منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

تب خال بیماری است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می گردد. در این بیماری، موضع درگیر به صورت ملتهب همراه با مجموعه ای از ‌تاول‌های ریز نمایان می‌شود. ویروس عامل بیماری تب‌خال در صورت، ناحیه تناسلی هر دو جنس، مغز و چشم دیده می شود. برای بیماری تب‌ خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و گاه و بی گاه عود خواهد کرد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی خود به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

انواع ویروس‌ های هرپس

  1. ویروس هرپس نوع یک : باعث ایجاد تب خال لب و صورت می‌شود و می‌ تواند چشم را درگیر کند.
  2. ویروس هرپس نوع دو: از طریق جنسی منتقل می‌شود و به ندرت مشکلات چشمی ایجاد می‌کند.
  3. در هر صورت ، هر دو نوع ویروس می‌توانند در دهان و آلت تناسلی تب خال ایجاد کند.
تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

علائم تبخال

علائم و نشانه های تبخال، به این موضوع بستگی دارد که فرد برای اولین بار به این ویروس آلوده شده یا برای چندمین بار است که به این عارضه مبتلا می‌شود. اولین حمله این ویروس معمولا در دوران کودکی اتفاق می افتد. در اولین آلوگی با ویروس هرپس و ابتلا به تبخال، شاهد بروز علائم و نشانه های زیر خواهیم بود:
تاول های دردناک در نقاطی مانند لب، بینی و اندام تناسلی
احساس درد و گزگز پوست
تب، بدن درد و احساس بیماری
بعد از یک بار ابتلا، احتمال بروز درد و تاول مجدد وجود دارد، اما علائم مانند قبل ظاهر نخواهد شد. ضمن این که شدت علائم نیز مانند قبل نخواهد بود.

روشهای انتقال تبخال

تبخال، به ویژه وقتی روی قسمت‌های آشکار بدن مثل لب، پوست دست و صورت یا بینی باشد به شدت واگیردار است بنابراین اگر با فردی در تماس هستید که روی لبش تبخال دارد بهتر است او را نبوسید و مطمئن شوید که قاشق و چنگال و ظرف غذایش کاملا از شما جدا باشند. علاوه بر این وسایلی که با تبخال لب خودتان تماس داشته‌اند را بهتر است دیگر استفاده نکنید. مثلا رژ لب یا پمادی که به لبتان زده‌اید را دور بیاندازید و با حوله‌ای که استفاده کرده‌‍اید دیگر صورتتان را خشک نکنید.

وقتی هرپس سیمپلکس وارد بدن می‏‎شود دیگر بیرون نمی‎رود. این ویروس از دهان به سیستم عصبی مرکزی می‌رود و همان جا می‌ماند تا با حمله بعدی دوباره خودش را نشان بدهد. برای همین بسیاری از افرادی که به کل سابقه ابتلا به تبخال را ندارند (مثلا تا سی سالگی هیچ تبخالی نزده ‏‎اند)، ولی بعد از اولین تجربه‎ شان مدام تبخال‎های دیگری را در لب یا بینی تجربه می‌کنند.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

پیشگیری از تبخال

تاکنون چند واکسن متعدد برای مقابله با ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ و ۲ ساخته شده‌ است، اما مشکل اینجاست که این واکسن‌ها تنها از افرادی محافظت می‌کنند که تا‌ به‌ حال به این ویروس آلوده نشده باشند. مصرف داروهای ضد‌ویروس هم می‌تواند از تشکیل ضایعات تبخال جلوگیری کند.

با این‌حال، ساده‌ترین راه پیشگیری از تبخال این است که افراد مبتلا به تبخال را نبوسید و از وسایلی مثل قاشق، چنگال، لیوان و حوله به‌ طور مشترک استفاده نکنید زیرا تبخال از راه بوسیدن و مصرف مشترک وسایلی که با لب‌ها و پوست اطرافشان در تماس است‌، منتقل می‌شود.

درمان تبخال

برخی از داروها روند درمان تبخال را تسریع می‌کنند و درد و ناراحتی فرد مبتلا را برطرف می‌سازند. با این‌حال، به یاد داشته باشید مصرف این داروها شما را از شر ویروس تبخال خلاص نمی‌کند.

در‌حقیقت، این دارو‌ها برای زمانی است که احتمال می‌دهید در حال تبخال‌ زدن هستید. مصرف این داروها مانع از بروز تبخال و برجسته شدن نواحی حساس می‌شود. برخی افراد هم در هنگام استرس آنها را مصرف می‌کنند، چون استرس و اضطراب شدید یکی از عوامل بروز تبخال است. زمانی که تاول‌ها ظاهر شدند پوسته‌های اطرافشان را نَکَنید. ناحیه‌ی مبتلا را تمیز نگه دارید و آن را لمس نکنید.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان از خدماتی است که در کلینیک صدف، با بهترین کیفیت انجام می‌ پذیرد. در این مرکز با تکیه بر دانش و تجربه متخصصین پوست ، در محیطی منطبق با پروتکل های بهداشتی ، می‌توانید بدون نگرانی به این اقدامات زیبایی و جوانسازی بپردازید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترکیبات مزوتراپی صورت کدامند؟ترکیبات مزوتراپی صورت کدامند؟

جوانسازی و تقویت پوست از طریق استفاده از فرایند‌ های زیبایی متعددی قابل دست‌ یابی است. مزوتراپی صورت یکی از فرایند‌های غیرتهاجمی در این زمینه است. ... ادامه مطلب

زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟

کاشت ابرو یکی از روش‌ های تأیید شده و اثر گذار برای حالت‌ دهی به ابرو ها و حفظ زیبایی افراد است. ماندگاری این روش بسیار بالا است و می‌ تواند یک زیبایی دائمی را به افراد هدیه دهد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین