منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / روش های درمان کراتوزیس پیلاریس یا بیماری پوست مرغی

روش های درمان کراتوزیس پیلاریس یا بیماری پوست مرغی

آنچه در این مطلب میخوانید

کراتوزیس‌ پیلاریس یک اختلال‌ پوستی‌ شایع‌ ژنتیکی فولیکولار است که برای سلامتی کاملا بی ضرر است. عارضه پوست مرغی یک بیماری خوش خیم بوده که‌ در آن‌ منفذ فولیکول‌ های‌ مو با توپی‌ های‌ سخت‌ پر می‌ شود که به صورت دانه‌ های قرمز بر روی پوست ظاهر می شود که به اسم بیماری پوست مرغی نیز شناخته می‌شود. این بیماری افراد را در همه ی رده های سنی درگیر می کند.

روش‌های درمان کراتوزیس پیلاریس یا بیماری پوست مرغی

دانه های ایجاد شده بر روی پوست می‌تواند اغلب در پشت و دو طرف بازو و حتی ساعد، بر روی ران، و بالای پاها، باسن، و یا هر قسمت از بدن به جز پوست بدون کرک (مثل کف دست یا کف پا) ظاهر شود. این ضایعات همچنین روی صورت ظاهر می شود که ممکن است با آکنه اشتباه گرفته شود. این مشکل پوستی در آب و هوای خشک و زمستان تشدید می‌گردد و در نواحی مرطوب و تابستان قرمزی و خارش دانه ها کمتر می‌شود.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علت ابتلا به پوست مرغی (کراتوز یس پیلاریس)

علت شکل‌گیری این برآمدگی‌ها، کراتین و سلول‌های مرده در محل خروج مو از فولیکول مو سر و بستن این مجراست؛ که با تجمع بیشتر باعث ایجاد برآمدگی خواهند شد. اما دلیلی که باعث افت ساخت کراتین می‌شود هنوز مشخص نشده است. فرضیه‌هایی وجود دارد که گفته شده این مشکل می‌تواند ارثی باشد. افرادی مستعد چنین بیماری هستند که اگزما و خشکی پوست، آلرژی فصلی و آسم دارند؛ این نوع بیماری در هوای سرد و خشک زمستان تشدید می‌شود و در تابستان به ندرت اتفاق می‌افتد.

علائم ونشانِ های پوست مرغی (کراتوز یس پیلاریس)

۱. صورتی کم‌رنگ یا قرمز در اطراف ریزش‌ها
۲. خارش و تحریک‌پذیری پوست
۳. پوست خشک
۴. احساس سایشی مانند :ریزش‌هایی که ممکن است در رنگ‌ های مختلف بسته به جنس پوست (گوشتی، سفید، قرمز، صورتی، قهوه‌ای یا سیاه) ظاهر شود.
۵. کراتوزیس پیلاریس وضعیت پوستی خوش‌خیم ناشی از ایجاد کراتین ، پروتئین مو ، در منافذ است.

اینستاگرام کلینیک صدف

درمان کراتوس پیلاریس

این عارضه پوستی قابل‌ بهبود بود و در بیشتر مواقع پس از ۳۰ سالگی از بین می رود. رعایت برخی نکات نیز می‌تواند به بهبود این بیماری کمک کند؛ این نکات عبارتند از :

یکی از پیامد های ناخواسته‌ ی پیر شدن، ایجاد ظاهری بی‌ روح و خسته در پوست است. کلینیک صدف با مجهزترین تجهیزات آماده ارائه خدمات مزوتراپی صورت به شما عزیزان در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان ریزش مو با فیناسترایددرمان ریزش مو با فیناستراید

یکی از مؤثرترین و معروف‌ ترین درمان‌ های دارویی ریزش مو، داروی فیناستراید است که یک داروی خوراکی برای درمان الگوی ریزش موی مردانه است. ... ادامه مطلب

فواید و معایب تزریق بوتاکس زیر بغلفواید و معایب تزریق بوتاکس زیر بغل

بدن برای عرق کردن به یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل‌کولین نیاز دارد. برای رفع این مشکل، بسیاری از پزشکان و متخصصان، تزریق بوتاکس به زیر بغل را پیشن ... ادامه مطلب

رفع چروکهای اطراف لب با تزریق چربی خط خندهرفع چروکهای اطراف لب با تزریق چربی خط خنده

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می شود که پوست، کلاژن خود را از دست می دهد. کلاژن پوست، فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف‌ پذیر بودن پوست می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین