منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

بستن منافذ باز پوست

درمان و بستن منافذ باز پوست صورت با لیزر
به‌ طورکلي، کيفيت رنگ و ساختار پوست ما، تحت تأثير آسيب‌ هاي ناشي از آفتاب و عوامل ژنتيکي و نيز با افزايش سن کاهش پيدا مي‌ کند. منافذ باز موجود در پوست ما، نمونه بارزی از تحلیل رفتن پوست و تخریب کلاژن و الاستین موجود در آن است. منافذ باز معمولاً هنگامی به وجود می‌آیند که منافذ طبیعی موجود بر روي پوست، گشاد و بزرگ شده و ضخامت پوست که در حال پیر شدن است، افزایش پیدا می‌ کند. وقتی که این منافذ گشاد و بزرگ شود، تجمع گرد و غبار، باکتری‌ها و چربی در داخل آ‌ن‌ها منجر به ایجاد نقاط سیاه رنگ يا سفید رنگی بر روی پوست می‌شود که اندازه آن‌ ها با گذشت زمان بزرگ‌ تر و برجسته‌ تر می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

به زبان ساده می‌توان گفت که حذف منافذ باز پوست به طور کامل، کار بسیار دشواری است. شاید شما هم فکر کنید که هر کاری که ممکن بوده است را برای این منظور انجام داده‌اید، اما در واقع آخرین راهکاری که اغلب افراد به آن متوسل می‌شوند، استفاده از کرم‌ها و محصولاتی است که در عمل، مشکل منافذ باز پوست را تشدید می‌ کنند.

ما خدماتی شامل عمل‌های پزشکی زیبایی از قبیل لایه‌ برداری پوست با لیزر را ارائه می‌کنیم که می‌تواند باعث شود تا منافذ باز پوست کوچک‌تر به نظر برسد و نتایج آن از ماندگاری طولانی برخوردار خواهد بود. روش‌های لیزر درمانی غیرتهاجمی باعث افزایش تولید کلاژن و بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود و در نتیجه، این منافذ کوچک‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر آن، عمل لایه برداری پوست با اسید گلیکولیک نیز می‌تواند به کاهش ظاهر نامطلوب منافذ باز پوست کمک کند.

روند ناخوشایند پیدایش منافذ باز پوست و عفونی شدن آن‌ها در اثر تجمع باکتری‌ها و ذرات خارجی را می‌توان با استفاده از روش‌های لیزر درمانی یاگ و کیوسوئیچ درمان نمود تا پوست مجدداً جوان شده و تولید کلاژن و الاستین در آن القا شود.

علت پیدایش منافذ باز پوست چیست؟

عوامل ژنتیکی یعنی این عارضه از زمان تولد در پوست شما وجود داشته است.
پوست چرب
عدم رعایت بهداشت پوست
آسیب دیدگی از نور آفتاب
کمبود کلاژن، الاستین و آب در پوست

اصولاً وجود منافذ پوستي برای تنفس و تولید چربي‌هاي طبیعی در پوست که وظیفه حفاظت از آن در برابر خشکی و بی آب شدن را بر عهده دارند، ضروری است. اما دلیل آنکه منافذ پوستی در برخی از افراد به این حالت در می‌آید و مشکل‌ساز می‌شود، به درستی شناخته نشده است. وجود منافذ باز در پوست باعث می‌شود که پوست ظاهر ناسالم و غیر بهداشتی پیدا کند. همچنین اندازه بزرگ این منافذ باعث می‌شود که جرم و مواد چرکینی که در داخل آن محصور می‌شود، ظاهر ناخوشایند و بدتری پیدا کند، به ویژه هنگامی که مقدار این مواد در داخل منافذ باز پوست زیاد شود.

منافذ باز پوست چه مشکلاتی می‌ تواند ایجاد کند؟

منافذ باز پوست می‌تواند به جایگاهی برای تجمع گرد و غبار، چربی و باکتری‌ ها تبدیل شود. در نتیجه، نقاط سرسیاه یا سرسفیدی بر روی پوست تشکیل می‌شود که ظاهر کلی آن را ناخوشایند و ناسالم می‌سازد. به علاوه، وجود باکتری‌ها در این منافذ می‌ تواند منجر به التهاب و تشکیل جوش‌ های پوستی شود.

درمان

برای درمان منافذ باز پوست، روش‌های متعددی وجود دارد که شامل استفاده از کرم‌های کاهش دهنده این منافذ، کرم‌های لایه‌ بردار ، مواد تمیز کننده پوست و اسیدهای نوع آلفا و بتا می‌باشد.
عمل‌های زیبایی مانند میکرودرم ابریژن و جراحی زیبایی صورت نیز کارکرد بسیار خوبی در رفع منافذ باز پوست دارند. همچنین می‌توان از لیزر منافذ باز پوست استفاده کرد. مزیت مهمی که روش لایه برداری با لیزر دارد، آن است که تولید کلاژن جدید در لایه‌های عمقی پوست را تحریک می‌کند و در نتیجه در شادابی و طراوت سطح پوست و کوچک شدن اندازه منافذ باز آن تأثیر زیادی دارد.

بستن منافذ باز پوست در اصفهان

چگونه می‌ توان منافذ باز پوست را درمان کرد؟

منافذ بازی که بر روی پوست شما تشکیل می‌شود را می‌توان با استفاده از عمل لایه برداری با لیزفرکشنال (Lux 1540) که یک فناوری جدید در زمینه جراحی زیبایی به شمار می‌رود، درمان نمود. در این روش از انرژی حاصل از پرتوهای بسیار ریز لیزر برای تخرب بافت اپیدرم پوست استفاده می‌شود که در نتیجه آن، پوست جدید و سالم به جای پوست قدیمی در ناحیه مورد عمل رشد می‌کند. در این روش جدید نیز نتایجی مشابه با روش لایه برداری با مواد شیمیایی یا لیزرهای ابلاتیو به دست می‌آید، و علاوه بر آن عوارض بستن منافذ باز پوست مانند ناراحتی و یا زمان طولانی استراحت بعد از عمل که در آن روش‌ها وجود دارد را به دنبال ندارد. همچنین با توجه به آنکه پوست با استفاده از قابلیت طبیعی خود ترمیم و بهبود پیدا می‌کند، لایه جدید پوست ظاهری بسیار روشن‌ تر و درخشان‌ تر خواهد داشت که باعث می‌شود شما جوان‌تر به نظر برسید. بلافاصله بعد از انجام این عمل می‌توان از مواد آرایشی بر روی پوست استفاده کرد و هیچ گونه آثار زخم یا جراحت بر روی پوست شما باقی نمی‌ماند.

مراحل فرایند درمان منافذ باز پوست

پوليش پوست: اين عمل باعث تميز شدن پوست و حذف چربي‌هاي اضافه و باکتري‌ها از داخل منافذ باز پوست مي‌شود.
پوست صاف: در اين مرحله، تمرکز اصلی بر القاء توليد کلاژن در سلول‌هاي عمقي پوست و استقرار مجدد و استحکام رشته‌هاي الاستين در پوست است.
اصلاح و بهبودي پوست: در اين مرحله، قابليت خود ترميمي و بازسازي پوست در سطح سلولي القاء مي‌شود تا خصوصيات پوست بهبود پيدا کند و ماندگاري آثار عمل تا حد ممکن بيشتر شود.

استفاده از اين سيستم سه مرحله‌اي، نه تنها منافذ باز پوست را برطرف مي‌کند، بلکه ساختار و رنگ کلي پوست صورت را نيز تا حد زيادي بهبود مي‌بخشد. اين روش ليزر درماني ملايم و غير تهاجمي، نيازي به دوره استراحت طولاني بعد از عمل ندارد و افرادي که قصد استفاده از اين روش را دارند مي‌توانند مطمئن باشند که روشي کاملاً مؤثر و سازگار با شرايط بيماران مي‌باشد.

اگر بيماران از مشکل جوش‌هاي سرسياه و آکنه ناشي از منافذ باز نيز رنج مي‌برند، مي‌توان براي آنها روش ليزر ياگ را با روش‌هاي مخصوص درمان جوش ترکيب کرد تا به برطرف شدن جوش‌ها نيز کمک کند.

روش ليزر کيو‌سوئيچ با هدف افزايش کارآيي و ارتقاي عملکرد ليزر درماني طراحي شده است و با وجود نوآوري‌هايي که در آن ايجاد شده است مي‌توان درمان را به طور بسيار ايمن‌ تر و مؤثرتري انجام داد.

عمل ليزر چند وقت يک‌ بار بايد انجام شود؟

پزشک شما در مورد بهترين تعداد جلسات درماني که براي شما مناسب باشد، اطلاعات لازم را به شما خواهد داد، اما به طور کلي بسته به خصوصيات پوست شما، تعداد جلسات درماني ۴ تا ۵ جلسه و به فاصله هر ۱ تا ۴ هفته در ميان خواهد بود. بعد از اتمام هر جلسه، طراوت و استحکام پوست شما به طور محسوسي بيشتر مي‌شود و در نتيجه سرعت بهبودي بعد از عمل نيز افزايش مي‌يابد و مي‌توان جلسات بعدي را با فاصله زماني کوتاه تري تنظيم کرد. علاوه بر آن، لازم است که انجام مراقبت‌هاي کافي از پوست خود شامل استفاده از کرم‌ها و محصولات مخصوص صورت را با دقت رعايت کنيد تا درخشندگي و استحکام پوست شما به خوبي حفظ شود.

آيا عمل ليزر دردناک است؟

خير. در زمان انجام اين عمل تنها يک احساس داغي در ناحيه مورد عمل احساس مي‌کنيد. حتي نيازي به اينکه قبل از عمل از مواد بي حس کننده استفاده شود هم وجود ندارد.

آدرس صفحه اینستاگرام

در مورد نتايج عمل چه انتظاراتي مي‌ توان داشت؟

شما بايد حتماً صورت خود را از معرض تابش آفتاب دور نگه داريد، زيرا نور آفتاب مي‌تواند مشکل پوست را تشديد کند و نتايج عمل ليزر درماني را نيز تحت تأثير قرار دهد. بنابراين لازم است که صورت خود را بپوشانيد و از کلاه و عينک آفتابي استفاده کنيد و اگر از خانه بيرون رفتيد، سعي کنيد تا حد ممکن در سايه بمانيد. توجه کنيد که پوست شما ممکن است تا ۱۲-۲۴ ساعت بعد از عمل هنوز احساس داغي و حساسيت شديد نسبت به نور آفتاب داشته باشد. بنابراين محافظت از پوست در برابر آفتاب باعث مي‌شود که شرايط ايده آلي براي باززايي و رشد سلول‌هاي جديد پوست فراهم شود.

در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی صدف اصفهان از به روزترین روش‌های مراقبت و درمان پوست همراه با پیشرفته ترین دستگاههای تخصصی لیزر جوانسازی برای فرایند درمانی شما استفاده میشود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرشته سروش [ 1402-07-05 ]
من پوست خیلی چربی دارم و روی گونه هام منافذ باز پوست خیلی دارم و بعضی وقت ها با ذره بین نگاه میکنم به پوستم خیلی افسرده میشم خیلی تحقیق کردم و میخوام که لیزر فرکشنال روی پوستم انجام بدم یا مزوتراپی چون خیلی شنیدم که هر دو عالی هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ژل پاژ چیست و چه کاربردی دارد؟ژل پاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

سالها قبل معمولاً ژل‌ ها تنوع زیادی نداشتند و تنها ژلی که به نظر می‌ رسید ماندگاری قابل قبولی داشته باشد، ژلی به نام پاژ بود.اما پس از مدتی مشخص شد که ... ادامه مطلب

سوالات رایج تزریق ژلسوالات رایج تزریق ژل

در این مطلب سعی داریم پرسش و پاسخ تزریق ژل را با هم بررسی نماییم. برای افرادی که قصد دارند از ژل برای افزایش حجم و جوانسازی استفاده نمایند . ... ادامه مطلب

عوارض و مزایای تزریق ژل و فیلرعوارض و مزایای تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل یک روش درمانی غیرجراحی و کم‌ تهاجمی است که جهت اصلاح چین و چروک‌ ها و خطوط عمیق حاصل از افزایش سن ، زیر پوست تزریق می‌ شوند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین