منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / برای درمان لک بعد از مزونیدلینگ چه باید کرد؟

برای درمان لک بعد از مزونیدلینگ چه باید کرد؟

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین و چروک، جوش، آکنه پوستی و دیگر مشکلات پوستی است. تکنیک‌های مختلفی برای جوانسازی پوست ابداع شده است که یکی از آنها مزونیدلینگ است. مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد که در این روش، کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه پوست یعنی مزودرم نفوذ کرده و درمان انجام می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوندیلینگ با دستگاه مزوگان یا درماپن قابل انجام می‌شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ‌های ایجاد شده در سطح پوست است و کوکتل‌های مزوتراپی به عمق پوست ارسال می‌شوند. در مزونیدلینگ از سرم های قوی و مقوی برای پوست استفاده می شود که به تغذیه پوست و تأثیر آن بر روی سلول های پوست کمک می کند. مراقبت های بعد از مزونیدلینگ، مسئله ای است که حتماً باید به آن توجه کنید تا دچار مشکلات بعد از درمان نشوید.گاهی اوقات ممکن است لک بعد از مزونیدلینگ ظاهر شود که در ادامه به بررسی علت لک بعد از مزونیدلینگ می پردازیم.

مزایای مزونیدلینگ

 درمان لک بعد از مزونیدلینگ

روش انجام مزونیدلینگ

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ

از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

علت ایجاد لک روی پوست بعد از مزونیدلینگ

حساسیت به مزونیدلینگ

یکی از علائم حساسیت به مزونیدلینگ، ایجاد لک می باشد حتی ممکن است ۳۶ ساعت بعد از درمان ظاهر شود. دلیل آن هم می تواند به خاطر استفاده از بیحسی های موضعی باشد که از طریق میکرونیدل ها به پوست وارد می شوند و ایجاد حساسیت می کنند.

جوش قبل از میکرونیدلینگ

اگر بیماری دارید، قبل از انجام مزونیدلینگ با پزشک خود مطرح کنید؛ به دلیل اینکه این عمل میتواند باعث گسترش آن و یا حتی ایجاد لک بعد از مزونیدلینگ شود، مخصوصاً زمانی که جوش ها و ضایعه های فعال روی پوست خود داشته باشید.

حساس شدن پوست به نور آفتاب

در مزونیدلینگ به دلیل این که بالاترین لایه ی پوست دچار اختلال شده است، پوست نسبت به آفتاب حساستر خواهد شد و ممکن است در اثر نور افتاب پوستتان دچار لک شود.

رفع لک پوست بعد از مزونیدلینگ

پزشک برای این که پوست هر چه سریعتر بهبودی خود را به دست‌ آورد یا دچار لک و تیرگی نشود به تجویز یکسری کرم ها می پردازد. توجه داشته باشید که باید آنها را در زمان مناسب خود مصرف کرد. استفاده مداوم از آنها روند بهبودی پوست را سرعت می بخشد. تا مدتی پس از انجام مزونیدلینگ نباید از کرم های محرک و لایه بردار استفاده کرد؛ چرا که ترکیب اسیدی دارند و برای پوست مضر هستند. استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز تا ۴۸ ساعت بعد از انجام این روش توصیه نمی شود.

پیشگیری از ایجاد لک بعد از مزونیدلینگ

برای جلوگیری از ایجاد لک به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید؛ چون برای ترمیم لایه های بالایی آسیب دیده پوست ۲۸ روز زمان لازم است. فراموش نکنید که باید به مدت یک ماه و به طور مداوم از کلاه و کرمضد آفتاب استفاده شود.

افراد نامناسب جهت انجام مزونیدلینگ

اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه مزونیدلینگ

بسته به تعداد جلسات مورد نیاز هزینه هم متفاوت خواهد بود و مواردی از قبیل نوع مواد مصرفی، کلینیک زیبایی و دستمزد پزشک ، متفاوت است.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

مانند هر شیوه درمانی دیگر که در زمینه زیبایی انجام می شود، مزونیدلینگ نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که بسته به شرایط هر فرد می توانند متفاوت باشند. معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

  1. قرمز و متورم شدن خفیف نواحی که درمان شده اند.
  2. تیرگی و پوسته پوسته شدن نقاط تحت درمان در بازه زمانی بین ۷ الی ۱۰ روز

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یاسین [ 1402-08-20 ]
من دو جلسه مزونیدلینگ انجام دادم تا الان خیلی لک های صورتم کمرنگ شده انشالله که جلسات بعدی دیگه محو شه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات رایج تزریق ژلسوالات رایج تزریق ژل

در این مطلب سعی داریم پرسش و پاسخ تزریق ژل را با هم بررسی نماییم. برای افرادی که قصد دارند از ژل برای افزایش حجم و جوانسازی استفاده نمایند . ... ادامه مطلب

انواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروهاانواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروها

لیفت ابرو به روش غیر جراحی، روشی سریع و ساده برای بازیابی جوانی از دست رفته بدون پرداخت هزینه های زیاد و گذراندن دوره های نقاهت طولانی متداول پس از عم ... ادامه مطلب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین