منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / از چه روشهایی برای لیفت گونه بدون جراحی استفاده می شود؟

از چه روشهایی برای لیفت گونه بدون جراحی استفاده می شود؟

یکی‌ از خصوصیات مهم صورت جوان و متوازن، استحکام و برجستگی گونه است. برای بسیاری از افراد، شل شدن و افتادگی پوست، یکی از مهم‌ترین اثرات پیری است. با گذشت زمان کلاژن زیر پوست کاهش پیدا کرده و با کمبود این پروتئین پوست افتاده و چروک می‌شود. در این حالت بافت صاف و انعطاف‌پذیر پوست تا حدودی از بین می‌رود. هم‌زمان با کاهش پروتئین چربی در بافت زیرجلدی نیز کمتر شده و حجم گونه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیفت گونه روشی مؤثر برای ازبین‌بردن افتادگی گونه و کانتورینگ چهره است. لیفت گونه بدون جراحی جدیدترین پیشرفت در جوانسازی صورت است و ظاهر بسیار جوانتری به فرد می‌بخشد. این روشها بسیاری از مزایای لیفت گونه به روش معمول را به فرد می‌بخشد، بدون اینکه فرد مجبور شود که تحت عمل جراحی و سپری کردن دوره‌ی نقاهت قرار گیرد. لیفت گونه بدون جراحی می‌تواند حجم ازدست ‌رفته صورت را بازیابد، خطوط و چین‌وچروک‌ها را رفع، خط فک و استخوان گونه را بارزتر و افتادگی گونه را برطرف کند.

تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کند.

مزایای لیفت گونه بدون جراحی

ممکن است لیفت صورت بدون استفاده از جراحی قادر نباشد که دقیقاً همان نتایج روش جراحی را ارائه دهد؛ اما می توان آنرا به منظور دستیابی به نتایج مشابه مدیریت کرد. برخی از مزایای قابل توجه در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

روش‌های غیرجراحی لیفت گونه

لیفت گونه با نخ

لیفت گونه با نخ، که یک روش حداقل تهاجمی محسوب می‌شود، پوست افتاده شما را محکم کرده و افتادگی‌های قسمت پایینی صورت را لیفت می‌کند. نخ های نازک و قابل جذبی در زیر پوست قرار می‌گیرند تا پوست را لیفت کرده و نیز باعث تحریک کلاژن سازی پوست شود. در این روش، از سوزن های کوچک که می‌توانند وارد پوست شوند ، استفاده می‌شود و در ضمن هیچگونه برشی در سطح پوست ایجاد نخواهد شد. زمانی که از روش لیفت با نخ برای گونه استفاده می‌کنید ، تعدادی نخ وارد پوست شما در نواحی کناری صورت شده و در آنجا محکم شده تا گونه ها را به آرامی ولی به طرز قابل توجهی لیفت کنند. لیفت گونه با نخ، عوارض بسیاری داشته و بین 1 تا 3 سال نیز ماندگاری دارد.

لیفت گونه بدون جراحی

لیفت گونه با اولتراپی

اولتراپی، یک روش بسیار معروف و مورد تأیید سازمان غذا و دارو FDA می‌باشد و نیز یک تکنیک غیرتهاجمی برای لیفت گونه ها به حساب می‌آید. این روش، انرژی گرمایی اولتراسوند را برای لیفت و افزایش استحکام پوست، به بافت پوستی می‌رساند. با استفاده از فناوری دقیق اولتراسوند متمرکز، باعث ترمیم مجدد پوست شده تا بازسازی طبیعی کلاژن و نیز افزایش الاستیسیته پوست را تحریک کند.این امر نهایتاً موجب لیفت و محکم شدن پوست نواحی گونه ها و گردن خواهد شد. لیفت گونه به روش اولتراپی، هیچوقت از بین رفتنی نیست. در حین درمان نیز، هیچ نیازی به بیهوشی نمی‌باشد. اولتراپی به شما ظاهری شاداب، طبیعی و جوان می‌دهد و ساختار پوستتان را محکم خواهد کرد. نتایج آن نیز برای 1 سال یا بیشتر، مانا است.

لیفت گونه با فیلر

گونه ها ممکن است در معرض کاهش حجم باشند. هیالورونیک اسید که یک ماده مؤثر در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست می‌باشد. بعد از تزریق آن به پوست، به سرعت مواد مغذی پوست را حفظ کرده و باعث لیفت پوست می‌شود. تزریق این فیلر به گونه‌ها، باعث به حداقل رسیدن افتادگی پوست می‌شود. علاوه بر اینها، این فیلر باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک‌ها نیز می‌شود. این خطوط ایجاد شده نیز می‌تواند به دلیل از کاهش چربی یا کلاژن و حتی استخوان های صورت باشد. بعد از انجام آن نیز، شما نیازی به استراحت یا ندارید یا خیلی کم نیاز خواهید داشت. لیفت گونه با فیلر، بین 9 تا 18 ماه ماندگاری داشته و نتایج حاصل از تزریق آن، بلافاصله قابل مشاهده است.

لیفت گونه با تزریق بوتاکس

بوتاکس (بوتالینوم توکسین)، یکی از رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش‌های غیرجراحی برای لیفت گونه ها است. بوتاکس، یک فلج کننده موقت عصبی است که به عضله تزریق شده و باعث فلج موقتی عضلات می‌شود. این عضلات از کار افتاده، دیگر قادر به انقباض و نهایتا ایجاد خط و خطوط نخواهد بود. نتایج انجام تزریق بوتاکس ، بعد از گذشت 3 تا 7 روز قابل مشاهده است و اثر آن معمولاً 3 تا 6 ماه ماندگار خواهد بود.

لیفت گونه با تزریق چربی

جایگزین برای فیلر، تزریق چربی است. این چربی را می‌توان از دیگر نقاط بدن برداشته و آن را به گونه ها و به منظور افزایش حجم آن ها، تزریق کرد. یکی از بزرگترین فواید تزریق چربی، این است که ظاهری بسیار طبیعی به صورت شما خواهد داد و نیز ماندگاری آن بسیار زیاد است. از آنجایی که این چربی ها از بدن خودتان به صورتتان تزریق می‌شود، ریسک ابتلا به آلرژی در اثر تزریق، بسیار کاهش می‌یابد.

لیفت گونه با هایفوتراپی

روش هایفوتراپی یا امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا ، یک درمان بسیار مناسب و پیشرفته را برای سفت‌تر کردن پوست و لیفت پوست و گونه‌ها، می‌باشد. نتایج استفاده از این روش، ویژگی‌های صورت شما را به صورت طبیعی حفظ می‌کند؛ ولی علائم پیری را متوقف کرده و باعث می‌شود، چند سال جوانتر به نظر برسید بدون آنکه ظاهر خود را تغییر دهید. برای دستیابی به نتایج ماندگار، باید چند جلسه هایفوتراپی انجام داده و مراقبت های بعد از آن را نیز جدی گرفت.

لیفت‌ گونه با لیزر

در این روش، از لیزر با نور پرشدت و پالسی، برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. لیزرهای متفاوتی با کارکردهای متنوعی برای انواع پوست، وجود دارند. برای از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک ها، از لیزر Ablative، برای لایه برداری سطحی پوست و نیز تحریک کلاژن سازی در لایه های زیرین، استفاده می‌شود. روش لایه برداری پوست با لیزر، معمولاً چندین جلسه در طی چند ماه ، به طول می‌انجامد.

اقدامات پیش از لیفت گونه بدون جراحی

  1. از دو هفته قبل از عمل مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.
  2. درصورتی‌که بیماری خاصی دارید، به پزشک اطلاع دهید.
  3. از دو هفته پیش از انجام لیفت از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنید.

مراقبت پس از لیفت گونه بدون جراحی

ماندگاری لیفت گونه بدون جراحی

ماندگاری لیفت گونه بدون جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یعنی با توجه به پارامترهای موجود، میزان ماندگاری در یک فرد می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. از جمله این فاکتورها می توان موارد زیر را نام برد:

گزینه های ذکر شده به نوبه خود می توانند باعث افزایش و یا ماندگاری این روش شوند؛ اما اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن این گزینه ها میزان ماندگاری را بگوییم، می توان اینطور بیان داشت که حداقل ماندگاری در این روشها 6 ماه و حداکثر آن 3 سال می باشد.

اينستاگرام کلينيک صدف

قیمت لیفت گونه بدون جراحی

هزینه لیفت گونه با توجه ‌به روش انجام شده و تجربه پزشک متفاوت است. همچنین موقعیت کلینیک در قیمت‌گذاری تأثیر دارد. در روش‌های مختلف لیفت صورت با توجه ‌به حجم مواد استفاده شده یا نوع دستگاه به‌کاررفته قیمت تعیین می‌شود.

عوارض لیفت گونه بدون جراحی

در روش‌های بدون جراحی لیفت گونه، عوارض در حداقل ممکن بوده و در چند روز اول شخص ممکن است علائم زیر را مشاهده کند:

  1. قرمزی
  2. تورم
  3. کبودی

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نسیم عطاری [ 1402-08-14 ]
سلام من میخوام لیفت گونه انجام بدم ولی نمیدونم که لیفت گونه با نخ بهتره یا با بوتاکس ؟ آیا واقعا بوتاکس تاصیر زیادی داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

تزریق بوتاکس در مواردی مانند خط اخم و چروک‌ های اطراف چشم و دهان خطوط پنجه کلاغی اصراف چشم خطوط پیشانی موثر است . ... ادامه مطلب

آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟

تزریق بوتاکس با از بین بردن چین و چروک سطحی پوست و بالا بردن ابروها (لیفت ابرو)، چهره شما را جوان‌ تر نشان خواهد داد . ... ادامه مطلب

سالک چیست و چگونه درمان میشود؟سالک چیست و چگونه درمان میشود؟

سالک (لیشمانیانیوز جلدی) یک بیماری انگلی است که در بخش‌ هایی از مناطق استوایی، نواحی نزدیک خط استوا و جنوب اروپا وجود دارد . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین