منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / تفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائد

تفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائد

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. از آنجا که موها با سرعت زیادی رشد می‌کنند اشخاص نیز باید به صورت مداوم درگیر از بین بردن آنها به روش‌های متفاوتی باشند. دو تا از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌هایی که در چند سال اخیر به منظور حذف دائمی موهای بدن مورد استقبال پزشکان و اشخاص واقع شده‌ لیزر موهای زائد و الکترولیز می‌باشند. هدف از انتخاب هر دو روش یکسان بوده و تنها تفاوت در فناوری به کار رفته در آنها است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. دستگاه‌ های لیزر در چندین نوع با عملکردهای مختلف از نظر نحوه تأثیرگذاری، نوع اشعه مورد استفاده و مناطقی که می‌توانند تحت تأثیر قرار دهند معرفی و عرضه شده‌اند که کاملاً غیرتهاجمی است. الکترولیز هزینه کمتری داشته و نیاز به جلسات بیشتری دارد. هزینه جلسات لیزر بیشتر است؛ اما تنها به تعداد کمی جلسات نیاز می باشد تا نتیجه را ببینید. البته هزینه هر دو روش به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. الکترولیز تأثیر یکسانی روی همه افراد با هر نوع رنگ پوست و مو دارد؛ اما لیزر روی افراد با پوست سفید و موی تیره و ضخیم اثربخش تر است.

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی رفع موهای زائد در اصفهان می‌ باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر موهای زائد

  1. درد و ناراحتی های کمتری نسبت به بقیه روش ها دارد.
  2. مناطق بزرگ را می توان به سرعت و راحتی درمان کرد.
  3. احتمال ایجاد زخم و تغییر رنگدانه حداقل است.
  4. این روش نیازی به بستری شدن نیست و بلافاصله می توانید بعد از لیزر موهای زائد حرکت کنید.
  5. در این روش، پوست درگیر نمی شود.
  6. روند آن سریع است و بسته به منطقه درگیر از بدن از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد.

نحوه لیزر موهای زائد

مناطقی از پوست که قرار است تحت درمان با لیزر قرار بگیرند از هر نوع آلودگی، روغن یا مرطوب کننده به خوبی تمیز می‌شوند. انرژی لیزر، فولیکول مو را هدف قرار داده و آن را غیرفعال کرده و از رشد آن جلوگیری می‌کند. جلسات درمانی در فواصل مناسبی از هم انجام می‌ شوند تا پوست ناحیه تحت درمان بتواند بهبود یابد و نیز زمانی که لازم است تا فولیکول‌ های مویی که در فاز استراحت بودند وارد فاز فعال رشد شوند طی شده و بتوان درمان را برای این فولیکول‌ ها اجرا کرد.

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه‌ لیزر موی زائد به عوامل زیادی نظیر حجم و تراکم موها، تعداد جلسات موردنیاز، ضخامت و رنگ موها، نوع دستگاه و تکنولوژی آن، وابسته است. همچنین بسته به اینکه در چه شهری زندگی می‌ کنید یا در کدام مرکز، لیزر موهای زائد را انجام می‌ دهید، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

تفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می‌شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار پوستی ، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می‌شوند.

مزایای الکترولیز

این روش در انواع مختلفی از پوست و مو می‌تواند استفاده شود. در این روش بر خلاف روش استفاده از لیزر، رنگدانه (رنگ) مو مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد و فقط به فولیکول‌ ها حمله می‌ شود. افرادی که داوطلب خوبی برای لیزر نباشند می‌ توانند در عین حال برای الکترولیز مناسب باشند.

در نواحی کوچکتر صورت مانند ابروها به‌خوبی عمل می‌ کند.

نحوه الکترولیز موی زائد

در فرآیند الکترولیز مو ابتدا یک ربع تا نیم ساعت قبل از شروع کار برای کاهش درد کرم بیحسی به نواحی تحت درمان مالیده می شود. وقتی پوست ناحیه مورد نظر بیحس شد، پزشک متخصص سیمی را که پروب یا سوزن نامیده می شود، دست می گیرد. سپس سوزن بسیار ظریف را از طریق سوراخ پوست داخل فولیکول مو می کند و یک جریان الکتریکی ایجاد می‌ شود که به فولیکول مو آسیب می رساند و آن را از بین می ‌برد. در آخر مو به راحتی با موچین از ریشه کنده می‌ شود. جریان الکتریکی که این سوزن تولید می کند سلول ‌هایی که به رشد موها کمک می ‌کنند را نیز از بین می‌ برند. تخریب فولیکول به همراه سلول های رشد مو باعث می شود رویش مجدد مو امکان پذیر نباشد.

عوارض الکترولیز

از عوارض جانبی و خطرات الکترولیز می توان به قرمزی پوست تا چند روز اشاره کرد. حالت خطرناک تر آن مربوط به مواردی می شود که در مرکز نامعتبر از سوزن های غیراستریل استفاده شود و موجب عفونت شدید پوست می گردد و زخم ایجاد می کند.

قیمت الکترولیز موهای زائد

هزینه الکترولیز به ناحیه درمان، نوع موها و تعداد جلسات لازم بستگی دارد. هزینه کلی الکترولیز پیش از شروع دوره درمان برآورد می‌شود.

اينستاگرام کلينيک صدف

تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز

  1. جلسات لیزر موهای زائد کوتاهتر است. درمان لیزر موهای زائد تنها چند دقیقه طول می کشد، چراکه لیزر چندین مو را در یک زمان تحت تأثیر قرار می دهد. جلسات الکترولیز طولانی تر هستند، به طوری که در هر بار تنها یک تار مو هدف قرار می گیرد. الکترولیز را بایستی هفته ای یک بار یا دو بار تکرار کرد؛ بنابراین، نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.
  2. لیزر موهای زائد نیاز به تعداد جلسات کمتری دارد. صرفنظر از اینکه کدام روش را انتخاب کنید، چندین جلسه بایستی تکرار شود. جلسات الکترولیز بیشتر هستند. لیزر موهای زائد به 4 تا 8 جلسه نیاز دارد که بستگی به نوع پوست شما، رنگ مو و سایز ناحیه مورد نظر دارد. الکترولیز ممکن است نیاز به 30 جلسه تکرار داشته باشد، به خصوص در مناطقی که موها ضخیم هستند.

کلینیک تخصصی صدف با کادر پزشکی متخصص و مجرب، به همراه جدید ترین تجهیزات پوست و زیبایی، آماده ارائه انواع خدمات لیزری و روش های غیر لیزری جوانسازی پوست و کاشت مو در اصفهان، به مراجعه کنندگان گرامی می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین لیزرهای جوانسازیبهترین لیزرهای جوانسازی

ظهور چین و چروک در پوست صورت به دلیل از بین رفتن چربی و خاصیت کشسانی پوست است. در این مقاله با معرفی روشهای جوانسازی پوست همراه ما باشید. ... ادامه مطلب

آیا پاک کردن تاتوی ابرو امکان پذیر است؟آیا پاک کردن تاتوی ابرو امکان پذیر است؟

گاهی افراد از ابروهای خود رضایت کامل ندارند، لذا درصدد برمی‌ آیند که با انجام تاتو ابرو مدل خاصی به ابروهای خود بدهند و بر زیبایی چهره خود بیفزایند ... ادامه مطلب

جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟

اگر شما کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی باشید؛ می‌توانید با انجام این عمل 8 تا 10 سال جوانتر شوید ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین