منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

پوست یکی از ارگان های مهم بدن می باشد که با گذر زمان و افزایش سن، پوست دچار پیری و مشکلات زیادی می شود، لذا افراد زیادی به دنبال زیبایی و جوانسازی پوست صورت خود می باشند. امروزه از فناوری لیزر در موارد زیادی مانند درمان بیماری های پزشکی و همچنین تقویت پوست و مو استفاده می شود. لیزر کم توان یک روش درمانی کم تهاجمی است که با طول موجی از نور کار می کند و در نواحی مختلف بدن استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این نوع لیزر با نوعی که در جراحی ها استفاده می شود تفاوت دارد و گرما، صدا و لرزش تولید نمی کند و با نام لیزر سرد یا سافت نیز شناخته می شود. همانطور که از نام این روند پیدا است، از لیزر با شدت تابش کم استفاده می شود. این روش بی خطر و ایمن است و نه تنها آسیبی به فرد وارد نمی کند، بلکه در ترمیم و جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد.

لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان دارای طول موج بین 633 الی 903 نانومتر و توان زیر 500 میلی وات میباشد. این اعداد به ما نشان میدهد که طیف نوری لیزر در طیف قرمز و مادون قرمز بوده و نیز به علت توان پایین دارای عمق نفوذ کم در حدود نیم سانت است. همچنین لیزر کم توان دارای اثر فتوشیمیایی است یعنی نور لیزر بدون اینکه بافت سطحی را تخریب کند به عمق پایینتر نفوذ کرده و تأثیر خود را با استفاده از اثرات شیمیایی بر روی بافت میگذارد.

لیزرهای کم توان گرما آزاد نمی کنند و موجب تخریب بافت نمی شوند، بلکه لیزرهای کم توان خاصیت ایجاد واکنش فتوشیمیایی دارند و موجب بهبود متابولیسم سلولی می شوند و از آنجایی که چگالی دانسیته آنها کمتر از 0/5 وات بر سانتی متر مربع است، تحت این عنوان نامگذاری شده اند (به آنها لیزرهای سرد یا لیزرهای نرم یا soft هم گفته می شود). این لیزرها با بافت وارد واکنش شده و بدون ایجاد حرارت ، باعث تحریک یا مهار در سلول می شوند.

اﻧﻮاع ﻟﯿﺰر ﮐﻢ ﺗﻮان

انواع مختلف این لیزرهای کم توان نسبت به طول موج شان دسته بندی می شوند.

کاربردهای لیزر کم توان

  1. درمان ریزش مو: از آنجایی که نور لیزر سبب بهتر شدن متابولیسم سلولی می شود و روی جریان خون پوست ناحیه تحت درمان، تأثیر گذار است، لذا در درمان ریزش مو آندروژنیک سر (ریزش های نوع ارثی) و نیز در درمان طاسی های منطقه ای ناشی از بیماری های خود ایمنی به علت اثرات لیزر درتنظیم سیستم ایمنی می تواند اثرات مفیدی داشته باشد. لیزر کم توان در تسریع رویش موها پس از عمل جراحی کاشت مو می تواند مفید و مؤثر باشد. با استفاده از این لیزر، زخم های پوستی سریع تر ترمیم شده و اسکارهای ناشی از بریدگی ها و جراحی ها بهتر التیام می یابند.
  2. درمان کک و مک : لیزرهای کم‌توان در بهبود خون‌رسانی و کمک به درمان لک و حتی موارد ملاسما مقاوم به درمان بسیار مؤثرند و در ضمن از برگشت لک ها نیز جلوگیری می‌کنند. برای این منظور یک دوره درمانی حدود 10 جلسه با فاصله 5-4 روز یکبار لازم است.
  3. درمان آکنه: بعد از تخلیه جوش ها و پاکسازی پوست، حدوداً 15-10 جلسه لیزر به فاصله 5-4 روز یک بار لازم است.
  4. درمان چین و چروک صورت: لیزر کم توان می تواند باعث افزایش بافت کلاژن زیر پوستی و در نهایت کاهش چین و چروک صورت شود. همچنین لیزر کم توان در درمان سلولیت ها و درمان و کاهش دردهای ناشی از بیماری زونا نیز می تواند کمک کننده باشد. در همه مواردی که در زیبایی از لیزر کم توان استفاده می شود، اگر همزمان از میکرودرم ابریژن نیز استفاده شود، اثر لیزر چندین برابر خواهد شد.
نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

فیزیولوژی سلولی لیزرهای کم توان

به دنبال تابش فوتون های لیزر به سلول، پاسخ سلولی با فعال شدن فوتواکسپتورهای موجود در زنجیره تنفسی واقع در میتوکندری آغاز می شود و در اثر آن ردوکس سلولی تغییر حالت داده و همراه دوبلیکاسیون CAMP و فعال شدن PH با تغییرات حالت غشاء سلولی با جابه جائی کلسیم و تغییرات منجر به ساخته شدن پروتئین می شود، به این ترتیب پاسخ های سلولی از سطح سلولی به DNA سطح بافت و ارگان کشانده می شود و اثراتی مانند ضد التهاب، ضد ادم و تورم، بی دردی، تکثیر سلولی، نئوواسکولاریزاسیون و تسریع در ترمیم، شیفت متابولیسم به سمت هوازی و متعادل کردن سیستم ایمنی حاصل می آید.

عملکرد لیزر کم توان

لیزر کم توان یا لیزر سرد یکی از بهترین روش ها برای درمان مشکلات متعدد پوستی است. این نوع لیزر به تحریک، التیام و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند. اگر لیزر کم توان را برای درمان انتخاب کرده باشید، متوجه خواهید شد که این نوع لیزر از نور آبی و نور قرمز استفاده می کند. نور آبی، در ترکیب با نور قرمز، می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های سطح پوست، آکنه را درمان کند. نور قرمز در ترکیب با نور آبی نیز می تواند به پوست نفوذ کرده و به بافت های عمیق تری برسد. در کنار آن می تواند چین و چروک را از بین ببرد. لیزر درمانی با دستگاه لیزر کم توان شامل طول موج های مختلف و خروجی های نور کم سطح به یک ناحیه دقیق روی پوست است. پس از اینکه بافت‌های پوست شما نور لیزر را جذب کردند، سلول‌های آسیب‌دیده روی پوست ناپدید شده و به پوست شما اجازه جوانسازی می‌دهند.

نحوه جوانسازی با لیزر

لیزر، درمان بدون دردی است؛ اما به دلیل اینکه ممکن است اشعه‌های تابانده شده باعث افزایش دمای ناحیه مورد نظر در نتیجه سوزش پوست شود، بنابراین قبل استفاده از لیزر، ناحیه درمانی با استفاده از بی حس کننده های موضعی بی حس می شود و سپس اشعه های لیزر به صورت کنترل شده بر روی ناحیه مورد نظر تابانده می شوند.

مراقبت های بعد از لیزر کم توان

طول دوره درمان با لیزر کم توان

طول دوره درمان برای هر فرد معمولاً پس از معاینه پزشک و با توجه به میزان و نوع ناهنجاری‌ها، سن فرد، نوع پوست و غیره معین می‌شود.

 اينستاگرام کلينيک صدف

موارد منع جوانسازی با لیزر کم توان

  1. آن دسته از افرادی که باردار یا شیرده می باشند، بهتر است لاغری با استفاده از لیزر کم توان را به زمان دیگری موکول نمایند.
  2. افرادی که دارای مشکلات و نقص در سیستم ایمنی بدن می باشند.
  3. آن دسته از افرادی که دارای مشکلات جدی پوستی می باشند.
  4. افرادی که به بیماری قلبی و عروقی مبتلا می باشند و مشکلات وریدی دارند.
  5. افرادی که به تومورهای سرطانی مبتلا می باشند.
  6. آن دسته از افرادی که به سبب استفاده از داروهایی خاص، به نور حساس می باشند.

ﻋﻮارض ﻟﯿﺰر ﮐﻢ ﺗﻮان

از آنجا که در این روش، از نور و گرما برای درمان زخم و سلول‌های آسیب‌دیده پوستی استفاده می‌شود، ممکن است عوارض جانبی از قبیل زخم، تورم خارجی، سرخی، خونریزی و درد مشاهده شود. عوارض خفیف باید طی چند روز بهبود یابند و درصورت بروز علائم عفونت مانند افزایش قرمزی یا درد شدید به پزشک مراجعه کرده و اقدامات درمانی در پوست صورت گیرد. علائم دیگر عفونت پوستی شامل ایجاد آبسه یا دانه‌های چرکی در نزدیکی محل لیزر است.

هزینه لیزر کم توان

هزینه لیزر کم توان، ارتباط مستقیمی با خدمات کلینیک، تجهیزات و امکانات، کیفیت دستگاه و تجربه و تخصص درمانگر دارد. کیفیت بالای هر یک از عوامل مذکور، تضمین کننده ی کیفیت درمان می باشد و در هزینه ی این روش تأثیرگذار می باشد. میزان مشکلات و ناهنجاری پوستی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه جوانسازی پوست با لیزر است؛ چرا که هرچقدر پوست آسیب‌های بیشتری دیده باشد، به جلسات متعدد و وقت و انرژی بیشتری برای درمان احتیاج دارد.

بهبود پوست با میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می‌شود؛ و به دلیل بکارگیری تکنیک صحیح این روشها، با کمترین عوارض همراه می‌گردد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ میتوانید از طریق تماس با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت ابرو با تزریق ژللیفت ابرو با تزریق ژل

تزریق ژل به کاهش موثردر کاهش چروک دور چشم و باعث جوانسازی دور چشم می شود . افتادگی ابرو و گونه‌ها از شایع‌ترین اثرات بالا رفتن سن بر روی صورت است. ... ادامه مطلب

خون مردگی یا اکیموز چگونه درمان میشود؟خون مردگی یا اکیموز چگونه درمان میشود؟

خون‌ مردگی ممکن است روی بازوها، پاها، شکم، باسن، داخل دهان و روی پلک‌ ها دیده شود. خون‌ مردگی می‌ تواند از عوارض یک بیماری خطرناک باشد ... ادامه مطلب

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تب خال بیماری است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می گردد. در این بیماری، موضع درگیر به صورت ملتهب همراه با مجموعه ای از ‌تاول‌های ریز نمایان می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین