منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

علت ترک های پوستی

آنچه در این مطلب میخوانید

ترک‌ های پوستی در اثر کشش پوست و افزایش کورتیزون به وجود می‌آیند. کورتیزون یک هورمون است که به صورت طبیعی توسط غدد آدرنال تولید می‌شود. با این حال، وجود مقادیر بیش از حد این هورمون در بدن می‌تواند سبب از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست شود.
پمادها، لوسیون‌ها و قرص‌های کورتیکوستروئید با کاهش قابلیت کشش پوست می‌توانند این ترک‌های پوستی را به وجود آورند.
سندرم کوشینگ، سندرم مارفان، سندرم اتلر دانلوس و دیگر اختلالات غدد آدرنال به دلیل افزایش مقدار هورمون کورتیزون در بدن می‌توانند این ترک‌های پوستی را ایجاد کنند.

اینستاگرام صدف کلینیک

چه کسانی دچار ترک پوستی می شوند؟

ترک‌ های پوستی در برخی موارد شایع‌ تر هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
جنسیت زن
سابقه خانوادگی
بارداری مخصوصا نوزادان بزرگ جثه یا چند قلو
کاهش یا افزایش وزن سریع
اضافه وزن
استفاده از داروهای کورنیسوئید
رشد سریع جسمی در نوجوانان

از بین بردن ترک‌ های پوستی با لیزر

درمان لیزری یکی از جدید‌ترین روش‌های درمان قطعی ترک‌های پوستی بوده که در کاهش ظاهر این ترک‌ها موثر است. لیزر‌های پالسی رنگی و پالسی شدید می‌توانند ظاهر ترک‌های پوستی را بهبود بخشیده و تولید کلاژن را در طول زمان افزایش دهند.
این فرایندها توسط یک جراح پلاستیک، زیبایی یا پوست در کلینیک صدف اصفهان انجام می‌شود. جامعه جراحان پوست آمریکا به کارگیری درمان‌های لیزری را جهت رفع ترک‌های پوستی پیشنهاد می‌دهند. افراد باید از اعتبار و مهارت پزشک معالج خود اطمینان یابند. امکان دارد جهت بهبود ۲۰ تا ۶۰ درصدی ترک‌های پوستی به حداکثر ۲۰ جلسه درمانی نیاز باشد. ممکن است این جلسات درمانی پر هزینه باشند.

نواحی که بیشتر تحت تاثیر قرار می‌ گیرند شامل موارد زیر هستند

شکم
سینه‌ ها
لگن
پهلو
باسن
ران

درمان ترک‌های پوستی در اصفهان

مکانیسم اثر رفع ترک‌ های پوستی با لیزر

مکانیسم این لیزر بدین صورت است که ( به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرگ در لیزرهای قدیمی ) ستون‌هایی از نور لیزر با شعاع‌هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده می‌‌شود لذا مناطقی از سطح پوست (اپیدرم)عملا سالم می‌ماند و از همین مناطق اشعه نخورده یا سالم هست که ترمیم پوست به سرعت انجام می‌شود.
در واقع در این نوع لیزر مناطقی از سطح پوست ( فواصل بین نقطه‌ها ) آسیب نمی‌بیند و بیشترین نور تابیده شده از این نوع لیزر وارد درم ( با عمق نفوذ حدودا یک تا دو میلی متر) یعنی همان لایه میانی پوست می‌شود یعنی درست جایی که باید لیزر انجا اثر کند تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد چرا که علت اصلی مشکلات فوق خرابی لایه میانی پوست یا همان درم می‌باشد بطوریکه کلاژن پوست در این ناحیه قرار دارد و تابیدن نور لیزر در این ناحیه باعث تشکیل کلاژن‌ های جدید می‌شود و بتدرج طی ۲تا ۴ ماه چروک‌های پوست کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و پوست از حالت شلی و افتادگی در می‌آید و عمق چاله‌ها و اسکار های بعد از اکنه یا جوش ویا بعد از عمل (جای بخیه) بهبودی قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.
تعداد جلسات لیزرفراکشنال بین 3 تا 5 جلسه، که هر جلسه ماهی یک بار انجام می‌شود. بلافاصله بعد از لیزر پوست ملتهب و بروافروخته می‌شود که با کمپرس یخ یا سرما این التهاب بهتر می‌شود، 12 تا 24 ساعت بعد از لیزر محل لیزر حالت آفتاب سوختگی پیدا می‌کند (قهوه ای سوخته) و این حالت طی 3 تا 6 روز با پوست اندازی برطرف می‌شود، بعد از آن پوست نسبتا شفاف و کمی قرمز ظاهر می‌شود که این قرمزی خفیف ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد .در 3 تا 6 روز اول که پوست حالت سوختگی دارد در معرض آفتاب مستقیم حتی به میزان کم هم قرار نگیرد. توصیه می‌شود شخص نیم ساعت قبل از بیرون رفتن به مقدار کافی از ضد افتاب با عیار مناسب استفاده کند. دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر پوست نسبتا شفاف و روشن می‌شود و در صورتیکه شخص کرم‌های ضد آفتاب خود را خوب استفاده کند با ادامه هر جلسه لیزر (ماهی یک بار) پوست شفاف‌تر می‌شود.

عوارض

اگر پزشک انجام دهنده لیزر تجربه کافی داشته باشد و از مارک خوب لیزر فراکشنال استفاده کند عوارض پوستی مثل لک‌ های قهوه‌ ای یا سفید بعد از لیزر در مقایسه با لیزرهای نسل قدیمی بسیار کم است، البته در مواردی که ترک‌ها عمیق است و پزشک مجبور است برای تاثیر بهتر از قدرت بالای دستگاه استفاده کند احتمال بروز لکه‌های قهوه‌ای بعد از لیزر وجود دارد.
عارضه‌ی دیگر عفونت پوستی بوده که معمولا دراثرکوتاهی کردن بیماردر بهداشت مناسب شخصی یا درافرادی که دچار نقص سیستم دفاعی بدن بوده یا درحال درمان با کورتون‌ها وسایر داروهای کاهنده‌ی سیستم دفاعی بدن هستند، بیشتر دیده می‌شود.

کلینیک صدف یکی از مجهز‌ترین مراکز پوست و موی شهر اصفهان می‌ باشد که با استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات درحوزه مزوتراپی به شما عزیزان می‎‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی [ 1400-12-08 ]
سلام .ترک سفید هم خوب میشود؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت مژه با چه عوارضی همراه است؟کاشت مژه با چه عوارضی همراه است؟

کاشت مژه یکی از راهکارهایی است که امروزه مورد استقبال برخی از خانم ها قرار گرفته‌ تا مشکل کم پشت بودن مژه های خود را حل کنند و مژه هایی بلند و حالت‌ ... ادامه مطلب

درمان جوش صورتدرمان جوش صورت

درمان جوش معمولاً به سادگی انجام می‌ شود ولی درمورد اسکار آکنه ، کار به این سادگی‌ ها نخواهد بود؛ و حتی غالباً اسکارها به طور کامل درمان نمی‌ شوند . ... ادامه مطلب

اثرات مثبت و منفی ورزش کردن برای پوستاثرات مثبت و منفی ورزش کردن برای پوست

از مزیت هایی ورزش تقویت و جوانسازی پوست صورت می باشد. معمولاً افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند دیرتر آثار و علائم پیری بر روی صورت و بدن آنها ظاهر می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین