منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / درمان شپش سر با شامپوهای ضد شپش

درمان شپش سر با شامپوهای ضد شپش

شپش‌ها حشراتی بسیار ریز با طول 6/1 میلی‌متر و بدون بال هستند که محل زندگی و تغذیه آنها پوست سر است. این حشرات از خون پوست سر تغذیه می‌کنند و مادامی‌که بر روی سر قرار داشته باشند بین ۲ تا ۴ هفته عمر می‌کنند. شپش‌ها در صورت تغذیه مناسب خیلی زود شروع به تخم‌گذاری و تکثیر می‌کنند و گسترش می‌یابند. تخم این موجودات از طریق ماده چسبناکی که از بدن مادر ترشح می‌شود به کف سر می‌چسبد و جدا کردن آن بسیار دشوار است. این تخم‌ها بسیار شبیه به شوره سر هستند و به همین دلیل تشخیص آنها مشکل است. تنها تفاوت آنها با شوره در این است که شوره به‌راحتی از پوست سر جدا می‌شود؛ اما تخم‌ها این ویژگی را ندارند. حشرات بالغ نیز بسیار ریز و معمولاً به رنگ موها هستند و به همین دلیل پیدا کردن آ‌نها در میان موها کاری مشکل خواهد بود. درصورتی‌که شپش‌ها از پوست سر جدا شوند و منبع تغذیه‌ای نداشته باشند بعد از ۲ روز از بین می‌روند. هر فردی به دلیل استفاده از وسایل آلوده یا تماس با افراد دارای شپش سر می‌تواند دچار این مشکل شود؛ اما بروز آن در کودکان ۳ تا ۱۴ سال شایع‌تر است و معمولاً از طریق آنها در خانواده منتشر می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای درمان قطعی شپش سر به محصولاتی نظیر محلول و شامپو ضد شپش احتیاج است. انواع مختلفی از شامپوهای ضد شپش در بازار و داروخانه‌ها موجود هستند که تقریباً عملکرد آ‌نها مشابه هم است. این شامپوها می توانند به طور کامل این حشرات آزار دهنده و تخم هایشان را از بین ببرند. از این طریق موها را از هرگونه موجود مزاحمی پاک می کنند. این محصولات شپش ها را به طور کامل ریشه کن می کنند و مانع انتقال آن به نزدیکان فرد و اطرافیانش می شوند.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوست و مو مانند شپش سر، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علائم شپش سر

شپش های متحرک یا لکه های متحرک ممکن است روی پوست سر و مو دیده شوند. طول هر شپش تقریباً 1-3 میلی متر است و به رنگ خاکستری مایل به سفید است. شپش ها می خزند و در ارتباط نزدیک می توانند بین افراد منتقل شوند. آنها نمی پرند یا پرواز نمی کنند. تخم ها به صورت دانه های کوچکتر، در حدود 5/1 میلی متر، سفید و محکم به موهای نزدیک به پوست سر متصل هستند.

برجستگی ها یا زخم های کوچک قرمز ممکن است در پوست سر، گردن و شانه ها دیده شود. گاهی اوقات، گره های لنفاوی پشت گوش یا گردن ممکن است متورم و حساس باشند. ممکن است گاهی شپش روی مژه ها دیده شود و باعث قرمزی و تحریک چشم شود.

از آنجا که آلودگی به شپش سر کاملاً خارش دار است، خراشیده شدن معمول است و ممکن است منجر به عفونت یا خارش شود. علاوه بر احساس خارش یا قلقلک، کودکان ممکن است تحریک پذیر باشند یا در خوابیدن مشکل داشته باشند.

شامپوی ضد شپش

نحوه مصرف شامپوهای ضد شپش

ملاحظات مصرف شامپوهای ضد شپش

در استفاده از شامپوهای ضد شپش موارد زیر را حتماً رعایت کنید:

  1. ترکیبات داروی ضد شپش حکم حشره کش را دارند و نباید بیش از حد از آن استفاده شود یا به صورت نادرست استفاده شود.
  2. تمامی شامپوهای ذکر شده نباید وارد چشم شما شوند. اگر این اتفاق افتاد فوراً چشم‌های خود را بشویید.
  3. هیچ‌گاه یک روش درمانی را ۲ الی ۳ مرتبه استفاده نکنید. اگر یک روش درمانی اثر مطلوبی نگذاشته ممکن است به این دلیل باشد که یا از روشی نامناسب از دارو استفاده کردید یا موی شما نسبت به این نوع دارو مقاومت نشان می‌دهد. همیشه سعی کنید در این موارد از پزشک، توصیه‌های لازم را دریافت کنید. ممکن است پزشک شما روش درمانی جایگزین بهتری را پیشنهاد دهد.
  4. در هنگام استفاده از داروها و شامپوهای ضد شپش بهتر است موهای خود را در سینک بشویید به جای آن که زیر دوش این کار را انجام دهید. با انجام این کار پوست بدن خود را کمتر در معرض این داروها و شامپوها قرار می‌دهید. برای شستن موهایتان نیز بهتر است از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید تا جذب به حداقل ممکن برسد.

موارد منع مصرف شامپوهای ضد شپش

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض شامپوهای ضد شپش

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر، ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود؛ ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید. از جمله عوارض جانبی این شامپوها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت و رفع غبغب را می‌ توان با استفاده از روش‌ های بدون جراحی در کلینیک تخصصی صدف اصفهان انجام داد. شما می‌ توانید برای آگاهی از روشهایی رفع غبغب و هزینه رفع غبغب، همچنین عوارض این عمل از طریق تماس با شماره‌ تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟

خارش پوست بدن جزو مواردی است که تقریبا برای همه افراد پیش می‌آید. در ادامه به دلایل ایجاد خارش پوست و روشهای درمانی آن می پردازیم. ... ادامه مطلب

بهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوستبهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست

روشهای جوانسازی به دو گروه عمده جراحی و غیر جراحی تقسیم بندی می‌ شوند. روشهای غیر جراحی نیز خود به 4 گروه اصلی تقسیم می‌ شوند . ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟

بسیاری از آقایان به دنبال روشی مؤثر برای افزایش تراکم ریش و سبیل هستند؛ اما متأسفانه به علت اینکه با روش‌ های مؤثر آشنایی ندارند به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌ کنند ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین