منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

خال بکر چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

واژه Naevus معادل لاتین خال یا علائم پوستی مادرزادی است. دکتر ساموئل بکر متخصص پوست آمریکایی در سال 1949 دو مردی را توصیف میکند که لکه پوستی قهوه ای رنگ حاوی مو در بالاتنه خود داشتند. گاهی به خال بکر،خال گوشتی اپیدرمی نیزگفته میشود. خال بکِر یک لکه پوستی مادرزادی غیر سرطانی ، بزرگ و قهوه ای است که بیشتر در مردان مشاهده می شود. این بیماری می تواند از بدو تولد وجود داشته باشد ، اما معمولاً اولین بار در زمان بلوغ مشاهده می شود.

درمان انواع زوائد پوستی از جمله خال بکر در کلینیک صدف اصفهان، توسط متخصص پوست انجام می‌ پذیرد. برای آگاهی بیشتر در مورد این روشهای درمانی، با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

خال بکربه طور معمول در یک شانه و قسمت بالای تنه ظاهرمیشود اما گاهی اوقات ممکن است در جای دیگری از بدن نیز پدیدارشود. خال بکر اغلب تیره می شود و درمحل این خال احتمال رشد بیش از حد مو (هایپرتریکوز) و آکنه نیز وجود دارد. خال بکر به دلیل رشد بیش از حد اپیدرم (لایه فوقانی پوست) ، سلول های رنگدانه ای (ملانوسیت ها) و فولیکول های مو بوجود می آید وعلت اصلی آن به طور کامل مشخص نیست.

و در مردان در سنین بلوغ بیشتر دیده می شود وهمانطور که گفته شد گاهی اوقات با آکنه و رشد مو همراه است . ممکن است آندروژن ها (نوعی هورمون های جنسی مردانه) باعث گسترش نواحی لک در این عارضه بشوند. درمان در درجه اول به دلایل زیبایی انجام می شود زیرا خال بکرمشکل و عارضه خاصی در بدن ایجاد نمیکند و بیشتر ظاهر آن است که ناخوشایند است . در موارد بسیار نادرخال بکر با سایر ویژگی های پوستی و عارضه های عضلانی/اسکلتی یا عدم رشد (هیپوپلازی) پستان همراه است. در هر صورت در این موارد بیماری به نام سندرم خال بکرشناخته می شود.

درمان خال بکر

تشخیص خال بکرچگونه است؟

خال بکر با انجام معاینه و بررسی سابقه ایجاد ضایعه پوستی توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود. در بعضی از موارد برای تشخیص دقیق‌ترلازم است ، بیوپسی (نمونه برداری)انجام ‌شود.

آیا خال بکر وراثتی است؟

خیر چنین نیست. اگر چه برخی گزارشها نشان میدهند خال بکر گاهی بیش از یک عضو از اعضای خانواده را درگیر میکند اما معمولا سابقه خانوادگی تاثیری در آن ندارد.

اینستاگرام کلینیک صدف

درمان خال بکرچیست؟

درمان این عارضه بعلت گستردگی ضایعه معمولا چالش برانگیز است و در حال حاضر، روش صد در صد مؤثری برای درمان آن وجود ندارد. درمان با کرم هیچگاه موثر واقع نشده و علت آن هم این است که خال بکر‌ یک خال مادرزادی دیررس است و سلول‌های رنگدانه‌ و فولیکول‌های مو، عمق زیادی در پوست دارند. کرم‌ نمی‌تواند تا عمق کافی در پوست نفوذ کند. رنگدانه‌ها اغلب بهتر از موهای زائد با لیزر درمان می‌شوند.

برای کمرنگ شدن خال بکر ، باید از قرارگرفتن محل خال در معرض نور خورشید جلوگیری کرد. برای بهبودی و کاهش علائم نیزاز لیزردرمانی استفاده می‌شود. درمان خال بکر با لیزر ممکن است باعث برطرف شدن صد در صد این مشکل نشود اما علائم آن را کاهش می‌دهد. لیزر کیوسوئیچ (Q-switched) که یکی ازدرمان های رایج است، عملکرد متغیری را در درمان نشان داده است. روش هایپرتریکوزنیز ممکن است با از بین بردن مو به کمک لیزر یا با الکترولیز بهبود هایی ایجاد کند در روش استفاده از لیزرNd: YAG گسترش سطح عارضه کاهش میابد.

اگرچه پاسخ ها به هر روش درمانی متغیر است و احتمال عود مجدد هم زیاد است. اما درهر صورت به دلیل وسعت زیاد خال بکر، نمی‌توان از روش جراحی برای درمان آن استفاده کرد .

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پوست و موی اصفهان، در محیطی آرام آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه کاشت ابرو می‌ باشد. در این مرکز کاشت ابروی طبیعی، با تراکم بالا و در زمانی بسیار کوتاه انجام می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جواد [ 1400-07-12 ]
ممنون بابت راهنماییتون. اگ روش جراحی مناسب نیست پس چه روشی بهتره؟

سیامک معصوملوی اصل [ 1400-06-19 ]
من شانه راستم تا آرنجم اینجوریه. رشد مو بیشتر از معموله رنگ پوستشم قهوه ای هست و تیره تر از بقیه جاهای بدنم. قبلاً هی جوش میزد الان کمتر شده

سعید محمدزاده [ 1400-04-17 ]
چطور خال بکر را درمان کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت ریش و سبیل به روش FUTکاشت ریش و سبیل به روش FUT

روش FUT که شیوه درمانی نوینی برای کاشت مو است، شیوه ای است که در آن فلپ بسیار نازک و کوچکی از پشت سر یا پشت گوش برداشته می‌ شود ... ادامه مطلب

کرایوتراپی یا سرما درمانیکرایوتراپی یا سرما درمانی

کرایوتراپی (سرما درمانی) یک روش درمانی خاص است که در آن ضایعات سطحی پوست تحت اثر دمای بسیار پایین قرار گرفته و منجمد می‌ شوند . ... ادامه مطلب

لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. این لک ها ممکن است به آهستگی و طی چندین سال ایجاد شوند ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین