منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / پماد هیدروکورتیزون برای لک صورت

پماد هیدروکورتیزون برای لک صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر تعداد ملانین های پوستی افزایش یافته و تجمع آنها در ناحیه ای از پوست بیشتر شود، آن ناحیه به شکلی تیره تر از اطراف خود دیده میشود. همین مورد هم سبب بروز لک صورت میشود. این لک میتواند تأثیرات منفی بسیاری بر روی ظاهر پوست افراد داشته باشد. بر همین اساس است که اغلب افراد به دنبال راهکارهایی برای درمان آن هستند. لک صورت ممکن است در اثر عوامل و دلایل مختلفی ایجاد شود. از جمله این موارد میتوان به استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی غیر استاندارد، مصرف دخانیات، مسائل ژنتیکی، قرارگیری در معرض آفتاب، افزایش سن، مشکلات کبدی و ...اشاره نمود. پماد هیدروکورتیزون برای لک صورت ، تأثیرات معجزه آسایی دارد و همین مورد هم سبب شده تا جزء رایج ترین روش درمانی لک پوستی باشد. این پماد می‌تواند به کاهش ملانین‌های پوستی کمک کند. در این صورت پوست، روشن‌ تر به نظر رسیده و ظاهر لک‌ ها بهتر می‌شود.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

روش استفاده از پماد هیدروکورتیزون

هیدروکورتیزون به صورت پماد، کرم، محلول (مایع)، اسپری یا لوسیون برای استفاده روی پوست عرضه می شود. هیدروکورتیزون موضعی معمولاً یک تا چهار بار در روز برای مشکلات پوستی استفاده می شود. آن را تقریباً در زمان های یکسانی هر روز اعمال کنید. از هیدروکورتیزون دقیقاً طبق دستور استفاده کنید. کمتر یا بیشتر از آن استفاده نکنید یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است استفاده نکنید. آن را در سایر نواحی بدن خود قرار ندهید یا از آن برای درمان سایر بیماری های پوستی استفاده نکنید، مگر اینکه پزشکتان این کار را تجویز کند. اگر علائم شما در ۲ هفته اول درمان بهبود نیافت، با پزشک خود تماس بگیرید. برای استفاده موضعی از هیدروکورتیزون، مقدار کمی پماد، کرم، محلول، اسپری یا لوسیون را بمالید تا ناحیه آسیب دیده پوست را با یک لایه نازک یکنواخت بپوشانید و آن را به آرامی بمالید.

پماد هیدروکورتیزون برای لک

ملاحظات مصرف پماد هیدروکورتیزون

هیدروکورتیزون برای برخی افراد مناسب نیست:

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض جانبی استفاده از پماد هیدروکورتیزون

سوزش، خشکی پوست یا قرمزی در پوست از عوارض پماد هیدروکورتیزون هستند. آکنه پوستی ، رشد غیر معمول مو، برجستگی فولیکول مو، نازک شدن پوست و یا تغییر رنگ پوست از علائم دیگری هستند که در اثر استفاده از پماد هیدروکورتیزون رخ می دهند. در صورت تداوم یا تشدید هر یک از این عوارض، سریعاً به پزشک یا داروساز مراجعه کنید.

اگر ناحیه تحت درمان شروع به خونریزی کرد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این وجود، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک زیر به پزشک اطلاع دهید:

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک از جمله اقدامات زیبایی است که تاثیر بسزایی در زیبایی، جوانی و شادابی چهره خواهد داشت. جراحی زیبایی پلک در اصفهان توسط متخصص پوست در کلینیک صدف با کمترین عوارض و بهترین نتایج به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام می‌ پذیرد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جمیله بزرافشان [ 1402-10-22 ]
با سلام آیا این پماد هیدرو کورتیزول برای لک های قهوه ای یا جای جوش مناسب است

زهرا [ 1402-08-21 ]
سلام وقت بخیر من هر وقت آمپول هیدروکورتیزون میزنم تنگی نفس میگیرم و تمام بدنم کهیر میزنه وحتی روی پلک هام و نمیتونم بکشم میتونم دلیلش رو بپرسم آیا امکانش هست راهنمایی بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کانتورینگ صورت با روش های غیر جراحی کلینیکالکانتورینگ صورت با روش های غیر جراحی کلینیکال

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک ها برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟

بسیاری از آقایان به دنبال روشی مؤثر برای افزایش تراکم ریش و سبیل هستند؛ اما متأسفانه به علت اینکه با روش‌ های مؤثر آشنایی ندارند به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌ کنند ... ادامه مطلب

آشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوستآشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست انواع درمان‌ های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوانسازی پوست صورت را با روش‌ های مختلف جراحی و بدون جراحی ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین