منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / چرا برای درمان آکنه داکسی سایکلین تجویز می‏شود؟

چرا برای درمان آکنه داکسی سایکلین تجویز می‏شود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های مرده پوست و چربی همراه با باکتری‌ها در منافذ پوست انباشته ‌شوند. علت ایجاد جوش ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله عادت غذایی نامناسب، مشکلات عصبی، تغییرات غددی، نوع پوست، بهداشت نامناسب، هورمون‌های بدن، برخی بیماری‌ها، مشکلات ارثی، مصرف برخی مواد غذایی و … بستگی داشته باشد. قرص داکسی سایکلین نوعی آنتی‌بیوتیک از دسته «تتراسایکلین‌ها» است که با جلوگیری از ساختن پروتئین باکتریایی، رشد این پروتئین را متوقف کرده و عفونت موجود در بدن را درمان می‌کند. قرص داکسی سایکلین برای درمان بسیاری از عفونت‌های باکتریایی اعم از آکنه استفاده می‌شود. این دارو با از بین بردن باکتری‌های آلوده در منافذ پوستی و کاهش یک ماده روغنی طبیعی در پوست که باعث ایجاد آکنه می‌شود، آکنه را درمان می‌کند. اکثر مواقع پزشکان برای عفونت‏های باکتریایی پوست و درمان‏ جوش‏ها از این دارو استفاده می‏کنند؛ زیرا تأثیرگذاری آن در درمان جوش‏ها بسیار شناخته شده است.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریها و مشکلات پوستی از جمله درمان آکنه ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

اشکال دارویی داکسی سایکلین

۱. قرص داکسی سایکلین

یکی از اشکال رایج این دارو شکل قرص است که در بسیاری از موارد تجویز می‌شود. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید قرص را به طور کامل ببلعید، می‌توانید قرص را با احتیاط خرد کرده و روی قاشق بریزید.

۲. کپسول داکسی سایکلین

یکی از اشکال دارویی داکسی سیکلین شکل کپسولی آن است. قرص تأخیری یا کپسول داکسی سایکلین را باید به طور کامل ببلعید. به‌هیچ‌ وجه کپسول را نشکافته، خرد نکنید یا نجوید.

۳. شربت داکسی سایکلین

یکی از اشکال دارویی داکسی سایکلین شربت یا سوسپانسیون آن است. باید برای هر بار مصرف شربت را به‌خوبی تکان دهید تا به طور یکنواخت مخلوط شود.

۴‌. پودر داکسی سایکلین

این دارو به شکل پودر نیز تولید می‌شود. پودر را باید به مقدار مشخص در آب حل کرده و سپس آن را مصرف کنید.

درمان آکنه

توصیه های لازم پیش از شروع مصرف داکسی سایکلین

در صورتی که به داکسی سایکلین یا سایر آنتی بیوتیک های خانواده تتراسایکلین (تتراسایکلین، مینوسایکلین، اکسی تتراسایکلین، کلروتتراسایکلین، تیگسایکلین، دمکلوسایکلین و …) حساسیت دارید نمی بایست از این کپسول استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه داکسی سایکلین خطری برای شما ایجاد نمی کند موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

نحوه مصرف داکسی سایکلین برای جوش

برای درمان جوش با داکسی سایکلین، داکسی سایکلین به صورت کپسول، قرص و سوسپانسیون (مایع) تهیه می‌شود که به صورت دهانی مصرف می‌شود. برای تأثیرگذاری داکسی سایکلین باید برای یک بار یا دو بار در روز تجویز ‌شود. در هر بار مصرف حتماً یک لیوان آب همراه آن بنوشید. اگر معده شما با مصرف داکسی سایکلین دچار مشکل و ناراحتی می‏شود، بهتر است همراه غذا یا شیر آن را میل کنید؛ اما در این حالت ممکن است مقدار جذب دارو از معده شما را کم شود. با پزشک یا داروساز خود در مورد روش مناسب مصرف داکسی سایکلین صحبت کنید. حتماً نحوه مصرف دارو را روی برچسب نسخه خود را با دقت مطالعه کنید و اگر سؤالی دارید بهتر است از پزشک یا داروساز بخواهید به شما توضیح دهد. حتماً داکسی سایکلین را طبق دستور پزشک استفاده کنید. بیشتر یا کمتر از دوز تجویز شده مصرف نکنید. درمان جوش با داکسی سایکلین سوسپانسیون را قبل از هر استفاده به خوبی تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود. هنگام درمان جوش با داکسی سایکلین در صورت حساسیت به داکسی سایکلین، مینوسیکلین، تتراسایکلین، دمکلوسیکلین، سایر داروها، سولفیت ها یا هر یک از مواد موجود در کپسول داکسی به پزشک و داروساز خود بگویید.

مدت زمان درمان آکنه با داکسی سایکلین

در حالی که آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عفونت‌های تنفسی یا سایر عفونت‌ها را در عرض یک یا دو روز برطرف کنند، آکنه کاملاً متفاوت است. ممکن است دو هفته طول بکشد تا متوجه‌ی بهبود پوست صورت خود شوید و حتی ممکن است برای درمان کامل آکنه و همچنین از بین بردن باکتری‌های روی سطح پوست که منجر به جوش می‌شوند، به 12 هفته زمان نیاز باشد.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض کپسول داکسی سایکلین برای جوش

مانند بسیاری از آنتی بیوتیک‌های دیگر، این دارو نیز دارای عوارض جانبی رایجی می‌باشد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. حالت تهوع
  2. استفراغ
  3. رفلکس معده (خوراکی برای کاهش اسید معده)
  4. از دست دادن اشتها
  5. اسهال
  6. خارش رکتوم یا واژن
  7. گلودرد
  8. زبان متورم
  9. دهان خشک
  10. کمردرد
  11. تغییر در رنگ پوست، جای زخم، ناخن، چشم یا دهان
  12. استرس و اضطراب
  13. حساسیت به آفتاب (آفتاب‌سوختگی راحت تر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تخت‌های برنزه رخ می‌دهد)

عوارض جانبی جدی‌تردیگری نیز ممکن است در اثر مصرف قرص داکسی سایکلین رخ دهد، از جمله فشار خون داخل جمجمه (سردرد، تغییرات بینایی)، کهیر یا واکنش‌های آلرژیک، خونریزی/کبودی و غیره. در صورت تجربه‌ی هر یک از آنها فوراً به پزشک مراجعه کنید. پزشک یا داروساز می‌تواند این عوارض جانبی را بررسی کند.

شما می توانید برای درمان و رفع واریس با لیزر به کلینیک تخصصی صدف در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلا حمزه لو [ 1402-09-13 ]
سلام خسته نباشید دختر من از کپسول داکسی برای جوش صورتش استفاده میکنددو روز تازه شروع کرده الان تپش قلب گرفته به نظر شما خوردن کپسول ادامه بده یا نه

السا شكوه سلجوقي [ 1402-03-14 ]
سلام من چهار روز هست دارم داكسي سايكلين مصرف ميكنم و دچار يبوست شدم آيا بايد خوردن قرص رو متوقف كنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پوستی زونا چیست و روش های درمان آن کدام است؟بیماری پوستی زونا چیست و روش های درمان آن کدام است؟

زونا به‌عنوان یک بیماری ویروسی حدود یک‌ سوم از بزرگسالان را درگیر می‌ کند. احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که آبله مرغان داشته‌ اند، بیشتر است . ... ادامه مطلب

تزریق چربی به پیشانیتزریق چربی به پیشانی

در این‌ جا می‌ خواهیم در مورد چین و چروک‌ های پیشانی، نحوه درمان آن‌ ها و گزینه‌ های مختلف آن بحث کنیم . گزینه‌های مختلفی برای جوان‌ سازی پیشانی وجود ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با لیزرجوانسازی پوست با لیزر

مهم‌ ترین عوامل پیری پوست عبارتند از اشعه ماوراء بنفش ، آفتاب گرفتن یا استفاده از سولاریوم ، مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر ، تغذیه ناسالم و ... ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین