منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

یکی از روش هایی که به منظور حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر موهای زائد می باشد. لیزر موهای زائد بدن به‌ وسیله‌ دستگاهی الکترونیکی استفاده می‌شود که این دستگاه قادر است به اعماق پوست شما نفوذ کند و در انتها منجر به توقف رشد مو‌های زائد و ضخیم بدن شما شود. با اینکه اغلب افراد از نتایج و اثرات لیزر در طولانی مدت رضایت کامل دارند؛ اما ممکن است بعضی افراد دچار برگشت مجدد موها شوند. برگشت موهای زائد پس از درمان با لیزر می‌تواند به چندین علت مربوط شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علاوه بر فاکتورهای دخیل در بازگشت موهای زائد مانند اختلالات هورمونی و مصرف برخی داروها، عملکرد دستگاه استفاده شده و رعایت تعداد و فاصله ی زمانی جلسات نیز از عوامل مؤثر در بازگشت موهای زائد ناحیه ی لیزر شده هستند. رشد مو در سه مرحله صورت می گیرد که مرحله ی اول رشد فولیکول ها، مرحله ی دوم انتقال و مرحله ی سوم استراحت فولیکول را شامل می شود و در آن فولیکول غیرفعال است و لیزر روی آن اثر نخواهد داشت. اگر به هنگام لیزر، مو در حالت رشد باشد، فولیکول فعال توسط لیزر از بین خواهد رفت؛ اما لیزر روی فولیکول موی در حال استراحت اثری ندارد و احتمال رشد مجدد فولیکول در این حالت وجود دارد. به همین دلیل است که تکرار و تمدید جلسات لیزر به منظور از بین بردن دائمی تمام موها توصیه می شود.

علل برگشت موهای زائد بعد از لیزر

از جمله مهم‌ترین دلایل رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اختلالات هورمونی

رشد موهای زائد ارتباط مستقیمی با هورمون ‌های بدن دارد. بعضی از هورمون ‌ها رشد مو و فولیکول ‌ها را تحریک می‌کنند. پیش از شروع جلسات لیزرتراپی با انجام آزمایش خون می‌توان از وجود تعادل در میزان هورمون‌ های بدن اطمینان پیدا کرد. به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها، لیزر موهای زائد به نوجوانانی که بلوغ را پشت سر نگذاشته‌اند و زنان باردار، توصیه نمی‌شود.

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

2.کیفیت دستگاه لیزر

نامرغوب بودن دستگاه لیزر می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد. شدت تابش اشعه لیزر و گرمای حاصل از آن، باید توان تخریب فولیکول‌های مو را داشته باشد. همچنین باعث سوختن و آسیب رسیدن به پوست نشود؛ بنابراین باید در انتخاب دستگاه و مرکز زیبایی برای انجام لیزر دقت بالایی به خرج داد.

همچنین بخوانید: لیزر موهای زائد در اصفهان

3. نوع مو و رنگ پوست

افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، در اکثر موارد بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد می‌گیرند. افرادی که موهای بور و کرکی دارند، معمولاً نتیجه مطلوبی از لیزر موهای زائد نمی‌گیرند. پیش از شروع جلسات، با مشورت پزشک پوست و تحقیق، بهترین دستگاه لیزر را باتوجه‌به رنگ پوست و موی خود انتخاب کنید.

4. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین جلسات

اگر جلسات لیزر را به‌طورکامل پشت سر نگذاشته باشید، همچنان شاهد رشد موهای بدن خواهید بود. در هر جلسه تقریباً ۱۵ درصد از موهای زائد از بین می‌روند. تعداد جلسات لیزر برای هر فرد، باتوجه‌به رنگ پوست و ضخامت موها متفاوت است. برای گرفتن بهترین نتیجه و جلوگیری از برگشت موها بعد از لیزر، بهتر است دوره درمانی را کامل کنید. معمولاً افراد بعد از ۶ یا ۸ جلسه، به نتیجه دلخواه می‌رسند و بعد از شش ماه یا یک سال، باید برای جلسات یادآور اقدام کنند.

5. بیماری‌های خاص

بروز بعضی از بیماری‌ها می‌تواند علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشد. بیماری‌هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، که رشد موها را تحریک می‌کنند، روی نتیجه لیزر تأثیرگذار هستند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری‌های شایع در زنان است که باعث به هم ریختن چرخه رشد موهای بدن می‌شود. بهترین کار پیش از شروع جلسات لیزر، مشورت با پزشک متخصص است. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

6. عدم رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

انجام نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام لیزر کمک می‌کند تا نتیجه لیزر ماندگارتر باشد و شما دیرتر شاهد مشاهده رویش مجدد موهای زائدتان باشید. مواردی مانند عدم انجام اپیلاسیون و وکس و انجام منظم جلسات لیزر از جمله موارد مراقبتی مهمی است که شما می‌توانید آنها را انجام دهید.

روش های جلوگیری از رشد موهای زائد بعد از لیزر

۱. جلسات لیزر خود را مرتب تمدید کنید.

معمولاً افراد به 6 تا 8 جلسه دوره ی درمان و سپس شارژ سالیانه نیاز دارند. هر چقدر منظم تر باشید می توانید به فولیکول های مو آسیب مؤثرتری بزنید.

۲. شیو قبل از لیزر

از روش های دیگری غیر از شیو برای رفع موهای زائد در فواصل بین جلسات استفاده نکنید. اپیلاسیون یا وکس مانع اثرگذاری لیزر روی فولیکول ها می شوند.

۳. اگر علائم بیماری های هورمونی دارید پیگیری کنید.

رشد زیاد موهای زائد یکی از علائم ناخوشایند چنین بیماری هایی است.

۴. سعی کنید بعد از بلوغ برای رفع موهای زائد خود با لیزر مو اقدام کنید.

با رسیدن به سن بلوغ، رشد موهای زائد به حد ایده آل خود می رسد‌. در نتیجه ممکن است با هزینه ای که می کنید نتیجه ی دلخواه خود را نگیرید.

۵. به مراکز معتبر مراجعه کنید.

مراکزی را انتخاب کنید که قبل از لیزر، شما را مشاوره می کنند و با توجه به پوست و موی شما و شرایطتان، دستگاه و درجه ی آن را تنظیم می کنند.

اينستاگرام کلينيک صدف

تعداد جلسات جلوگیری از برگشت موهای زائد بعد از لیزر

جهت برخورداری از تمامی مزایای لیزر درمانی به چندین جلسه متعدد نیاز دارید. تعداد جلسات موردنیاز به سرعت چرخه فولیکول های شما در روند رشد مو بستگی دارد. هر فرد به طور متوسط به ۶ جلسه احتیاج دارد. برای نتایج بهتر، لازم است بین جلسات چند هفته فاصله باشد. تکمیل دوره درمانی ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد.

موارد منع انجام لیزر موهای زائد

  1. مشکلات قبلی در مورد لیزر درمانی
  2. سابقه زخم و اسکار کلوئیدی
  3. عفونت فعال یا سابقه تبخال تناسلی در منطقه‌ی مورد نظر برای لیزر
  4. حساسیت شدید به هیدروکینون یا سایر مواد سفید کننده
  5. استفاده از آكوتان خوراكی ظرف 6 هفته قبل از شروع درمان
  6. بارداری
  7. شیر دهی

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شیرین نجفی [ 1403-01-24 ]
سلام من جلسع هشتم هست ک لیزر میرم بدنم 70درصد موهاش ریخته شدن اما صورتم همچنان رشد میکنه با دستام چهاروز بعد از لیزر موهای صورت و دستم رشد میکنه مشکل هورمونی ندارم نمیدونم باید چیکار کنم

ایسان زارع [ 1402-12-19 ]
باسلام من 11جلسه لیزر میرم دستگاه الکساندر ولی بداز ابن جلسات ولی بدنم رشد موش کمتر شد اما رشد دارن جوری ک میبایس با ژیلت بزنی گفتم بپرسم مشکلم چیه مشکل هورمونی ندارم ولی قبل پریودی هفته درد دار و پوستم سفید ولی مدتی قرص سرتونین میخوردم ولی چن ماهی میش جز سیتریزین بخاطر حساسبتم خارش بدنم چیزی مصرف نمیکنم ممنون میشم پاسخ بدین

زندوکیلی [ 1402-08-14 ]
اگه بیماری هورمونی داشته باشید صد در صد موهای زائد برمیگرده من که مشکلی نداشتم ولی از قبل آزمایش بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکسدرمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس

یکی از روش های پر کاربرد و پر طرفدار در رفع خطوط پنجه کلاغی تزریق بوتاکس است.شل شدن عضلات همان چیزی است که باعث کاهش چین و چروک و رفع خطوط پنجه کلاغی ... ادامه مطلب

روش های درمان کراتوزیس پیلاریس یا بیماری پوست مرغیروش های درمان کراتوزیس پیلاریس یا بیماری پوست مرغی

عارضه پوست مرغی یا کراتوزیس پیلاریس یک بیماری بسیار شایع پوستی بوده که افراد را در همه ی رده های سنی درگیر می کند. اما برای سلامتی کاملا بی ضرر است ... ادامه مطلب

آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟

پس از این جراحی لیفت شقیقه ، برای کاهش عوارض و بهبودی هرچه سریعتر، نیاز به مراقبتهای بعد از عمل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین