منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / آیا کمدون یا همون جوش های زیر پوستی باید تخلیه شوند؟

آیا کمدون یا همون جوش های زیر پوستی باید تخلیه شوند؟

پوست همیشه در حال بازسازی است. سلول‌های جدید ایجاد می‌شوند و سلول‌های قدیمی می‌میرند و می‌ریزند. سلول‌های قدیمی گاهی اوقات می‌توانند منافذ پوستی شما را مسدود کنند. اگر منافذ مسدود شود روغنی که توسط غدد موجود در فولیکول تولید می‌شود نمی‌تواند منافذ را ترک کند. سلول‌های پوست و روغن با اکسید شدن جمع شده و تیره می‌شوند و در نهایت کومدون به وجود می‌آید. فشردن یا دست‌کاری مداوم کمدون ها باعث برجستگی‌های قرمز، زخم‌های قرمز باز، خراش، پوسته و دلمه می‌شود که می‌تواند به مرور زمان به یک گره یا کیست پیشرفته تبدیل شود، در نتیجه تخلیه کمدون ها می بایست توسط پزشک انجام گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل ایجاد کومدون

از دلایل رایجی که سبب بروز جوش های سرسیاه و سرسفید می شود محبوس شدن فولیکول های مو می باشند. سلول های پوستی در یک روند طبیعی از سطح پوست جدا می شوند تا جای خود را به سلول های جدیدی بدهند. بعضی اوقات سلول های مرده پوست در داخل فولیکول های مو حبس می شوند و وقتی که این سلول های مرده با چربی طبیعی پوست که توسط غدد چوبی پوست تولید می شوند ترکیب شوند منافذ پوستی مسدود می شوند و کومدون ها به وجود می آیند.
از دیگر دلایلی که سبب بروز کومدون ها می شوند عبارتند از:

  1. مصرف بیش از حد لبنیات
  2. استعمال دخانیات
  3. رژیم های غذایی که دارای چربی و قند زیادی می باشند.
  4. بالا بودن زیاد رطوبت پوست (اغلب به دلیل استفاده نادرست از کرم مرطوب کننده رخ می دهد).
  5. بالا بودن زیاد رطوبت هوا
  6. لیزر درمانی پوست و یا استفاده نادرست از لایه بردار ها و اسکراب های شیمیایی
  7. صدمه دیدن فولیکول های مو به دلیل کندن موها
  8. شست و شوی نامناسب و شدید پوست
  9. استفاده از برخی از مواد شیمیایی و پماد ها و برخی از لوازم های آرایشی
انواع کومدون

انواع کومدون

درمان کمدون ها

درمان کمدون ها شامل تغییر و متعادل کردن برخی از عادت های مراقبت از پوست ، برخی داروها مانند کرمها و ژل ها و تغییر رژیم غذایی است. عادت های مراقبت از پوستی که می توانند به کاهش کمدون ها کمک کنند عبارتند از:

اگر شخصی برای درمان کمدون ها نیاز به دارو و کرمی دارویی داشته باشد باید حداقل به مدت ۸ هفته از آن استفاده کند تا نتیجه مطلوب را مشاهده کند. کرمهای و ژل های دارویی زیادی وجود دارند که باعث می شوند تا میزان تولید چربی پوست کاهش پیدا کند و سلول های پوستی جدیدی ساخته شود. یک داروی مناسب برای این گونه موارد می تواند شامل مواد زیر باشد:

https://www.sadafclinic.ir/img/instagram.jpg

تخلیه کمدون

لایه برداری

قدم اول درمان، استفاده از داروهای لایه برداری محسوب می‌شود که ممکن است این داروها بتوانند دهانه‌ی بسته‌شده‌ی غدد چربی‌ساز را باز کنند. به‌ دنبال تخلیه ‌شدن ترشحات، پوست صاف می‌شود.

قلم کومدون

قلم کومدون ابزاری است که برای برداشتن کومدون استفاده می‌شود. این‌گونه قلم‌ها معمولاً میله‌های کوچک شبیه به هم و همراه با حلقه‌های متصل به انتها هستند و گاهی یک نوک تیز دارند. این ابزار برای خارج کردن هسته جوش پوستی بدون آسیب زدن به پوست شما طراحی شده است.

بهبود پوست با میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می‌شود؛ و به دلیل بکارگیری تکنیک صحیح این روشها، با کمترین عوارض همراه می‌گردد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ میتوانید از طریق تماس با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلفاروپلاستی و رفع افتادگی پلکبلفاروپلاستی و رفع افتادگی پلک

بلفاروپلاستی به معنی جراحی پلاستیک پلک است که به صورت عبارت‌ های بلفاروپلاستی پلک بالا (فوقانی) و بلفاروپلاستی پلک پایین (تحتانی) نیز گفته می‌ شود . ... ادامه مطلب

قارچ پوستی چه تفاوتی با بیماری پیسی دارد؟قارچ پوستی چه تفاوتی با بیماری پیسی دارد؟

قارچ پوست یک عفونت بسیار مسری است که می‌ تواند با تماس فرد دیگری منتقل شود. درمان این بیماری بسیار مهم است زیرا بسیار واگیر دار است . ... ادامه مطلب

لیزر IPL برای رفع قرمزی پوستلیزر IPL برای رفع قرمزی پوست

اگر از بیماری‌ های پوستی که باعث قرمزی سطح پوست می‌ شوند؛ رنج می‌ برید درمان IPL می‌ تواند یک راه حل عالی برای کاهش قرمزی برای پوست باشد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین