منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / با جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست آشنا شوید

با جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست آشنا شوید

به مرور زمان با بالا رفتن سن، میزان کلاژن پوست کمتر می شود. کلاژن رشته های پروتئینی در لایه میانی پوست هستند که باعث می شوند پوست، حالت سفتی و استحکام زیادی داشته باشد. با بالا رفتن سن، مقدار این رشته ها کمتر می شود و باعث ایجاد یک سری تغییرات در پوست می شود. از جمله این مشکلات می توان به ایجاد یک سری رنگدانه ها در پوست، ایجاد یک سری عروق ظریف در پوست، ایجاد رشته های الاستیک غیرطبیعی که عامل ایجاد چروک می باشد، اشاره کرد. با افزایش سن نیروی جاذبه زمین باعث می شود تا پوست حالت افتادگی پیدا کند و به سمت پایین کشیده شود که طی آن میزان بافت چربی پوست کم می شود، حجم پوست کم می شود و در واقع شکل طبیعی پوست نسبت به سن جوانی عوض می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

جوانسازی پوست صورت از جمله اقداماتی است که در عصر حاضر در کلینیک های زیبایی بدون هیچ گونه عمل جراحی و با دستگاه هایی پیشرفته و غیرتهاجمی در کوتاهترین زمان ممکن اتفاق می افتد. انواع دستگاه جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربردها و ویژگی های مختلفی دارند. دستگاه‌های جوانسازی پوست به دو طریق شادابی و جوانی را به پوست برمی‌گردانند. اول، تحریک فیبروپلاژی یا ساخت بافت‌های فیبروزی که باعث افزایش تولید کلاژن در لایه‌های مختلف پوست می‌شود. با افزایش ساخت کلاژن، پوست سفت و محکم و جوان خواهد شد. دوم، لایه‌برداری یا برداشتن لایه سطحی (لایه شاخی اپیدرم). در دستگاه‌های جوانسازی که بر اساس لایه‌برداری کار می‌کنند، بیرونی‌ترین سطح پوست برداشته می‌شود و پوست زیرین که جوان‌تر و سالم است، ظاهر می‌شود.

دستگاه هایفوتراپی

دستگاه هایفوتراپی (HIFU) یکی از دستگاه‌هایی است که کاربرد فراوانی در جوانسازی پوست دارد. این دستگاه با امواج متمرکز رادیویی و با شدت بسیار بالا کار می‌کند. این امواج مشابه امواجی است که در سونوگرافی استفاده می‌شود و تنها تفاوتی که با آن دارد این است که کمی متمرکزتر بوده و به تحریک پوست جهت تولید کلاژن کمک می‌کند. در این روش بیمار سرپا بوده و تحت بیهوشی قرار نمی‌گیرد. از این رو، روش هایفوتراپی جزء روش‌های غیرتهاجمی محسوب شده و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به عدم برش پوست اشاره کرد که نیازی به بخیه نداشته و بیمار هیچ دردی را حین عمل احساس نخواهد کرد. معمولاً از روش هایفوتراپی برای بهبود وضعیت خط چانه، از بین بردن چین و چروک، کاهش افتادگی غبغب و اصلاح طرح نامناسب لبخند استفاده می‌شود.

دستگاه کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی جزء مؤثرترین دستگاه‌های جوانسازی پوست بوده و با گاز کربن دی اکسید عمل می‌کند. از آن برای درمان سیاهی دور چشم، کاهش چین و چروک، کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی، بهبود افتادگی و شلی پوست استفاده می‌شود. روش کربوکسی‌ تراپی یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست بشمار می‌آید؛ چراکه سالیان سال است هیچ عوارضی از خود بر جای نگذاشته و جزء روش‌های کم‌تهاجمی محسوب می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه کربوکسی، گاز دی اکسید کربن را وارد سلول‌های زیرین پوست کرده و اقدام به از بین بردن سلول‌های مرده می‌کند تا مکانیسم‌های جبرانی پوست برای تولید کلاژن پوستی تحریک شوند. این کار باعث می‌شود تا میزان خون‌رسانی به پوست افزایش یابد و چربی‌های اضافی جای خود را به سلول‌های تازه بدهند. برخی‌ها کربوکسی را جزو بهترین دستگاه جوانسازی پوست می‌دانند.

دستگاه اندولیفت

جوانسازی صورت با روش اندولیفت جزء درمان‌های کم‌تهاجمی است. در این روش، پزشک با تابش پرتوهای لیزر به بافت پوست، اجزای صورت را بالا می‌کشد. این کار باعث می‌شود تا چین و چروک صورت کشیده شده و کاملاً محو شوند. کشیدن اجزای صورت با لیزر بسیار ایمن بوده و پرتوی لیزر هرگز بیش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ میکرون (به اندازه ضخامت یک تار مو) به زیر پوست نفوذ نمی‌کند. این کار باعث می‌شود تا بافت پوست تجزیه شده و برای بالاکشیدن آماده شوند.

دستگاه های جوانسازی پوست

دستگاه لیزر دی اکسید کربن

لیزر فرکشنال CO2 همانطور که از نامش پیداست با دی اکسید کربن عمل کرده و با تابش پرتوی لیزر به بافت پوست موجب از بین رفتن خطوط و چین و چروک آن می‌شود. این دستگاه تمامی لکه‌ها و خال‌هایی که بر اثر تابش نور خورشید بر روی پوست ایجاد شده‌اند را از بین می‌برد. کاهش این ضایعات پوستی باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. معمولاً از لیزر فرکشنال زمانی استفاده می‌شود که بیمار دچار افتادگی پوست شدید شده و با روش‌های کلینیکال دیگر قابل درمان نیست. این لیزر می‌تواند جای زخم ناشی از آکنه‌ها و جوش صورت را نیز از بین ببرد.

دستگاه RF فرکشنال

دستگاه آر اف فرکشنال جزء روش‌های کم‌تهاجمی بوده و با امواج رادیویی ایمن عمل می‌کند. این امواج با نفوذ به لایه پوست به تحریک و تولید کلاژن کمک می‌کنند. این امواج فیبروپلازی بدن را نیز فعال کرده و به تولید بیشتر کلاژن و تنظیم آن کمک می‌کند. از کاربرد این دستگاه می‌توان به بهبود منافذ پوستی، از بین بردن جای زخم، سفت کردن بافت‌های پوست و تنظیم کلاژن اشاره کرد. از مزایای این دستگاه نیز می‌توان به درمان آکنه‌های کیستی، یهبود ترک پوست ، از بین بردن چین و چروک پوست و کاهش ضایعات پوستی اشاره کرد.

اينستاگرام کلينيک صدف

بهترین زمان برای اقدام به جوانسازی پوست

اگر هر یک از نشانه های زیر را داشتید، هر چه سریع تر به دنبال روش های جوانسازی پوست صورت باشید:

هزینه جوانسازی پوست

هزینه انجام فرایندهای جوانسازی و لایه ‌برداری پوست ، متغیر است. هزینه دستمزد پزشک بر اساس میزان تجربه وی متفاوت بوده، شدت عارضه پوستی، نوع دستگاه به کار برده شده و محل جغرافیایی مطب پزشک نیز از فاکتورهای تعیین‌کننده در میزان هزینه هر فرایند است.

شما می توانید برای درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال ، به کلینیک صدف در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز تخصصی، انواع روشهای جوانسازی، کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی ، همچنین تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات پوستی انجام می شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ریحانه فاطمی [ 1402-08-14 ]
سلام آیا استفاده از لیزر فرکشنال برای از بین بردن اثر جوش و اکنه، منجر به از بین رفتن موی صورت هم میشود ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چاقی صورت و پر کردن گونه ها با تزریق چربیچاقی صورت و پر کردن گونه ها با تزریق چربی

روش پیوند چربی، جوانی، حجم سالم و فرم را بدون عمل جراحی و بدون عوارض تزریق چربی در صورت، به‌ صورت شما بازمی‌ گرداند و نتایج درازمدت دارد ... ادامه مطلب

فیلر مو یا مزوتراپی، کدام یک در درمان ریزش مو مؤثرتر هستند؟فیلر مو یا مزوتراپی، کدام یک در درمان ریزش مو مؤثرتر هستند؟

فیلر مو و مزوتراپی از روشهای درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند. در این بخش به معرفی و مقایسه این دو روش برای درمان ریزش مو پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین