منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / کراتوز سبورئیک چه بیماری است؟

کراتوز سبورئیک چه بیماری است؟

خال سبوروئیک یک بیماری شایع است که باعث رشد غیر سرطانی پوست فرد مبتلا می شود. هر چقدر سن افراد افزایش یابد، احتمال ابتلای آنها به این بیماری نیز افزایش خواهد یافت. خال سبورئیک معمولاً لکه های پوستی به رنگ برنزه قهوه ای، سیاه یا قهوه ای روشن هستند. این لکه ها نسبتاً برآمده بوده و حالت پوسته پوسته دارند. لکه های کراتوز سبکورئیک بیشتر در نواحی مثل سر، گردن، سینه یا کمر فرد ظاهر خواهد شد. لکه های به وجود آمده در اثر بیماری معمولاً بی ضرر بوده و مسری نیستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

خال سبوروئیک، عارضه پوستی است که خود را با رشد غیر طبیعی پوست نشان می دهد. این رشد پوستی و بروز لکه ها مشکلی برای سلامتی فرد به وجود نمی آورد؛ اما در بعضی موارد با توجه به علائم مشابه، تشخیص سرطان ملانوما از بیماری کراتوز سبورئیک کار دشواری خواهد بود. در صورتی که پوست فرد مبتلا به طور غیر منتظره ای دچار تغییر شود، فرد باید حتماً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کند.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علائم خال سبوروئیک

علائم خال سبوروئیک

علل ایجاد خال سبوروئیک

علت ایجاد خال سبوروئیک به طور کامل معلوم نیست؛ اما عوامل زیر ممکن است در این زمینه دخیل باشند:

جامعه‌ی درماتولوژیست‌های آمریکا معتقد است که این ضایعات از روی هم قرارگرفتن یاخته‌های معمولی پوست ایجاد می‌شوند. بر‌خلاف خال‌ها، کراتوز سبورئیک به علت ویروس ایجاد نمی‌شود.

روش های برداشتن خال سبوروئیک

جراحی:

متداول ترین روش برای حذف لکه های مادرزادی جراحی است. خال ها با بیحس کردن پوست و برداشتن قسمت بزرگ شده با قیچی یا چاقوی جراحی برداشته می شوند. سه روش برای برداشتن خال روی صورت و بدن با جراحی وجود دارد: برداشتن کامل تراشه، بیوپسی پانچ و جراحی برش.

کرایو:

روش دیگر برداشتن لکه های مادرزادی که مورد استفاده قرار گرفته است روش کرایو می باشد. در این روش، اکسید نیتروژن توسط دستگاههای خاصی به سطح پوست اعمال می شود تا به واسطه سرما خون را به سلولهای سازنده خال برساند و باعث میشود که خونرسانی متوقف شود.

کوتر:

یکی از روشهای قدیمی حذف خالکوبی روش کوتر (حرارتی یا سوزاندن) است. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد ایجاد جای زخم، به ویژه هنگام برداشتن خال روی صورت، امروزه به هیچ وجه از این روش توصیه نمیشود.

لیزر:

لیزر یکی از روش های مناسب برای حذف خال است که امروزه مورد استقبال جامعه زیبایی قرار گرفته است. بر خلاف برش های لیزری، عمق آسیب بافتی دقیقاً مشخص شده است. برای خال های صاف پوستی یا خالهای ریشه دار تنها روشی است که می توان از آن استفاده کرد.

اینستاگرام کلینیک صدف

آر اف:

از امواج رادیوفرکانسی (RF) برای جراحی پوست و برداشتن ضایعات پوستی مثل خال، زگیل، گوشت اضافه ، استفاده می‌کنند. این امواج فرکانس بالا و گرمای حداقل دارند. دستگاه های الکتروسرجری rf، نسبت به کوترهای قدیمی، ‌برش دقیق تری ایجاد می‌کنند، به بافت سالم آسیب نمی‌زنند و درد و خونریزی کمتری ایجاد می‌کنند و در نهایت اسکار کمتری به جا می‌گذارند.

محلول پراکسید هیدروژن:

در صورت افزایش اندازه و تعداد ضایعات، پزشک ممکن است محلول ۴۰ درصد پراکسید هیدروژن (اسکاتا) را تجویز کند که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می شود. ثابت شده است که این دارو در از بین بردن خالهای سبوروئیک مؤثر است؛ اما ممکن است باعث تحریک پوست گردد. این محلول باید با احتیاط مصرف شود؛ زیرا می تواند باعث آسیب چشم شود.

مراقبت های بعد از برداشتن خال سبوروئیک

از حمام کردن به مدت 24 ساعت پس از برداشتن خال با عمل جراحی خودداری کنید. در 24 ساعت اول پس از برداشتن خال از لوازم آرایشی استفاده نکنید. به هیچ عنوان محل جراحی را دستکاری نکنید. برداشتن خال ها را تسریع کنید، می توانید از کرم های لایه بردار یا میکرودرم ابریژن استفاده کنید. از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید و در صورت نیاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ابتدا یک کرم ترمیم کننده را به ناحیه مورد نظر بمالید، سپس کرم ضد آفتاب بزنید.

عوارض جانبی برداشتن خال سبوروئیک

ممکن است پوست فرد در محل حذف ضایعات روشن تر به نظر برسد که البته تفاوت رنگ پوست اغلب با گذشت زمان کمتر به چشم می آید. در بیشتر مواقع کراتوز سبورئیک بر نمی گردد و عود نمی کند؛ اما این امکان وجود دارد که در قسمت دیگری از بدن یک مورد جدید از آن دیده شود.

کلینیک پوست و لیزر صدف یکی از بهترین مراکز تخصصی تزریق چربی در اصفهان است که با تکیه بر مهارت، تجربه و دانش بالا، کم عارضه ترین، ماندگارترین و مطلوب ترین نتایج افزایش حجم و فرم دهی با تزریق چربی را برای شما رقم می‌ زند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم تزریق چربیترمیم تزریق چربی

در روش تزریق چربی (عمل تزریق چربی) از چربی فرآوری شده از بدن خود فرد استفاده می‌ شود تا مجدداً فرم مطلوب و حجم مناسبی را به چهره بازگرداند ... ادامه مطلب

تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفتتفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت

یکی از روش های پیشرفته جوانسازی، تزریق چربی است که خود انواع مختلفی دارد. بایوفت و نانوفت دو نوع معروف این فرایند است. ... ادامه مطلب

آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟

پس از این جراحی لیفت شقیقه ، برای کاهش عوارض و بهبودی هرچه سریعتر، نیاز به مراقبتهای بعد از عمل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین