منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / از بین بردن اسکار با لیزر

از بین بردن اسکار با لیزر

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع اسکار

سوختگی‌ها تاثیر یکنواخت بر روی پوست ندارند، به همین خاطر یک آسیب مشخص ممکن است از نظر عمق جراحت وارد شده در حالت‌های مختلف متفاوت باشد. تشخیص نوع خفیف از نوع شدید آن می‌تواند شامل تعیین میزان آسیب وارده به بافت‌ های بدن باشد.

اینستاگرام کلینیک صدف

چندین نوع جراحت وجود دارد که شامل جراحت کلوید Keloid یا گوشت اضافه می‌باشد و این جراحت‌ها نتیجه روند شدید درمان است. که با زخم اصلی این جراحت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با زمان‌های اضافه حرکت جراحت‌های کلوید Keloid ممکن است متوقف شود که برای درمان گوشت اضافه روش‌های درمانی مختلف وجود دارد.

جراحت‌ های منقبض شده: زمانیکه پوست شما می‌سوزد شما با یک جراحت منقبض شده روی پوست خود مواجه می‌شوید. اینگونه جراحت‌ها پوست شما را تنگ‌تر می‌کنند و شما قادر به حرکت نیستید‌. و جراحت‌ها منقبض شدید روی ماهیچه‌ ها وعصب‌های بدن تاثیر می‌گذارد.

جراحت‌ های هایپرتراپیک Hypertrophic‌: این جراحت‌ها‌، مانند جراحت کلوید که در بالا ذکر شد قرمز رنگ می‌باشند اما فراتر از مرز این آسیب دیدگی‌ها نمی‌باشد. روش‌های درمان، رفع و از بین بردن جای زخم شامل تزریق استروئید برای کاهش التهابات، استفاده ازورقه‌های سلیکون برای رفع جای زخم و بخیه می‌باشد.

جراحت‌هایی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند: اگر شما آکنه‌ های شدیدی روی پوست خود دارید حتما جراحتی در پوست خود داشته‌اید که باعث ایجاد این آکنه شده است. انواع زیادی از آکنه حاصل از جراحت وجود دارد‌.عمق زخم‌ها درجه بندی می‌شود و شکل ظاهری این جراحت‌ها شامل جراحت‌ها‌ی زاویه دار و موجی شکل می‌باشد.

انواع لیزر

دونوع لیزر برای رفع اسکار و جوان‌ سازی پوست وجود دارد که هرکدام نقاط ضعف وقوت زیادی دارند.

لیزرCO2 یکی ازقویترین لیزرهایی است که به عمق پوست نفوذ می‌کند و یکی از بهترین نوع لیزر برای رفع جای سوختگی و از بین بردن جای بخیه عمیق و باریک است. درنهایت مرحله ریکاوری و احیاء بیمار طولانی می‌باشد و معمولا حدود ۲ هفته طول می‌کشد. و درمان آن دردناک است.

لیزر اربیوم Erbium YAG کم قدرت‌ تر از لیزر CO2 و برای رفع جای سوختگی و جای بخیه کم عمق استفاده می‌شود و به بی‌حسی کمتری احتیاج داریم و زمان ریکاوری واحیای بیمار سریع‌ تر و در حدود یک هفته است.

درمان‌ ها

درمان‌ها شامل لیزر برای رفع جای سوختگی و جای بخیه‌، تزریق استروئید، ورقه‌های سلیکون که با قرار دادن آن‌ها بر روی جای سوختگی و جای بخیه (اسکار) آن‌ها را صاف می‌کند می‌باشد. کلویدهای کوچک‌تر می‌تواند توسط کرایوتراپی cryotherapy درمان شود.

(یخ درمانی توسط نیتروژن مرطوب انجام می‌شود) همچنین می‌توانید از شکل گرفتن کلوید با استفاده از فشار درمانی واستفاده از یک پد پوشیده از ژل یا استفاده از سلیکون‌، زمانی‌که آسیب دیده جلوگیری کنید . جراحت‌های کلوید یکی از از رایج‌ترین جراحت‌ها درمیان افرادی با پوست‌های تیره می‌باشد.

رفع جای سوختگی و جای بخیه و جای زخم بوسیله لیزر

خیلی متفاوت از عمل جراحی‌، درمان و از بین بردن جای سوختگی زخم و بخیه‌، از پالس‌ها‌ی کوتاه نور لیزر میکروفاین micro-fine استفاده می‌کند تا به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کند و ساختارهای پشتیبان آن رادرمان کند. سپس روند طبیعی درمان بدن شروع می‌شود و بافت‌های کهنه وآسیب دیده را نابود می‌کند و بافت‌های تازه می‌سازد. تولید کلاژن و الاستین یکی از مراحل ساخت توسط پوست‌های طبیعی می‌باشد.

درمان آن بسیار سریع و ساده می‌باشد و برای کسانی که مایل هستند روند درمان آن‌ها با سرعت انجام شود بسیار گزینه مناسبی می‌باشد. برنامه درمان‌، رفع و ترمیم جای سوختگی و رفع لکه سوختگی خود را دریافت کنید. یک فرد متخصص در کلینیک صدف مشورت کنید و از او درمان جای زخم و جای بخیه بوسیله لیزر را سوال کنید.

لیزر با روش‌های بسیار پیشرفته و با انواع مختلف می‌تواند جای هرگونه زخم و بخیه را کاملا از بین ببرد. امروزه تکنولوژی‌های بسیا ر پیشرفته می‌تواند هرگونه جراحتی را بر روی پوست از بین ببرد. درمان سوختگی و جای بخیه بوسیله لیزر یکی از رایج‌‌ترین عمل‌ها است که در کلینیک‌ زیبایی صدف انجام می‌شود. بوسیله لیزر جای سوختگی و جای بخیه بر روی پوست ازبین می‌رود البته این بستگی به نوع شدت آن جراحت دارد.

لیزر بخیه صورت

در این درمان لیزری دقیق که از اشعه‌های نوری کوچک برای نفوذ به عمق پوست استفاده می‌شود‌. این لیزر ۱۲ یا حتی صدها سوراخ میکروسکوپی بسیار ریزی را بر روی پوست ایجاد می‌کند تا سلول‌های پوستی از بین برود و پوست سالم را احاطه می‌کند. این سوراخ‌ ها کمک کند تا سلول‌های مرده پوست را بشکند درحالیکه کلاژن‌ ها را در سطوح عمیق پوست تحریک کند. پوست سالم احاطه شده کمک می‌ کند تا درمان پوست به وسیله لیزر به سرعت انجام شود و در نهایت سلول‌های نو و جدید جایگزین سلول‌ های مرده شوند.

لیزر ترمیم جای زخم قدیمی

در اینگونه درمان‌ها، متخصصین زیبایی صدف از قدرت بالای اشعه لیزر برای ازبین بردن لایه‌های بالایی پوست که آسیب دیده هستند و ترمیم جای زخم قدیمی استفاده می‌کنند. لیزر همچنین به لایه‌های میانی پوست هم نفوذ کند و پوست را صاف و نازک می‌کند.

این عمل درحدود یک یا دو ساعت در کلینیک زیبایی صدف انجام می‌شود و بعد از آن بیمار می‌تواند به خانه برود.

عینک‌های ایمنی می‌تواند از نفوذ نورهای روشن به چشمان شما جلوگیری کند. بی‌حسی‌های موضعی برای کاهش درد بسیارمناسب است شما کاملا بیهوش نیستید اما قسمتی که قرار است لیزر شود بی‌حس می‌شود. متخصص زیبایی لیزر را شبیه به یک چوبدستی دردست برای ازبین بردن سلول‌های پوستی روی پوست حرکت می‌دهد.هر حرکت لیزر روی پوست تعداد زیادی سلول را از بین می‌برد.

بهترین لیزر اسکار پوست در اصفهان

ترمیم پوست بوسیله لیزر

می‌دانید که ترمیم و جوان شدن پوست شما بوسیله لیزر، وانجام بخار بوسیله لیزر و اسابریشن as abrasion کردن می‌تواند چین و چروک پوست ‌ را کاهش دهد و جای جراحت‌ ها و لکه‌ های پوستی را هم از بین ببرد.

تکنولوژی‌های جدیدتر لیزر‌، به پزشک کمک می‌کند تا بتواند کنترل خوبی از ترمیم پوست بوسیله لیزر داشته باشد. مخصوصا برای نواحی بسیار ظریف وحساس استفاده می‌شود.

ترمیم پوست بوسیله لیزر می‌تواند عیب‌های کوچک پوست را برطرف کند مانند:

ازبین بردن جای آکنه‌، آبله مرغان و جای بخیه (اسکار)

آفتاب سوختگی‌های پوستی

لکه‌هایی که براثر کمبود کم کاری کبد روی پوست ایجاد می‌شود

بهبود عیب‌های پوستی شما مانند رفع تن زردی یا خاکستری پوست

ازبین بردن زگیل

لکه‌های مادر‌زادی

ازبین بردن دشبل‌های روغنی روی دماغ

نحوه درمان

بیهوشی‌های امروزی از احساس درد بیمار جلوگیری می‌کند. این درمان‌ها دوره ریکاوری واحیاء سریع‌تری برای بیمار دارد. درمان با این لیزر تاثیری را که لیزر کامل بر روی پوست ایجاد می‌کند ندارند. بیمار معمولا قرمزی و تاول‌های کمتری روی پوست خود دارد که بعد از چند روز ناپدید می‌شود. احتمالا شما به ۳ یا ۴ دوره درمان با حداقل یک هفته فاصله نیاز دارید. درحالیکه بعضی درمان‌ها فورا نتیجه بخش هستند اما شما به چند ماه انتظار نیاز دارید تا نتیجه واقعی را مشاهده کنید.

متخصص پوست کلینیک صدف از لیزر با اشعه مادون قرمز برای حرارت دادن قسمت‌ها‌ی داخلی پوست که قابل لمس نیستند استفاده می‌کند. تحریک شدن کلاژن‌ها برای رشد و سلول‌های ساخته شده جدید و تازه جایگزین سلول‌های مرده وآسیب دیده می‌شوند. یکی از نقاط قوت این روش برای رفع جای سوختگی و جای بخیه زمان می‌باشد. بیمار احتیاج به زمان برای ریکاوری واحیا ندارد و زمان کمتری در حدود ۱۵تا ۳۰ دقیقه برای انجام این عمل نیاز می‌باشد‌.

واز نقاط ضعف این جراحی این است که این عمل کمی دردناک است اما وقتی لیزر انجام شد با استفاده از یک اسپری خنک کننده روی قسمت‌ها‌ی لیزر شده از درد آن قسمت بکاهید.

به دلیل اینکه لیزر درمانی در عمق پوست شما انجام شده ماه‌ها به طول می‌انجامد تا نتیجه را مشاهده کنید.

عملکرد لیزر

درانجام لیزر از اشعه‌های نور استفاده می‌شود. پزشک با استفاده از لیزر اشعه‌های نوری را به قسمت آسیب دیده می‌فرستد و بوسیله آن آسیب‌های پوستی ناخواسته وخیلی ظریف را از یک لایه ازپوست شما رفع خواهد کرد.

رفع جای سوختگی و بخیه بوسیله لیزر هدفمند است یعنی اینکه در این درمان کمترین مشکل مانند تغییر رنگ پوست و یا روشن شدن پوست توسط لیزر برای درمان‌هایی مثل از بین بردن جراحت‌های پوستی دارد.

اشعه لیزر دررفع جای اسکار بوسیله لیزر‌، لایه‌های خاجی پوست شما را از بین می‌برد که به آن اپیدرمیس epidermis (بیرونی‌ترین لایه‌پوستی) می‌گویند. آن به طور همزمان لایه‌ های زیرین پوست راهم گرم می‌کند که به آن درمیس dermis گفته می‌شود.

این کارها برای این انجام می‌شود تا رشد فیبرهای کلاژن را تحریک کند. زمانی که درمان کامل شد‌، یک پوست جدید که صاف‌تر محکم‌تر است رامشاهده خواهید کرد.

فواید درمان با لیزر

درمان در یک مدت زمان پایین

درمان ساده با ناراحتی کم

جلسات درمانی سریع

نتیجه مطلوب از رفع جای سوختگی و جای بخیه (اسکار)

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و موی اصفهان، در محیطی آرام آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه کاشت ابرو می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا علیپور [ 1402-08-09 ]
سلام من سه ماه پیش سرم بر اثر یه ضربه شکست و جای شکستگی باقی مانده البته بخیه هم خورده ولی شکستگی جاش کاملا مشخص .من بعداز کشیدن بخیه هام ازکرم اونت استفاده کردم ولی تاثیر خاصی نداشت میخوام برا جراحی لیزری اقدام کنم

نیلوفر زابلی پور [ 1401-05-06 ]
سلام من دچار سوختگی درجه ۲ و۳ مرداد پارسال شدم و مجبور به عمل پیوند پوست .ایران زندگی نمیکنم .می خوام برنامه ریزی کنم برای برطرف کردن اسکار ها ایران بیایم .میتونم جلسه مشاوره داشته باشم

حسام الدین سیدی [ 1400-09-19 ]
سلام مطالب خوبی داشت ولی صورت دخترم باقطره زگیل صوخته الان مشکل دارم نمیدونم چکارکنم

حجت سلطانی [ 1400-03-21 ]
سلام هزینه برا لیزر اسکار چقدر میباشد؟؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اثر لیزر درمانی بر پوست چیست؟اثر لیزر درمانی بر پوست چیست؟

کلینک تخصصی صدف مجهز به اغلب لیزرهای مدرن و به روز در زمینه پوست و زیبایی می‌باشد. در این مرکز انواع لیزرهای پیشرفته، به خدمت متخصص پوست آمده اند ... ادامه مطلب

مزایای گونه گذاری با تزریق ژلمزایای گونه گذاری با تزریق ژل

تزریق ژل جهت پرکردن گونه ها روشی است با عوارض زیاد ، زیرا بدن نسبت به ورود هر بافت خارجی واکنش نشان می دهد، تزریق ژل می تواند سبب عفونت، افتادگی صورت و بروز واکنش شود ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر میکرونیدلینگکاربرد لیزر میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی روش مکانیکی است که با ابزار دستی شبیه قلم و حاوی 12 سوزن بسیار ریز استریل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین