منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال و مزوتراپی

درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال و مزوتراپی

منافذ پوست، راه ارتباطی غدد چربی موجود در پوست با سطح آن محسوب می‌شود که وجود آنها برای پوست، الزامی است. در واقع ماده ترشح شده از غدد سباسه از طریق این منافذ به سطح پوست آمده و باعث تبادل حرارتی و مرطوب شدن سطح پوست می‌شود. همچنین این ماده پوسته‌های موجود در سطح پوست، دود و آلودگی‌های سطحی پوست را در خود حل می‌کند. مشکل، وجود این منافذ نیست بلکه مشکل زمانی آغاز می‌شود که این منافذ از حد عادی بازتر باشند. لیزر فرکشنال و مزوتراپی روشهایی برای کاهش و رفع منافذ باز پوست می‌ باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. لیزر تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق آسیب‌ های پوستی را درمان می‌ کند.

مزوتراپی روشی است که در آن اسیدهای آمینه، ویتامین، مواد معدنی و داروهای خاص در بالای لایه میانی پوست تزریق می‌شوند. این ترکیب از طریق تزریق‌های میکرو به نواحی مورد نظر در پوست منتقل می‌شود و این ترکیب موجب تحریک پوست برای آغاز روند بازسازی و جوانسازی می‌شود. فرو بردن سوزن‌های تزریق در پوست همچنین کانال‌های میکرو در پوست ایجاد می‌کند که این امر نیز موجب تحریک کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

ما در کلینیک تخصصی صدف همواره تلاش نمودیم ؛ بهترین خدمات پوست مو و لیزر را به مراجعین محترم ارائه نماییم. روشهای درمان منافذ باز پوست در اصفهان نیز، از جمله خدمات این مرکز است که توسط پزشک متخصص پوست انجام می‌ شود؛ و نتایج رضایت بخشی را به همراه دارد.

دلایل باز شدن منافذ پوست

منافذ پوست

مزایای استفاده از لیزر فرکشنال

نحوه انجام لیزر فرکشنال

ابتدا ناحیه درمان، توسط پزشک پاکسازی میشود. یک پماد بیحسی موضعی زده میشود تا احساس درد نداشته باشید. اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

مراقبت های قبل از انجام لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال نمی‌تواند شما را درمان کند اگر:

  1. در معرض آفتاب قرار دارید و در طی دو هفته اخیر حمام آفتاب گرفته‌اید.
  2. سابقه ترمیم غیر طبیعی پوست یا زخم پوست دارید.
  3. در 3 ماه اخیر تحت درمان لیزر جوانسازی قرار گرفته‌اید.
  4. در 3 روز گذشته از پوست حاوی رتینول (ویتامین A موضعی) استفاده کرده‌اید.
  5. در محل درمان، دستگاه ضربان ساز پین‌های فلزی، پلیت یا استین قرار دارد.
  6. در 4 هفته گذشته لایه‌ برداری پوست انجام داده‌اید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر فرکشنال

ماندگاری نتایج لیزر فرکشنال

ماندگاری نتایج حاصل شده به نحوه‌ی مراقبت شما از پوست خود در برابر نور خورشید و همچنین عوامل ژنتیکی و روند سالخوردگی بستگی خواهد داشت. با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می‌تواند ۲ تا ۳ سال ماندگار باشد.

کاندیدای نامناسب استفاده از لیزر فرکشنال

با وجود اینکه لیزر فرکشنال، عارضه‌ی برای افراد نخواهد داشت؛ اما برخی از افراد باید از انجام دادن این روش خودداری کنند:

  1. افراد باردار و افرادی که در دوران شیردهی هستند.
  2. افرادی که دارای سابقه‌ی پرتو درمانی در محل مورد نظر را دارند.
  3. کسانی که بیماری ویتیلیگو مبتلا هستند.
  4. افرادی که حساسیست پوستی دارند.
  5. اشخاصی که در ۶ تا ۱۲ ماه گذشته درمانی با ایزوتینوئین ها داشته‌اند.

عوارض جانبی لیزر فراکشنال

بعد از انجام لیزر فراکشنال، دلمه و قرمزی بر روی پوست ظاهر می‌شود که طبیعی است و ممکن است تا 2 هفته ادامه داشته باشد. برای کاهش این التهابات معمولاً پمادهای ترمیمی و کرم ضد آفتاب تجویز می‌شود. از دیگر عوارضی که بر روی پوست، بعد از لیزر ظاهر خواهد شد، خشن شدن پوست و حالت سوختگی است که معمولاً تا یک هفته با پوست اندازی در منطقه‌ای که لیزر شده است برطرف می‌شود؛ اما برای کاهش اثرات آن می‌توان از لوسیونهای سوختگی و کمپرس سرد در محل مورد نظر استفاده کرد.

ترکیبات مزوتراپی پوست

انتخاب داروها و ترکیبات مورد استفاده در این تکنیک، به نیازها و اهداف فرد متقاضی بستگی دارد. با این حال اغلب مواد مورد استفاده در این تکنیک، شامل موارد زیر می‌شوند:

با تزریق مستقیم این مواد به لایه میانی پوست، شاهد اثربخشی سریع‌تر آنها خواهیم بود. تزریق این مواد به کمک سوزن‌های کوچک و در عمق مختلفی انجام می‌شود.

مزایای مزوتراپی

چگونگی انجام مزوتراپی

در روش مزوتراپی دستی (با سوزن)، ترکیب آماده شده با استفاده از سرنگ بسیار ظریف و سوزن باریک، در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. در این حالت چندین تزریق سطحی با فاصله‌ ی چند میلی‌متری از هم انجام می‌شود. در روش مزوتراپی، خودکار یا بدون سرنگ، دستگاهی با چهار پروب روی پوست قرار داده می‌شود و توسط این پروب‌ها، ماده‌ی مزوتراپی به تدریج به لایه‌های زیرین پوست فرستاده می‌شود و تأثیرات مورد نظر را روی پوست می‌گذارد.

اينستاگرام کلينيک صدف

مراقبت های قبل از مزوتراپی

ممکن است از شما خواسته شود یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID ها) اجتناب کنید. این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند.

مراقبت‏ های بعد از مزوتراپی

موارد منع انجام مزوتراپی

افراد باردار، مادران شیرده، افرادی که دارای بیماری دیابت و یا بیماری های نقص سیستم ایمنی هستند و همچنین کسانی که بیماری های پوستی دارند، نمی توانند مزوتراپی را انجام دهند. همچنین تمامی افراد، در صورتیکه از داروی خاصی استفاده می کنند و یا هرگونه بیماری خاصی دارند، باید قبل از انجام مزوتراپی، پزشک را مطلع سازند.

ماندگاری نتایج مزوتراپی پوست

روش های زیبایی دارای ماندگاری دائمی نیستند. با این وجود برای اینکه بتوانید تأثیرات این روش را به صورت دائم مشاهده کنید نیاز دارید که در دوره های 6 تا 12 ماهه زمانی که تأثیرات این روش از بین رود، به طور پیوسته جوانسازی پوست را انجام دهید.

عوارض مزوتراپی

عوارض جانبی در این روش همانند هر روش دیگر وجود دارد که این عوارض جانبی و موقتی خواهد بود و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود. عوارض جانبی و احتمالی مزوتراپی عبارت است از: تورم، قرمزی و کبودی .

تعداد جلسات درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال و مزوتراپی

تعداد جلسات لازم برای انجام مزوتراپی و لیزر فرکشنال برای درمان منافذ باز پوست، در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. ممکن است فردی نیاز به 2 جلسه و فرد دیگری نیاز به 5 جلسه درمانی داشته باشد. تعداد جلسات مورد نیاز با توجه به نوع پوست، سن، شرایط عمومی پوست و بدن و … تنها توسط پزشک تعیین می گردد.

هزینه درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال و مزوتراپی

هزینه درمان به وضعیت پوست در منطقه تحت درمان، شدت آن، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و دستمزد پزشک بستگی دارد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟

خارش پوست بدن جزو مواردی است که تقریبا برای همه افراد پیش می‌آید. در ادامه به دلایل ایجاد خارش پوست و روشهای درمانی آن می پردازیم. ... ادامه مطلب

لیزر جنسیس چیست؟لیزر جنسیس چیست؟

لیزر جنسیس از انواع لیزر غیرتهاجمی است که به کمک آن می توان رنگ پوست را یکدست و روشن کرد، همچنین چین و چروک های ظریف پوست را کاهش داد و اسکارها، منافذ ... ادامه مطلب

روش های آنالیز پوست برای تشخیص سرطان پوستروش های آنالیز پوست برای تشخیص سرطان پوست

برای اینکه درمان مؤثری برای مشکلات پوستی انجام شود باید بتوان پوست را به‌خوبی بررسی و آنالیز کرد، به عنوان مثال با روشهایی مثل اسکن و آنالیز پوست ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین