منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

راه های درمان کک و مک

آنچه در این مطلب میخوانید

کک و مک

مشکل پوستی است که به شدت بر زیبایی شناسی و روانشناسی بسیاری از مردم تاثیر می‌گذارد آنها لکه‌های تیره‌ تری از رنگ پوست هستند و باعث می‌شود که بسیاری از مردم در تشخیص آن دچار سردرگمی شوند.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

آیا کک و مک‌ ها مضر و وراثتی هستند؟

کک و مک کاملا بی‌ ضرر است. و با سایر مشکلات پوستی اشتباه گرفته می‌شود‌؛ کسانی که لکه‌های قهوه‌ای روی پوست خود دارند و مطمئن نیستند که کک و مک است یا خیر، حتما باید به متخصص پوست کلینیک صدف مراجعه کنند.

به طور کلی، وراثت یکی از مهم‌ ترین عوامل داشتن کک و مک است همچنین مبتلا شدن به آن، در افرادی با موهای قرمز یا بور، بیشتر است و احتمال ایجاد آن در افرادی که دارای پوست تیره هستند‌، کمتر است.

دلایل رایج ایجاد کک و مک چیست؟

ملانین از عوامل اصلی ایجاد کک و مک محسوب می‌شود‌. تغییرات هورمونی باعث تشکیل و فعالیت ملانین می‌شوند‌. زمانی که پوست ملانین بیش از حد تولید می‌کند‌، نتیجه آن ایجاد کک و مک می‌کند‌.
عوامل ژنتیکی.
هورمون‌های پیری.
عادات ضعیف و مختلف در زندگی‌، برخی از عادات مانند: دیر وقت خوابیدن، رژیم غذایی کم از مواد مغذی‌، نه تنها بر روی سلامتی تاثیر می‌گذارد. بلکه باعث آسیب‌های پوستی نیز می‌شود.


علائم رایج کک و مک چیست؟

آنها لکه‌های کوچک روی پوست هستند و معمولاً به رنگ قهوه‌ای، قهوه‌ای روشن یا سیاه می‌باشند در ابتدا پراکنده هستند اما بعد از مدتی در یک جا متمرکز می‌شوند و اگر در معرض آفتاب باشید تیره‌ تر می‌شوند‌. آنها معمولاً در قسمتی از پوست دیده می‌شوند که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارد، مانند: گونه‌ها، بازوها و دست‌؛ پوست خشک و الاستیسیته می‌شود اگر در مورد علائم این بیماری سوال دارید، لطفاً با پزشک خود در کلینیک صدف مشورت کنید.

بهترین درمان کک و مک در اصفهان

لیزر درمانی که یکی از بهترین راه‌ های درمان کک و مک است

هرچند درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد، اما استفاده از ضد‌آفتاب ، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل از انواع حفاظ‌ها (کلاه و عینک) کرم ضد‌آفتاب می‌تواند در کاهش آن نقش داشته باشد.
کک و مک‌ها از ملانین هستند و ملانین از موادی است که طیف‌های لیزر را جذب می‌کند و در نتیجه نور و اشعه لیزر می‌‌تواند کک و مک‌ها را تا حدی از بین ببرد، البته در بیشتر موارد درمان کک و مک به ‌صورت موقتی است و اینکه به‌ طور دایمی از بین برود بستگی به نوع پوست و ژنتیک شخص مراجعه‌‌ کننده دارد و البته انجام مراقبت‌های دیگر نیز در دایمی شدن بی‌تأثیر نیست. تا به حال لیزر‌های متعددی برای درمان کک و مک ساخته شده و به ‌کار گرفته شده که البته مکانیسم بسیاری از این لیزرها به نسبت شبیه به هم هستند و نکته مهمی که باید در مورد لیزر درمانی در نظر گرفته شود این است که جلسه اول تست درمانی انجام شود، بدین معنی که یک منطقه از صورت که دچار لک است با انرژی‌های متفاوت لیزر شود و در صورتی که بعد از یک ماه نتیجه لیزر خوب بود، سایر مناطق مبتلا هم لیزر شوند.

درمان کک و مک با مزوتراپی

این روش درمانی را با مخلوطی از هورمون ها،ویتامین ها ،داروها و عصاره های گیاهی انجام می دهند و به لایه های زیرین پوست تزریق می شود .تاثیر گذاری تزریق این مواد به پوست بسیار بیشتر از داروهای خوراکی برای درمان کک و مک است . مزوتراپی برای درمان لک و کک و مک وقتی با روشهای درمانی دیگر مانند لیزر ترکیب شود تاثیر آن چندین برابر میشود و آثار بهبودی بیشتر حاصل آن است .

استفاده از لایه برداری برای درمان کک و مک

یکی دیگر از راه‌های رفع کک و مک که توسط پزشکان کلینیک صدف اصفهان انجام می‌شود، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است، البته این لایه‌ برداری پوست می‌توانند سبب به ‌وجود آمدن عوارضی چون قرمزی، پوسته پوسته شدن و حتی تاول شوند، اما بعد از چند روز سطح روی پوست شما را لایه‌ای جوان و تازه می‌پوشاند که نه تنها صاف‌ تر و نرم‌ تر است؛ بلکه لک‌های روی آن نیز کمرنگ شده و گاهی نیز محو شده است.

کلینیک پوست و کاشت مو در اصفهان یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و زیبایی در اصفهان می‌باشد که علاوه بر زیبایی به سلامتی بیماران خود بسیار اهمیت می‌دهد، همچنین اگر به دنبال جوانسازی پوست صورت و یا جوانسازی دست‌ هستید ما به شما تزریق ژل توسط متخصصان مجرب در کلینیک صدف اصفهان را پیشنهاد می‌دهیم.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راحیل خدری [ 1402-08-21 ]
کک ومک صورت

عابدزاده [ 1402-07-30 ]
سلام به نظر من من برای رفع کک و مک هم مزوتراپی و هم لیزر بسیار عالیه .ولی باید زیر نظر یک متخصص پوست خوب و حرفه ایی انجام شود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوژل چیست و کاربرد آن کدام است؟مزوژل چیست و کاربرد آن کدام است؟

مزوژل سبب تحریک ساخت کلاژن در پوست شده و در نهایت فرایند خون‌ رسانی به ارگان‌ ها و بافت‌ های پوست را افزایش می‌ دهد . ... ادامه مطلب

روش های آنالیز پوست برای تشخیص سرطان پوستروش های آنالیز پوست برای تشخیص سرطان پوست

برای اینکه درمان مؤثری برای مشکلات پوستی انجام شود باید بتوان پوست را به‌خوبی بررسی و آنالیز کرد، به عنوان مثال با روشهایی مثل اسکن و آنالیز پوست ... ادامه مطلب

انواع خال و روشهای برداشتن آنهاانواع خال و روشهای برداشتن آنها

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای برداشتن خال وجود دارد، خال برداری با لیزر،جراحی خال و سوزاندن خال از جمله این روشهای هستند . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین