منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / چرا خال پس از سوزاندن عود میکند؟

چرا خال پس از سوزاندن عود میکند؟

خال ها نقاطی رنگی با اندازه های متفاوت هستند که ممکن است به طور مادرزادی در بدن یا صورت افراد وجود داشته یا در اثر عوامل مختلفی همچون قرار گرفتن در نور آفتاب به وجود آمده باشند. وجود این خال ها در برخی مواقع و به دلیل موقعیت قرارگیری، رنگ یا اندازه آنها ممکن است موجب آزار فرد و ناراحتی آنها گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

خال های صورت و همچنین خال هایی که سطحی برآمده دارند از جمله خال های آزاردهنده می باشند. روش‌ های مختلفی برای برداشتن خال وجود دارد که پزشک با توجه به شرایط فرد بهترین آنها را پیشنهاد می‌دهد. عدم حذف حاشیه خال، منجر به رشد مجدد خال و ظاهر شدن یک نقطه تیره در محل حذف می‌شود. به‌ دلیل فعالیت سلول ‌ها، احتمال رشد مجدد خال برای افراد زیر 30 سال بیشتر است. برای جلوگیری از برگشت خال بهتر است به مراکز معتبر با تکنولوژی ‌های پیشرفته مراجعه کنید.

علت ایجاد خال‌

تعداد خال ‌ها در بدن افراد توسط ژنتیک تعیین می‌شود. با این حال مشخص نیست که چه عاملی باعث بروز و ظهور آنها می‌شود. بسیاری بر این باور هستند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث گسترش خال‌ها می‌شود. خال‌ها به ‌ندرت سرطانی هستند؛ اما اگر خالی دارید که به طور ناگهانی تغییر می‌کند و یا ظاهری غیرمعمول دارد، توصیه می‌شود برای معاینه آن نزد پزشک بروید.

انواع خال

  1. خال سطحی : رنگ این نوع خال ها معمولاً قهوه ای، اندازه آنها کمتر از5 میلی متربوده و سطحی هستند. خال های سطحی به طور معمول در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید ایجاد شده یا به طور مادرزادی در افراد وجود دارند.
  2. خال درمال : خال های درمال برآمده، به رنگ پوست و در برخی موارد قهوه ای رنگ هستند.
  3. خال ترکیبی : این نوع خال ها همانند خال های درمال برآمده ولی تیره یا قهوه ای رنگ بوده و به طور معمول دارای مو می باشند.
برگشت خال

علت برگشت خال بعد از سوزاندن

خال، همان چیزی نیست که می بینیم بلکه سلولهای حاشیه ی خال بیرنگ هستند؛ بنابراین هنگام برداشتن خال باید حاشیه های به ظاهر سالم خال هم برداشته شود. اگر این حاشیه ها برداشته نشود ممکن است این سلول های حاشیه مجدد فعال شده و دوباره خال رشد کند و به صورت یک نقطه ی تیره در محل خال ظاهر گردد.
خال های در سن کمتر از سی سال چون فعال هستند امکان رشد مجدد دارند؛ ولی در سنین بالاتر امکان برگشت خال کمتر است.
علت عود کردن اگر ناشی از تجمع رنگدانه نباشد، به مراقبت ‌های پس از خال برداری مربوط می‌شود. رعایت مراقبت های بعد از برداشتن خال احتمال رشد مجدد را به حداقل می‌رساند.
دلیل دیگر عود کردن خال، مراجعه به مراکز نامعتبر است. متخصصان زیبایی هنگام برداشتن خال، سلول‌های حاشیه ‌ای بی‌ رنگ را نیز حذف می‌کنند.

روش های سوزاندن خال

لیزر

برداشتن خال گوشتی با لیزر روشی آسان‌ است که کوچکترین جای زخمی را نیز باقی نمی‌گذارد. ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بیحس می‌شود، سپس رنگدانه موجود در خال گوشتی با لیزر بریده می‌شود که در مرحله بعد طی فرایندهای التیام‌ بخشی طبیعی خود بدن محو می‌شود. روی خال پوسته می‌بندد که در نهایت می‌افتد. برداشتن خال صورت با لیزر معمولاً ایمن است و احتمال باقی ماندن جای زخم بسیار پایین، حدود یک درصد است.

کوتر

یکی از روش های بسیار قدیمی برای خال برداری، روش حرارتی یا کوتریزاسیون می باشد. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد در ایجاد اسکار، به خصوص برای برداشتن خال های صورت امروزه استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مراقبت های بعد از سوزاندن خال

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض سوزاندن خال

عموماً عوارض جانبی که بر جای می گذارد خطرناک نیست و طی چند روز بهبود می یابد. این عوارض شامل اسکار به جا مانده، قرمزی، گاهی تورم و خارش پوست است که در این راستا پزشک برای شما پماد و کرم های مخصوص تجویز می نماید.

هزینه سوزاندن خال

هزینه کلی برای انجام این درمان به نوع خال، روش برداشتن خال، محل وجود خال و دستمزد متخصص پوست برای برداشتن خال بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات درباره از بین بردن جای زخم و بخیه با لیزر ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا سیاح نیری [ 1402-09-11 ]
حدود یکماه است خال برداشتم در همان ناحیه خالم دوباره در آمده به گفته پزشک با دستگاه پلاسما برداشته شده راهنمایی فرمایید چکار کنم متشکرم

مریم فاتحی [ 1402-07-09 ]
سلام خسته نباشید من چند تا از خال های بدنمو سوزاندم الان بعد از مدت یک ماه قسمت های دیگه بدنم داره خال جدید به وجود میاد و الان حدود ۵ تا خال کوچیک زدم دلیلش چی میتونه باشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل و مزایای تزریق چربی به زیر چشممراحل و مزایای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم به عنوان یک گزینه بسیار مناسب و ایده‌ آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم شناخته می‌ شود . ... ادامه مطلب

چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟چه زمانی خارش پوست بدن خطرناک است؟

خارش پوست بدن جزو مواردی است که تقریبا برای همه افراد پیش می‌آید. در ادامه به دلایل ایجاد خارش پوست و روشهای درمانی آن می پردازیم. ... ادامه مطلب

تفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائدتفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائد

از مدرن ترین روش هایی که در چند سال اخیر به منظور حذف دائمی موهای بدن مورد استقبال پزشکان و اشخاص واقع شده‌ لیزر موهای زائد و الکترولیز می باشند ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین