منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر کیوسوئیچ یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست است که حدود ده سال از عمر آن می‌گذرد. این روش را می‌توان یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن لک‌های پوست، جای جوش و تتو دانست. لیزر کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی لک‌های پوستی را از بین می‌برد و هیچ آسیبی به بافت‌های پوست نمی‌رساند. لیزر کیوسوئیچ اشعه‌ای با طول موج معین (۱۰۶۴ نانومتر) است که با استفاده از دستگاه خاصی بر روی پوست تابانده می‌شود. این اشعه با نفوذ به لایه‌ های پوست توسط رنگدانه‌ ها جذب می‌ شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ پوست و از بین بردن لک‌ها یا رنگ‌ های مصنوعی موجود در پوست می‌ شود. دوره نقاهت و روند درمان تا دو هفته کامل می‏ شود و پس از دو هفته شاهد نتیجه ‏گیری خواهید بود.

استفاده از لیزر کیوسوییچ یکی از اقدامات رایج در کلینیک های پوست و لیزر است که اغلب برای رفع ضایعات رنگدانه ای پوست، برخی خال ها و تاتوهای دائمی کاربرد دارد. این تکنولوژی در کلینیک صدف اصفهان تحت نظر متخصص پوست برای شما مراجعین محترم مورد استفاده قرار می گیرد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس بگیرید.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

انواع دستگاه های لیزر کیوسوئیچ

  1. دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG با طول موج 532 نانومتر
  2. دستگاه لیزر کیوسوئیچ Ruby
  3. دستگاه لیزر کیوسوئیچ Alexandrite
  4. دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG ۱۰۶۴ نانومتر

روش عملکرد لیزر کیوسوئیچ

در این روش بعد از استفاده از بیحسی موضعی، پزشک، پالس‌های نوری را به پوست و ناحیه‌ی تاتو شده می‌تاباند. این پالس‌ها توسط رنگ دانه‌های تاتو جذب شده و به ذرات کوچکتر تقسیم می‌شود. در نهایت ذرات کوچک شده‌ی جوهر توسط ماده‌ی لنفاوی از بدن دفع می‌گردد.

مراقبت‏ های قبل از لیزر کیوسوئیچ

مراقبت‏ های بعد از لیزر کیوسوئیچ

  1. تا 24 ساعت بعد از لیزر، ناحیه مورد نظر را نشویید.
  2. از پمادهای تجویز شده، طبق دستور پزشک معالج استفاده کنید.
  3. بعد از استفاده از لیزر کیوسوئیچ ممکن است روی پوستتان احساس گرمی کنید. قرمزی و تورم پوست نیز تا چند ساعت بعد از استفاده از این لیزر دیده می شود. هنگامی که تورم از بین رفت، می توانید این ناحیه را با استفاده از کرم مرطوب کننده آبرسانی کنید.
  4. 10 تا 14 روز زمان می برد تا رنگ قهوه ای تیره ای که بعد از انجام کیوسوئیچ روی پوست ایجاد می شود، از بین برود. اگر پوست کبود شده باشد، ممکن است برطرف شدن آن بیشتر طول بکشد.
  5. حداقل به مدت 7 روز از مراقبت های فعال پوستی (حاوی گلیکولیک یا ویتامین A و رتینول) و لایه برداری پوست استفاده نکنید. هر روز پوست خود را تمیز و مرطوب کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید.
  6. می توانید برای پوشاندن آن از لوازم آرایش استفاده کنید.
  7. تا جای ممکن سعی کنید که به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار نگیرید.

موارد منع استفاده از لیزر کیوسوئیچ

هزینه لیزر کیوسوئیچ

هزینه لیزر کیوسوئیچ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. طبیعتاً هرچه سطح لک، جای جوش ، کک‌ ومک یا تتو بیشتر باشد یا شخص قصد برداشتن تعداد بیشتری از خال‌ های خود را داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد. علاوه بر آن اندازه عارضه پوستی نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، رنگ تتو، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه لیزر مؤثر خواهد بود.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض لیزر کیوسوئیچ

از آنجایی که اشعه لیزر به بافت بدن تابیده و توسط آن جذب می‌شود عوارضی در پی خواهد داشت. این عوارض در افراد مختلف می‌تواند با شدت‌های متفاوتی بروز پیدا کنند. توجه داشته باشید که تبحر پزشک و استاندارد بودن دستگاه تا حد زیادی می‌تواند این عوارض را به حداقل برساند. از جمله شایع‌ترین عوارض احتمالی عبارتند از:

در برخی افراد لیزر می‌تواند باعث تجمع رنگدانه‌های پوست در ناحیه تحت درمان شود. در نتیجه رنگ پوست آن ناحیه کمی تیره می‌شود. این عوارض موقتی بوده و بعد از چند روز بین خواهد رفت. برای تسریع در بهبود این عارضه پیش آمده می‌توان از پمادهای درمانی استفاده کرد.

این عارضه احتمالی دقیقه بر عکس هایپرپیگمنتاسیون می‌باشد. به این صورت که در اثر لیزر درمانی رنگ پوست در آن ناحیه کمرنگ‌تر می‌شود. البته چنین عارضه‌ای بسیار نادر بوده و بیشتر در اثر خطا و بی‌دقتی پزشک ایجاد می‌شود. برای بهبودی هایپوپیگمنتاسیون به مدت زمان زیادی نیاز خواهد بود.

اگر از ریزش و کم حجمی ابروهای خود رنج می‌ برید؛ ما به شما کاشت ابرو در کلینیک صدف را پیشنهاد می‌ دهیم. کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز کاشت مو و کاشت ریش و سبیل در اصفهان می‌ باشد. شمت می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32240827 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه رمن [ 1403-01-04 ]
دستم لک داشت و لیزرکیوسوئیچ انجام دادم ۷روزه ولی قرمزه وخارش داره بعضی زخماش کنده شدن وجاشون قرمزه ومی ترسم جاشون بمونه

قاسمی [ 1402-08-29 ]
من یک هفته پیش روی دستم رو لیزر کیوسوییچ زدم اما دیروز بعد از یک هفته اطراف ناحیه لیزر شده دچار التهاب و رنگ قرمز مایل ب صورتی شد و کمی هم خارش داشت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

دوران نقاهت بعد از کاشت دائم مو به دلایل متفاوتی بستگی دارد. این امر می تواند در ایجاد نتایج متفاوت در هر فردی به نوعی تأثیر گذار باشد. ... ادامه مطلب

کراتوز سبورئیک چه بیماری است؟کراتوز سبورئیک چه بیماری است؟

خال سبورئیک معمولاً لکه های پوستی به رنگ برنزه قهوه ای، سیاه یا قهوه ای روشن هستند. این لکه ها نسبتاً برآمده بوده و حالت پوسته پوسته دارند . ... ادامه مطلب

کهیر پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟کهیر پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

کهیر یا راش ضایعات قرمز رنگ پوست می باشد که با خارش همراه است و گاهی به علت آلرژی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین