منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوستی / پیلینگ های گیاهی و شیمیایی چه تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند؟

پیلینگ های گیاهی و شیمیایی چه تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند؟

پوست بدن به عنوان بیرونی‌ترین لایه، همواره در معرض خطر و آسیب است. سلول‌های بافت پوست معمولاً بیش‌تر و زودتر از سایر بافت‌ها می‌میرند و جایگزین می‌شوند. این سلول‌ها، ظاهر پوست را کدر و ناخوشایند می‌کنند و یک مانع مهم برای جذب رطوبت و مواد مغذی محسوب می‌شوند. به علاوه تجمع زیاد آن‌ها روی پوست، می‌تواند موجب بسته شدن منافذ پوست و بروز انواع جوش چرکی، سرسیاه و… شود؛ بنابراین شما نیاز دارید تا هر چند وقت یک‌بار، آن‌ها را بزدایید و اجازه تنفس و بازسازی را به پوست بدهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

با بالا رفتن سن و کم شدن تعویض سلولی (رشد سلول‌های جدید و جایگزین شدن با سلول‌های قبلی)، پیلینگ گیاهی و شیمیایی صورت یکی از روش‌هایی می‌باشند که از پوست رنگ‌پریده جلوگیری می‌کنند، رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کنند و موجب می‌شوند پوست شاداب و جوان‌تر به نظر برسد. همچنین این پیلینگ های صورت، باعث کم‌رنگ شدن لکه‌های پوستی و جای جوش ، از بین رفتن جوش‌های سرسیاه روی پوست و نرم شدن پوست صورت هم می‌شود. پیلینگ شیمیایی و گیاهی پوست در واقع یک نوع لایه‌برداری پوست است که در آن بخش کمی از لایه سطحی یعنی اپیدرم را جدا می‌کنند تا با از بین رفتن سلول‌های مرده سطحی، سلول‌های پوست به نوسازی بپردازند.

پیلینگ یا لایه برداری پوست ، روشی کم تهاجمی برای درمان بسیاری از مشکلات و جوانسازی پوست می‌ باشد که در کلینیک تخصصی صدف اصفهان با بکارگیری بهترین مواد و مهارت کادر درمانی انجام می‌ پذیرد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پیلینگ گیاهی

افرادی که تمایل دارند از این روش برای پوستشان استفاده کنند ولی وقت رفتن به مراکزی که این کار را انجام می‌دهند ندارند، می‌توانند در خانه آن را انجام بدهند. برای این کار و پاکسازی و همچنین لایه‌برداری پوست می‌توانند از روش‌های کاملاً خانگی و غیر شیمیایی مانند بخور دادن صورت، برداشتن جوش‌های سرسیاه، استفاده از ماسک‌هایی که با میوه درست می‌شوند، استفاده از ماسک‌هایی که با انواع گیاهان درست می‌شوند، استفاده از ماسک‌های آماده و خیلی از موارد دیگر که می‌توانند استفاده کنند. لازم به ذکر است که این لایه‌برداری‌های خانگی علاوه بر اینکه کاملاً طبیعی هستند، بسیار مقرون به صرفه نیز می‌باشند.

پیلینگ یا لایه برداری پوست

استفاده از آلوئه ورا

همچنین افراد می‌توانند از آلوئه ورا که یک نوع گیاه است و برای پوست بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز استفاده کنند. استفاده از این گیاه خواص بسیار زیادی مانند ضـد حسـاسـیت، ضد باکتری، لایه‌ برداری پوست، ضد قارچی، ترمیم زخم، ترمیم نواحی سرمازده و خیلی موارد دیگر دارد. افراد بهتر است که بدانند از برگ این گیاه که مانند ژل است می‌توانند، استفاده کنند.

آموزش درست کردن ماسک

افرادی که درست کردن این‌گونه ماسک‌ها را یاد ندارند و تمایل به آموزش آن دارند، می‌توانند در اینترنت جستجو کنند. چراکه در اینترنت سایت‌های زیادی هستند که روش انواع ماسک‌ها را برای افراد و کاربرانی که تمایل به یادگیری دارند، در صفحه‌ی خود قرار داده‌اند. به این صورت می‌توانید توسط ماسکی که متناسب با صورتتان است در خانه و با کمترین هزینه پوست خود را لایه‌برداری و پاکسازی کنید.

لایه‌برداری پوست صورت با جوش شیرین یکی از معروف‌ترین روش‌های لایه‌برداری پوست به روش خانگی است. به علت ساختار دانه‌ای شکل جوش‌شیرین، به‌عنوان اسکراب سلول‌های مرده را از روی پوست جدا می‌کند.

لایه‌برداری پوست صورت با نمک دریایی هم به علت دانه‌های درشت نمک باعث پیلینگ صورت می‌شود.

لیمو به‌عنوان لایه‌بردار گیاهی پوست صورت شناخته می‌شود. ترکیب لیمو با شکر، به سبب خاصیت اسکرابی و همینطور نرم‌کنندگی و روشن کردن پوست به‌عنوان لایه‌ بردار قوی پوست بدن مناسب است.

انواع پیلینگ شیمیایی

در کل پیلینگ شیمیایی به انواع ذیل تقسیم‌بندی می‌شود:

انتخاب هر کدام از روش‌های فوق و اینکه کدام‌یک بیشتر برای شما مناسب می‌ باشد بر عهده پزشک می‌باشد. در صورتیکه هر کدام از روش‌های بالا به اشتباه انتخاب شده و یا به روش اشتباهی بر روی پوست پیاده شوند، می‌تواند عواقب جبران‌ ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشد.

پیلینگ شیمیایی عمیق

در صورتیکه اطلاعات مناسبی در مورد پیلینگ شیمیایی داشته باشید می‌توانید راحت‌تر برای انجام این پروسه آماده شوید. در ذیل به برخی از مراحل انجام پیلینگ شیمیایی عمیق اشاره می‌نماییم:

پیش از شروع جلسه پیلینگ شیمیایی، کرم‌های بی‌حسی موضعی بر روی پوست اعمال می‌شوند. پس‌ازآنکه کرم‌های بی‌حسی بر روی پوست اثر کرد، ماده شیمیایی مخصوصی به‌منظور لایه‌ برداری پوست بر روی پوست برس می‌شود. بعد از اتمام عملیات این مواد با آب شسته می‌شوند. لایه نازکی از کرم مرطوب‌ کننده به منظور حفظ طراوت پوست بر روی آن کشیده می‌شود.

پیلینگ شیمیایی متوسط

اسکارهایی که بر اثر آکنه پدید می‌آیند، چروک‌های نسبتاً عمیق و بدرنگی‌های پوستی همگی می‌توانند به کمک پیلینگ شیمیایی متوسط درمان شوند. ماده شیمیایی که در این پروسه استفاده می‌شود، می‌تواند پوست شما را از سلول‌های مرده‌ای که در لایه سطحی و میانی پوست قرار دارند پاک‌سازی نماید. پزشک معمولاً برای پیلینگ شیمیایی متوسط از (TCA trichloroacetic acid) و یا اسید گلیکولیک استفاده می‌نماید.

نحوه انجام پیلینگ شیمیایی متوسط

پیش از انجام هر پروسه درمانی بهتر است با مراحل انجام آن آشنا شوید. در ذیل به برخی از این مراحل اشاره می‌نماییم:

پیلینگ شیمیایی سبک

پیلینگ شیمیایی سبک برای اشخاصی که پوست آنها دچار چروک های ریز، آکنه، خشکی و لکه های پوستی شده است، می‌تواند انتخاب درستی باشد. این نوع از پیلینگ شیمیایی تنها لایه خارجی پوست را تحت تأثیر قرار داده و لایه ‌نازکی از آن را بر می‌دارد. نتیجه آنکه پوست از درخشش خاصی برخوردار شده و سالم‌تر به نظر می‌رسد. رایج‌ترین موادی که در این فرآیند استفاده می‌شوند، اسیدهای آلفاهیدروکسی و بتاهیدروکسی اسید می‌باشند که اسید گلیکولیک، لاکتیک اسید، سالیسیلیک اسید و مالئیک اسید در این دسته بندی قرار می‌ گیرند. تمامی موادی که در پیلینگ شیمیایی عمیق استفاده می‌شوند، به صورت ملایم‌تر و خفیف‌تر در این روش نیز کاربرد دارند. به منظور رسیدن به نتیجه مثبت نهایی ادامه جلسات درمانی پیشنهاد می‌شود.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

نحوه انجام پیلینگ شیمیایی سبک

پیلینگ شیمیایی سبک همچون سایر روش‌های لایه‌ برداری می‌تواند موجب افزایش درخشش پوست و بهبود برخی از مشکلات پوستی شود. در ذیل به برخی از مراحل پیلینگ شیمیایی سبک اشاره می‌ نماییم:

تفاوت پیلینگ گیاهی و شیمیایی

تفاوت اصلی این دو روش لایه‌برداری در میزان اثرگذاری آن‌ها است و نتایج شیمیایی بسیار قوی‌تر است.در مورد لایه‌بردارهای شیمیایی، محصولات گیاهی معمولاً اسیدیته کمتری دارند. برای همین اثرات لایه‌برداری کمتری هم دارند.

در کلینیک مشکلات پوستی به دقت بررسی می‌شوند تا مناسب‌ترین اسید برای رفع این مشکلات شناسایی شود. سپس همزمان با استفاده از اسیدها، داروهای خاص دیگری به پوست شما می‌زنند که لایه برداری را مؤثرتر و عوارضش را کمتر کنند.

واقعیت این است که اگر از پس هزینه‌های لایه‌ برداری شیمیایی برمی‌آیید، قطعاً این روش‌ها مؤثرتر است.

لایه‌ برداری گیاهی ارزان‌ تر از لایه‌ برداری شیمیایی تمام می‌ شود.

اگر لایه‌برداری را صرفاً به عنوان یکی از بخش‌های مراقبت پوستی خود انجام می‌دهید، استفاده از لایه‌بردارهای گیاهی بعد از مشورت با پزشک کفایت می‌کند؛ اما اگر می‌خواهید مشکلاتی مانند جای زخم، لکه‌های پوستی، چین و چروک‌ ها و موارد این چنینی را درمان کنید، احتمالاً به لایه برداری شیمیایی نیاز خواهید داشت.

شباهت پیلینگ گیاهی و شیمیایی پوست

افراد نامناسب جهت پیلینگ پوست

کسانی که از آکنه رنج می برند باید حتماً در خصوص لایه برداری پوست صورتبا پزشک متخصص پوست مشورت کنند. درصورتی که آکنه شما مزمن یا کیستیک باشد، پوستتان خود به خود ملتهب است و لایه‌برداری سبب التهاب بیشتر می‌شود. در این صورت احتمال به جا ماندن لکه‌های تیره پوستی که به هایپرپیگمنتیشن مشهورند، وجود دارد. این لکه‌ها در کسانی که پوست تیره‌رنگی دارند رایج‌تر و ماندگارتر است. پس مواظب باشید اگر روی پوست خود هرگونه زخم، آفتاب‌سوختگی، آسیب یا عفونتی مشاهده کردید، لایه‌ برداری نکنید. این توصیه شامل تبخال هم می‌شود. در این زمان‌ها پوست شما بیش از لایه‌برداری به آبرسانی و مراقبت‌های درمانی احتیاج دارد.

معایب پیلینگ شیمیایی

عوارض پیلینگ شیمیایی

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می‌ باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش ، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می‌ شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیلر زیر چشم چه تأثیری در جوانسازی زیر چشم دارد؟فیلر زیر چشم چه تأثیری در جوانسازی زیر چشم دارد؟

فیلر یک نوع ماده پرکننده است که در زیر پوست چشم تزریق می شود و پف و کبودی زیر چشم را به راحتی برطرف می کند. بهترین و متداول ترین ماده پرکننده ای که در ... ادامه مطلب

ترکیبات مزوتراپی صورت کدامند؟ترکیبات مزوتراپی صورت کدامند؟

جوانسازی و تقویت پوست از طریق استفاده از فرایند‌ های زیبایی متعددی قابل دست‌ یابی است. مزوتراپی صورت یکی از فرایند‌های غیرتهاجمی در این زمینه است. ... ادامه مطلب

فیلر مو یا مزوتراپی، کدام یک در درمان ریزش مو مؤثرتر هستند؟فیلر مو یا مزوتراپی، کدام یک در درمان ریزش مو مؤثرتر هستند؟

فیلر مو و مزوتراپی از روشهای درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند. در این بخش به معرفی و مقایسه این دو روش برای درمان ریزش مو پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین