‌کند. سپس یک یا چند داروی شیمیایی مانند اسید گلیکولیک، اسید تری کلروائو، اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک یا اسید کاربولیک (فنول) را به قسمت‌های کوچکی از پوستتان اعمال می‌کند. این کار یک زخم کنترل شده ایجاد می‌کند که موجب می‌شود پوست جدید سر جای خود بنشیند.

پیلینگ مکانیکی یا Dermaberasion

در پیلینگ مکانیکی به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می‌شود و در رفع اسکارهای عمیق‌تر ناشی از آکنه‌ها کاربرد بیشتری دارد.

پیلینگ لیزری

پیلینگ لیزری که در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه‌ برداری استفاده می‌شود. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی آنها برای لایه‌ برداری پوست استفاده می‌شود.

مزایای پاکسازی پوست

اینستاگرام کلینیک صدف

افراد مناسب جهت پاکسازی پوست

اگر شما در سلامت کامل هستید؛ مثبت اندیش و واقع‌گرا باشید. شما یک متقاضی مناسب برای پاک‌ سازی صورت هستید. برخی از مؤلفه‌های پوست مانند ضخامت و بافت آن می‌توانند برای مناسب بودن متقاضی مؤثر باشند.

عوارض پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یکی از کارهای ضروری است که برای شادابی و طراوت چهره خود باید انجام دهید؛ اما اگر این کار با روش‌های نامناسب و غیرعلمی انجام شود ممکن است صدمات جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند. استفاده از مواد نامناسب می‌تواند باعث التهابات پوستی، قرمزی و حساسیت پوستی شود یا اگر پاکسازی توسط فرد غیرمتخصص انجام پذیرد ممکن است مواد مغزی لازم را به پوست نرساند و اثرات چشمگیری نداشته باشد. پاکسازی پوست با از بین بردن جای جوش ، لکه‌های پوستی و چین و چروک‌های سطحی پوست زیبایی چهره شما را دوچندان می‌کند و اگر به صورت علمی و اصولی انجام شود نه تنها خطری ندارد بلکه همه افراد در سنین مختلف می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد. در این مرکز امکان استفاده یکی از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد ( لیزر الکس کوانتا )، توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکسرفع تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می‌ کنند، نوعی درمان است که می‌ تواند تعریق آنها را کاهش دهد و از طریق تزریق بوتاکس تا 80 درصد کاهش می‌ یابد ... ادامه مطلب

علائم و نشانه های اولیه بروز ملانوماعلائم و نشانه های اولیه بروز ملانوما

ملانوما ها ممکن است در هر جایی از بدن به وجود بیایند. این نوع سرطان پوستی در قسمتهایی از بدن بیش تر ایجاد می شود که در معرض تابش نور مستقیم خورشید ... ادامه مطلب

اسکلروتراپی برای درمان عروق واریسی صورتاسکلروتراپی برای درمان عروق واریسی صورت

رگ‌ های واریسی و رگ ‌های عنکبوتی روی صورت، رگ‌ های خونی متسع یا بزرگ ‌شده ی هستند که درست در زیر سطح پوست ایجاد می شوند، در نتیجه رگ‌ ها حالت تار مان ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین