منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

کرم ضدچروک دور چشم

اولین چیزی که سن شما را نشان می‌دهد چروک‌ های دور چشم است و چون پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است خیلی زود آسیب می‌بیند، پس باید حتما مراقب پوست دور چشم باشیم حالا در هر سنی که باشیم !!

آنچه در این مطلب میخوانید

کرم‌ های دور چشم حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین A، C، E و در مواردی لایه برداری پوست بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت‌سازی دارند. از این نوع کرم‌ها می‌توان هم در طول روز و هم شب قبل از خواب استفاده کرد. برخی از کرم‌های دور چشم خواص ضدآفتاب هم دارند که البته مخصوص روز هستند.به نظر می‌رسد که مراقبت از دورچشم‌ها حتی در سنین خیلی کم می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

استفاده از یک محصول مناسب حول و حوش 20 سالگی برای محکم و بی‌چروک ماندن چشم‌ها بسیار مفید است. به گفته بسیاری از متخصصین پوست کلینیک صدف استفاده از کرم دورچشم بسیار حایز اهمیت می‌باشد برای اینکه پلک چشم فاقد غدد چربی است و به خاطر همین بسیار نازک است و دور چشم اولین نقش را در صورت برای نشان دادن سن شما به عهده دارد. حقیقت تلخ این است که بسیاری از افراد در همان ابتدای 20 سالگی متوجه خطوط نازک اطراف چشم خود می‌شوند. به مرور زمان که پوست شما نازک‌تر هم می‌شود کبودی زیر چشم نیز بیشتر نمایان می‌شود.

کرم ضدچروک دور چشم

درسنین جوانی

از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا ceramides باشد. از این محصولات با توجه به خشکی پوست خود روزی یک یا دو مرتبه استفاده کنید. همچنین‌، مطمئن شوید که حساسیتی به آن کرم‌ها نداشته باشید.

بعد از 30 سالگی

هم‌زمان با استفاده از کرم دور چشم‌، مصرف ویتامین c‌، چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان‌ها را فراموش نکنید. این کار باعث می‌شود که اطراف چشم روشن‌تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع گردد. شب‌ها از کرم دور چشم استفاده کنید البته می‌توانید صبح‌ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می‌توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک‌تر استفاده کنید.

در سنین بین 40 تا 50 سالگی

در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرم‌های حاوی رتینول فقط شب‌ها استفاده کنید اگر پوستتان خشک است‌، می‌توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

از میانسالی به بعد

در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورها رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( egf) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلول‌های پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند. ( به عنوان یک مثال سلول‌های بنیادی سیب ) و یا به طور مصنوعی تولید می‌شوند. برای کمک به تولید دوباره پوست‌، محصولاتی که حاوی فاکتورهای رشد می‌باشند، نمای ظاهری خطوط دورچشم و چین و چروک‌ها را بهبود می‌دهد‌. روزی دوبار از این کرم‌ها استفاده نمایید‌، اگر دورچشمتان کدر است محصولی که حاوی کافئین است می‌تواند موثر باشد.

سرم‌ ها در مقابل کرم‌ ها

سرم‌ها چون فرمول ساده‌تری دارند، برای استفاده روزانه و برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب‌ترند. سرم‌ها به طور مجزا برای دور چشم استفاده می‌شوند اما استثناهایی هم وجود دارد. مثلا اگر می‌خواهید از سرم‌های ضد پیری در شب استفاده کنید، بهتر است یک لایه کرم روی آن قرار گیرد مخصوصا اگر پوستتان خیلی خشک باشد.

کرم‌ های ضد چروک دور چشم از چه موادی تشکیل شده‌اند‌؟

کرم‌های دور چشم حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین A، C، E و در مواردی لایه بردارهای بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت‌سازی دارند. از این نوع کرم‌ها می‌توان هم در طول روز و هم شب قبل از خواب استفاده کرد. برخی از کرم‌های دور چشم خواص ضدآفتاب هم دارند که البته مخصوص روز هستند.

آیا استفاده از این کرم‌ ها الزامی است یا پوشش مناسب در آفتاب مثل داشتن عینک آفتابی می‌ تواند از ایجاد چروک دور چشم پیشگیری کند‌؟

با توجه به اینکه آفتاب یکی از عوامل مهم ایجادکننده چروک‌های زودرس در خانم‌ها و آقایان و به‌خصوص افرادی است که در فضاهای باز و زیر آفتاب کار می‌کنند، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و ضدچروک دور چشم لازم است و می‌تواند تا حد زیادی از بروز چروک‌های زودرس پیشگیری کند. البته استفاده از عینک محافظ پوست مقابل اشعه ماورایبنفش نیاز به استفاده از کرم دور چشم و ضدآفتاب در اطراف چشم را برطرف می‌کند اما باید مطمئن باشید که عینک استاندارد است و از پوست اطراف چشم در برابر اشعه A و B محافظت می‌کند. لازم است یک عینک ساز این مساله را تایید کند.

اینستاگرام کلینیک صدف

آیا می‌ توان از کرم‌ های آرایشی صورت‌، کرم‌ های مرطوب کننده یا ضد چروک شب و روز به اطراف چشم هم زد یا حتما باید کرم دور چشم استفاده کنیم ؟

استفاده از کرم آرایشی نباید باعث ایجاد واکنش در پوست شود. اگر کرمی واقعا آرایشی باشد، استفاده از آن روی پوست و اطراف چشم ایرادی ندارد اما اگر این کرم روی پوست عکس العمل نشان می‌دهد، نباید آن را اطراف چشم زد. این موضوع در مورد کرم‌های ضدآفتاب هم صدق می‌کند. کرم‌های آرایشی پوست صورت و کرم‌های آرایشی دور چشم از نظر ترکیب تفاوت چندانی با هم ندارند. کرم دور چشم را می‌توان برای تمام صورت استفاده کرد اما اگر کرم‌های آرایشی صورت تحریک کننده پوست اطراف چشم باشد، نباید آنها را دور پلک بمالید. ابتدا باید کرم را روی بخشی از پوست امتحان کرد.

کرم ضد چروک دور چشم را باید به کدام نواحی از پوست اطراف چشم و چگونه زد ؟

این نوع کرم‌ها را باید به پوست زیر چشم زد. برای پلک بالا نیازی به استفاده از کرم نیست زیرا آفتاب به هیچ وجه به پوست آن نمی‌تابد.

اگر فردی به دلیل رعایت نکردن اصول مراقبتی، دچار چروک دور چشم شد، آیا استفاده از کرم دور چشم می‌تواند باعث بهبود و برطرف شدن چروک‌ ها شود یا باید به فکر روش دیگری بود ؟
برای اصلاح نسبی چروک‌ها و تیرگی زیر چشم می‌توان از نوعی لیزر استفاده کرد. توکسین بوتولینیوم A نیز می‌تواند تا حدی چروک‌های قسمت خارجی پلک را برطرف کند. در صورتی که چروک‌ها بیش از حد و باعث افتادگی پلک شده باشند، با کمک جراحی قابل درمان هستند. کرم‌های ضدچروک فقط پیشگیری کننده‌اند و خاصیت درمانی ندارند.

کلینیک تخصصی پوست و مو صدف ، بهترین کلینیک تزریق چربی در اصفهان است که فرصتی ویژه را برای علاقه مندان به زیبایی فراهم خواهد کرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه داستانپور [ 1402-07-05 ]
خانم دکتر کرم ضد چروک برای دور چشم من کدلی استفاده میکنم و خیلی راضیم ولی فکر میکنم تزریق بوتاکس برای چروک دور چشم عالی باشه میخوام یکبار انجام بدم ونتیجش رو ببینم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت چقدر است؟ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت چقدر است؟

باید توجه داشت که تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد نمی‌ باشد و بیشتر تفاوت آنان در سرعت عملکرد و میزان تأثیر و درد ناشی از آنان خلاصه می‌شو ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان امکان پذیر است؟آیا لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان امکان پذیر است؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه ها برای از بین رفتن موهای زائد است. این روش باید در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشکان متخصص در این زمینه انجام شود ... ادامه مطلب

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی مومقایسه مزوتراپی و پی آر پی مو

یکی از فاکتورهایی که به شدت در زیبایی فرد تاثیر گذاراست پرپشتی و خوش حالت بودن مو است . برای درمان کم پشتی مو ، ریزش مو و جلوگیری از طاسی روش های مختلفی وجود دارد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین