منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / علائم قارچ پوستی در بارداری چیست؟

علائم قارچ پوستی در بارداری چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

قارچ‌ ها معمولاً در نواحی مرطوب بدن و در جایی که لایه‌های پوست روی هم قرار می‌گیرند لانه می‌کنند. میان انگشتان پا، در ناحیه‌ی تناسلی، زیر سینه‌ها، کشاله‌ی ران و پوست سر از این نواحی هستند. بسیاری از این قارچ‌ها فقط در بالاترین لایه‌ی بیرونی پوست (استراتوم کورنئوم) زندگی کرده و به مکان‌های عمیق‌تر نفوذ نمی‌کنند. احتمال بروز قارچ‌های پوستی در افراد چاق بیشتر است؛ چراکه این افراد دارای لایه‌های پوستی بیشتری هستند، به خصوص اگر پوست این لایه‌ها تحریک شده یا ترک‌خورده (عرق‌سوز) باشد. همچنین افراد دارای دیابت بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های قارچی می‌باشند. عفونت‌های قارچی در یک قسمت از بدن می‌تواند به تحریک قسمت‌های دیگری که بدون عفونت هستند، منجر شود. یکی از شایع‌ترین شکایات زنان باردار در این دوران، خارش شدید پوست است. گاهی اوقات علت این خارش به بارداری ارتباطی ندارد و به دلیل آلرژی یا قارچ، ایجاد شده است.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علائم قارچ پوستی در بارداری

علائم قارچ پوستی

افراد مستعد قارچ پوستی

قارچ پوستی بیشتر در گروه‌های زیر دیده می‌شود:

اینستاگرام کلینیک صدف

داروهای ضد قارچ در دوران بارداری

  1. نیستاتین: شکل موضعی نیستاتین اغلب برای درمان عفونت‌های قارچی سطحی که معمولاً به نام کاندیدا شناخته می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به صورت خوراکی به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا جذب خون نمی‌شود. این دارو زمانی که به صورت واژینال استفاده می‌شود جزو داروهای رده A برای استفاده در دوران بارداری قرار می‌گیرد؛ اما فرم کرم و پماد و پودر این دارو جزوه رده C است؛ زیرا هیچ مطالعه‌ای درباره ایمنی استفاده از آن صورت نگرفته است.
  2. تربینافین: تربینافین موضعی اغلب برای درمان پای ورزشکار، خارش ژوک، کرم قارچ و انواع دیگر عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در رده بندی در دسته B قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد مطالعه‌ای روی انسان انجام نشده است. تربینافین موضعی به میزان زیادی از طریق پوست جذب نمی‌شود؛ اما استفاده از آن در دوران بارداری ایمن است.
  3. کلوتریمازول: یکی دیگر از داروهای ضد قارچ برای درمان عفونت مخملی و لووواژینال کلوتریمازول است. این دارو معمولاً برای درمان عفونت در دوران بارداری استفاده می‌شود و ایمن است. در سال 1999 مطالعه‌ای گسترده با بیش از 18 هزار بیماری نشان داد استفاده از کلوتریمازول در دوران بارداری با ناهنجاری جنین در ارتباط نیست. یکی دیگر از داروهای این رده میکونازول است که استفاده از آن نیز در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  4. سیکلوپیرکس: در درمان بسیاری از موارد عفونت به کار می‌رود. این دارو معمولاً موضعی استفاده می‌شود و در رده B قرار دارد. به همین دلیل می‌توان در دوران بارداری آن را استفاده کرد؛ اما اولین انتخاب درمانی به حساب نمی‌آید. اثرات این دارو در تغذیه با شیر مادر کمتر شناخته شده است.
  5. سولفید سلنیوم: این ماده معمولاً در شامپوها وجود دارد و برای درمان بیماری‌هایی مانند درماتیت سبوره استفاده می‌شود. این دارو جزو داروهای رده C قرار می‌گیرد. مطالعات حیوانی و انسانی برای ارزیابی ایمنی این دارو انجام نشده است. توصیه‌های جاری نشان می‌دهد که برای استفاده در محدوده زمانی محدود می‌توان آن را به کار برد.
  6. گریزوفولین: یک داروی ضد قارچ خوراکی است که برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. این دارو جزو رده C است.

بدون شک برای استفاده از هرگونه داروی ضدقارچ در بارداری باید با پزشک مشورت کنید و به هیچ عنوان بدون تجویز از هیچ دارویی استفاده نکنید.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ باشید؛ با شماره تلفن 32240827 -031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سابسیژن چیست و چگونه انجام میشود؟سابسیژن چیست و چگونه انجام میشود؟

سابسیژن یکی از روشهای درمان جای زخم و آکنه است . با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود ... ادامه مطلب

عوارض مزوتراپی چیست؟عوارض مزوتراپی چیست؟

امروزه مزوتراپی به یکی از روشهای زیباسازی پوست و مو تبدیل شده است . در این بخش به طور کامل به مزایا و عوارض مزوتراپی خواهیم پرداخت . ... ادامه مطلب

آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟

شوره سر بیماری پوستی است که پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد. نوع شدیدتر این بیماری ، شامل التهاب پوست است ، به عنوان درماتیت سبوروییک شناخته می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین