منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

بیماریهای خارش دار کدامند؟

خارش پوست که به آن پروریت (Pruritis) نیز می‌گویند، یک حس آزاردهنده و ناخوشایند است که فرد را به خاراندن پوست وادار می‌ کند. علل احتمالی خارش پوست عبارتند از بیماری‌های داخلی و پوستی بیمار. در مواردی که خارش علت خاصی ندارد باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. پزشک می‌تواند علت زمینه‌ ای خارش را مشخص کرده و آن را درمان نماید.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند ؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علائم خارش پوست

ممکن است، مناطق کوچک و خاصی از پوستتان نظیر دست، پا یا تمام بدنتان بخارد. این مشکل، گاهی بدون هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای روی پوست رخ می‌دهد و گاهی نیز با علائم زیر همراه است:

خشکی پوست

اگر پوستتان خشک باشد، با خارش متوجه خشکی آن می‌شوید. خشکی پوست، به ویژه، در فصل زمستان و در مکان‌هایی که هوا خشک است، بدتر می‌شود. این مشکل با افزایش سن، شایع‌ تر می‌ شود.

بیماریهای خارش‌دار

بثورات پوستی

درماتیت آتوپیک یا اگزما

در این اختلال، لکه‌های خشک، پوسته پوسته یا بثورات برآمده را روی پوست می‌بینید. علت اگزما هنوز روشن نیست؛ اما معمولاً خارش پوست‌ در اگزما شدید است. کودکانی که در خانواده‌ ی خود سابقه‌ ی آسم یا حساسیت (آلرژی) دارند، بیشتر ممکن است به اگزما دچار شوند. حساسیت‌ های غذایی خاص و خاراندن پوست اگزما را بدتر می‌ کند.

لوپوس

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که با طیفی از علائم که در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف ایجاد می‌شوند همراه است. علائم درگیری‌های پوستی و مخاطی که از لکه تا زخم متغیر هستند از جمله علائم لوپوس می‌باشند. یکی از شاخص‌ترین علائم پوستی لوپوس پیدایش لکه پوستی پروانه‌ای شکل (Butterfly-shaped) بر روی صورت می‌باشد. لکه‌های پوستی ناشی از لوپوس ممکن است در معرض نور خورشید بدتر شوند.

بیماری کلیوی

خارش شدید در سراسر بدن، اغلب در افرادی که دچار بیماری کلیوی یا مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی هستند، رخ می‌دهد. در واقع یک مطالعه نشان داد که 42 درصد از بیماران دیالیزی دچار خارش متوسط تا شدید کلیوی بودند. علم هنوز کشف نکرده است که چرا بیماری کلیه باعث خارش می‌شود؛اما پزشکان معتقدند که با ایجاد سموم در بدن، زمانی که کلیه‌ها قادر به حذف مواد زائد از جریان خون نیستند، اتفاق می‌افتد.

بیماری کبد

خارش پیوسته می‌تواند یک نشانه خاموش بیماری کبدی باشد. کم‌خونی، می‌تواند یک نشانه اولیه بیماری کبد باشد. هدف اصلی این است که بیماری کبد را درمان کرده و داروهایی که می‌توانند اسیدهای صفراوی را از بین ببرند، تجویز کنند. پزشکان معمولاً داروهایی را تجویز می‌ کنند که می‌توانند جذب بدن از اسیدهای صفراوی را مهار کنند یا مقدار اسید صفراوی که به کبد بازگردانده می‌شوند را کاهش دهند.

مصرف برخی داروها

واکنش آلرژیک

قرمزی و ناراحتی پوستی زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدنتان نسبت به آلرژن‌های پوست واکنش نشان بدهد. واکنش‌های آلرژیک شدید و ناگهانی می‌توانند باعث بروز تورم و تنگی نفس شوند؛ به همین خاطر نیاز به رسیدگی فوری دارند. خارش و تاولی که چند دقیقه تا چند ساعت پس از تماس با آلرژن‌ها در بدن ایجاد می‌شود، علائم واکنش آلرژیک هستند.

سرخک

علائم بیماری سرخک شامل تب، گلودرد، قرمزی پوست، آبریزش بینی، از دست دادن اشتها و سرفه است. سه تا پنج روز بعد از ظهور اولین علائم، قرمزی پوست در نواحی صورت و بدن مشهود می‌شود. نقطه‌های قرمز کوچک با مراکز سفید رنگ نیز ممکن است در داخل دهان به وجود آیند.

آبله‌مرغان

ظهور تاول‌های قرمز و پرآب در نواحی مختلف بدن اولین نشانه آبله‌مرغان است. در این شرایط ناراحتی پوست با تب، بدن درد، گلو درد یا از دست دادن اشتها همراه است. این بیماری تا زمانی که تاول‌ها و جوش‌ها خشک نشوند، مسری است و از دلایل خارش بدن است.

کاندیدیاز

قارچ کاندیدا (نوعی عفونت قارچی) معمولاً در نواحی از بدن ایجاد می‌شود که به خاطر قرار گرفتن دو لایه از بدن روی یکدیگر در آنها نوعی اصطکاک رخ می‌دهد، مثل باسن، زیر بغل، بین انگشتان پاها و دست‌ها و زیر پستان. بروز علائم قارچ کاندیدیاز با خارش، سوزش و احساس گزیدگی شروع می‌شود و روی پوست، نقاط قرمزی ایجاد می‌شود که از داخل مرطوب هستند و روی آن پوسته‌ای خشک به وجود می‌آید. ترک‌ها و زخم‌های کاندیدیاز به شکل جوش‌های چرکی یا تاول درمی‌آیند و ممکن است عفونی شوند.

کهیر

تاول‌های برجسته و خارش‌آوری که بعد از تماس با مواد حساسیت‌ زا روی پوست ایجاد می‌شوند، کهیر هستند. شکل کهیر می‌تواند گرد و کوچک، حلقه‌ای یا به اشکال نامشخص باشد. قرمزی، برافروختگی و دردناک بودن پوست در هنگام لمس کردن آن از نشانه‌های کهیر هستند.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

گال

زخم‌های گال به شکل جوش‌ و تاول‌های کوچک و زبر نمایان می‌شوند. این زخم‌ها به صورت خطوطی با طیف‌های رنگی مختلف خودشان را نشان می‌دهند. بروز علائم این مشکل، چهار تا شش هفته طول می‌کشد.

زمان مراجعه به پزشک

در موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید:

  1. نامعلوم بودن علت خارش
  2. شدید بودن خارش
  3. علائم همراه با خارش

مراجعه به پزشک برای تشخیص به‌ویژه، زمانی حائز اهمیت است که علت خارش مشخص نباشد؛ چراکه برخی علل به وجود آورنده خارش، خطرناک و در عین حال قابل درمان می‌باشند.

تزریق بوتاکس یکی از روشهای کم هزینه، موثر و بدون عارضه جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پوست است که با استفاده از مرغوب ترین مواد در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می‌ شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و مراجعه حضوری جهت انجام اعمال جوانسازی پوست با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

دوران نقاهت بعد از کاشت دائم مو به دلایل متفاوتی بستگی دارد. این امر می تواند در ایجاد نتایج متفاوت در هر فردی به نوعی تأثیر گذار باشد. ... ادامه مطلب

بهترین لیزرهای جوانسازیبهترین لیزرهای جوانسازی

ظهور چین و چروک در پوست صورت به دلیل از بین رفتن چربی و خاصیت کشسانی پوست است. در این مقاله با معرفی روشهای جوانسازی پوست همراه ما باشید. ... ادامه مطلب

درباره بیماری پیسی بیشتر بدانیددرباره بیماری پیسی بیشتر بدانید

بیماری پیسی مختص نژاد یا نوع پوست خاصی نیست ؛ اما به طور کلی افرادی که پوست تیره‌ تری دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین