منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / درمان مشکلات و بیماریهای پوستی با اوزون تراپی

درمان مشکلات و بیماریهای پوستی با اوزون تراپی

زیبایی و زیبا ماندن یا به بیان دیگر جوان ماندن تا حدود زیادی به سلامت پوست وابسته می‌باشد، لذا برای این‌که سلامت پوست حفظ شود و زیبایی و شادابی لازم را به همراه داشته باشد نیازمند است که از آن به خوبی مراقبت شود. امروزه روش‌های مختلفی برای درمان مشکلات پوستی وجود دارند. اوزون تراپی پوست یک روش جدید درمان طبیعی است که با کمترین عوارض و صرف هزینه کم برای شما پوستی درخشان و سالم را ایجاد می‌کند. اوزون تراپی به کارگیری گاز اوزون برای درمان مشکلات پوستی است. اوزون گاز بی رنگی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل می‌شود. در این روش با رساندن زنجیره های اکسیژن به پوست و ایجاد جریان خون مناسب و اکسیژن رسانی بهینه و همزمان فعال شدن فرایندهای ترمیمی و همینطور دفع سلول های مرده و در کنار این ها بهبود ایمنی موضعی پوست، علاوه بر اینکه پوست شفاف تر می شود و کلاژن سازی تقویت می شود، سلامت پوست هم تأمین می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اوزون تراپی پوست چیست؟

اوزون تراپی پوست روشی نوین در درمان برخی از بیماری‌ها و مشکلات پوستی محسوب می‌شود. اوزون یک مولکول گاز طبیعی است که از سه اتم اکسیژن (O3) تشکیل شده که همین اتم سوم در این گاز تأثیر بسزایی در کاربرد آن برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی داشته است.

اوزون تراپی در جوانسازی پوست

اوزون سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد که به آهستگی سرعت پدیدار شدن علائم پیری منجر می شود. همچنین باعث می شود که اکسیژن بیشتری به سلول های خونی برسد. در نتیجه پوست جوان و سالم به مدت طولانی باقی خواهد ماند.

اوزون تراپی

اوزون تراپی در درمان عوارض و بیماریهای پوستی

امروزه داروهای شیمیایی برای درمان و کنترل بسیاری بیماری ها ناتوان است، از طرفی روش هایی مثل اوزون تراپی، اثرات مستقیم یا تسریع کننده بر درمان بیماری های پوستی داشته اند و این امر باعث شده تا این روش ها به عنوان یک روش کمک درمانی موفق و بدون عارضه در جهان مطرح شوند. در روش درمانی اوزون تراپی برای بهبودی و درمان بسیاری از بیماری ها، گاز، مایع یا محلول اوزون دار، از طریق خوراکی، تزریقی، پوستی و… وارد بدن بیمار می شود.

فواید اوزون تراپی بر پوست

نحوه اوزون تراپی پوست

دو روش برای اوزون تراپی پوست وجود دارد:

۱_ انتقال خون یا ماژور اوزون همواتوتراپی (MAH)

این روش که به اوزون تراپی سیستمیک نیز مشهور است، گرفتن مقداری از خون بیمار و ترکیب آن با اوزون است. سپس این خون دوباره به بدن فرد باز می گردد و قابلیت درمان بیماری های عمیق همچون مشکلات وریدی یا ضدعفونی غدد لنفی را خواهد داشت.

۲_ استفاده از روغن یا پماد ازن (سونا ازن)

این روش شامل دو مرحله است و شامل اوزون تراپی موضعی می باشد. در فاز اول بیمار توسط یک ماسک اکسیژن حمایت شده و از ورود گاز اوزون به ریه های خود جلوگیری می کند (چراکه گاز اوزون یک گاز سمی است که قابل استنشاق نمی باشد و فقط می توان از راه های گوارش، پوستی و تزریقی جذب بدن شود) و سپس بخار اوزون بر روی پوست نواحی مختلف بدن استعمال می گردد.

مراقبت های قبل و بعد از اوزون تراپی پوست

توصیه می شود از مصرف هرگونه داروی ضد التهابی غیر استروئیدی ((NSAIDS)، مثل ایبوپروفن، ژلوفن، ادویل، آسپرین، سلبرکس، ناپروکسن …) و نیز تزریق کورتیزون خودداری کنید؛ زیرا این داروها در روند بهبود با اوزون تراپی مانع ایجاد می‌کنند؛ اما قبل از آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید. توصیه می‌شود حداقل تا ۴ روز پس از اوزون تراپی از مصرف هرگونه داروی ضد التهابی خودداری کنید. در صورت نیاز به مسکن، می‌توانید حداکثر تا ۱ گرم در روز از استامینوفن استفاده کنید. برای کاهش التهاب و بهینه‌سازی جذب مواد مغذی درمانی، لازم است از مصرف غذاهایی که نسبت به آنها آلرژی دارید اجتناب کنید.

اينستاگرام کلينيک صدف

احتیاطات اوزون تراپی پوست

اوزون تراپی روشی بی خطر است که معمولاً رژیم خاصی قبل از آن تجویز نمی شود. با این حال توصیه می شود افراد باردار، افراد داری کمبود فاکتور G6PD یا اختلالات انعقادی و تیروئیدی، قبل از درمان با پزشک متخصص مشورت نمایند.

عوارض جانبی اوزون تراپی پوست

این روش اگر توسط متخصصان مجرب انجام گیرد، معمولاً عارضه جانبی خاصی به همراه ندارد. با این حال خونریزی و کبودی خفیف در روش تزریقی در مواقع نادر می تواند وجود داشته باشد. در مواقعی استنشاق گاز اوزون می‌تواند منجر به واکنش بالا و التهاب فوری گردد. البته دقت داشته باشید که یکی از نشانه های کفایت اوزون دریافتی، سرفه است که بدن به صورت کاملاً طبیعی واکنش نشان داده و کفایت دریافت را اعلام می کند.

قیمت اوزون تراپی پوست

این روش از بسیاری از درمان های جراحی و غیر جراحی که با مقاصد مختلف انجام می گیرند قیمت مناسب تری دارد. به علاوه دستگاه های ساخت اوزون در بسیاری از کشورهای دنیا در دسترس است. با این حال تعداد جلسات و هزینه ی این کار بر حسب شرایط، نوع مشکل و سطح درگیر پوست می تواند متفاوت باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی اسماعیلی [ 1402-01-11 ]
سلام چه مدتی باید ازون تراپی راادامه داد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوستنقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

لیزر کم توان یک روش درمانی کم تهاجمی است که با طول موجی از نور کار می کند و در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. ... ادامه مطلب

علل ایجاد شوره پوست صورتعلل ایجاد شوره پوست صورت

شوره صورت، یکی از عارضه های پوستی است که موضوعی نگران کننده به شمار آمده به طوری که این موضوع، باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می شود. ... ادامه مطلب

کاشت ابرو درمانی برای ریزش ابروکاشت ابرو درمانی برای ریزش ابرو

تاتوی ابرو روشی موقت برای داشتن ابرو ضخیم است و فرم خاصی که مورد نظر شماست را ایجاد کند و یکی از روشهایی برای داشتن ابرویی زیبا می‌باشد، اما گاهی نتیجه‌ی تاتو مورد رضایت نیست و بعد از آن، ابروها حالتی طبیعی ندارند. تاتو بعد از مدت زمان کوتاهی رنگ و فرم خود را از دست میدهد و نیاز به ترمیم دارد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین