منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / درباره روزاسه و روشهای درمانی آن

درباره روزاسه و روشهای درمانی آن

روزاسه یک التهاب پوستی غیر مسری است که عمدتاً بر روی صورت تاثیر می‌ گذارد. مویرگ‌ های سطحی گشاد می‌ شوند و نواحی قرمزی ایجاد می‌کنند که ممکن است همراه با جوش‌ها و توده‌های کوچک باشند. شدیدترین نوع روزاسه یا قرمزی پوست می‌تواند موجب بزرگ شدن بینی شود که رینوفیما نامیده می‌شود. سرخی پوست در زنان سه برابر بیشتر شایع است و می‌تواند در سنین بین ۳۰ تا ۶۰ سالگی رخ دهد. درمان‌های موضعی بسیار کمی وجود دارند که تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت، بنابراین معمولاً به منظور مطلوب شدن نتایج عامل‌های ضد قرمزی موضعی را همراه با درمان‌های لیزری توصیه می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل قرمزی پوست

با اینکه دلایل مشخصی برای قرمزی و سرخی پوست وجود ندارد، اما ترکیبی از عامل ارثی و محیطی می‌توانند موجب تحریک و بدتر شدن علائم آن گردد. همچین سه عامل دیگر در ایجاد قرمزی پوست نقش دارند که عبارتند از:
1- کاتلیسیدین‌ها (افزایش فعالیت پپتید و انزیم در روی لایه سطحی پوست)
2- باکتری‌های روده (بالا بودن هیدروژن و متان)
3- مایت‌های یا هیره‌های دمودکس (واکنش به مدفوع)

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

عوامل محرکی که موجب تشدید علائم می‌ شوند عبارتند از

* گرما
* تغییرات دمایی
* ورزش پرفشار
* نور خورشید
* آفتاب سوختگی
* استرس
* اضطراب
* غذاهای تند
* سرما
* الکل
* کافئین
* هیستامین‌ها
* استفاده مفرط از محصولات تهاجمی مراقبت از پوست

برای مطالعه بیشتر بخوانید : بهترین درمان روزاسه

علائم روزاسه

برای رفع قرمزی پوست صورت ، آن را به چهار دسته تقسیم می‌ کنیم که هر یک دارای شدت علائم مختلفی می باشند :

- قرمزی پوست Erythematotelangiectatic

این وضعیت موجب قرمزی و حساس شدن پوست می‌گردد. در چنین شرایطی صورت بطور دائمی قرمز است و میزان قرمزی به سرعت افزایش پیدا می‌ کند. رگ‌ های خونی در پایین سطح پوست می‌توانند گشاد شده و موجب پاره شدن مویرگ‌ ها شوند که تحت عنوان وریدهای عنکبوتی شناخته می‌شود. پوست اغلب بسیار حساس می‌شود و ممکن است احساس خارش یا سوختگی نیز وجود داشته باشد.

- قرمزی پوست پاپولوپوسچولر

قرمزی دائمی، بروز جوش‌ها و دانه‌های قرمز. ظاهر این وضعیت اغلب با علائم آکنه اشتباه گرفته می‌شود زیرا مشخصات آنها شباهت‌ هایی با هم دارند.

- قرمزی پوست فیماتوز

بزرگ شدن بینی (اغلب در مردان)، ضخیم شدن پوست چانه، گونه‌ها، پیشانی و بینی. این دسته شایع نمی‌باشد اما در صورتی که رخ دهد فرد در ابتدا اغلب علائم یک نوع دیگر قرمزی پوست را از خود نشان می‌دهد. این علائم شامل ناهمواری بافت پوست، بزرگ شدن منافذ باز پوست ، چرب شدن پوست و عروق خونی پاره شده و قابل مشاهده می‌باشند.

- قرمزی چشمی

این وضعیت موجب التهاب چشم‌ها شده و اغلب همراه با علائم قرمزی پوست می‌باشد. علائم آن شامل آبکی شدن یا قرمز شدن چشم بوده و ممکن است احساس وجود ذرات شن داخل چشم‌ ها وجود داشته باشد. علاوه بر این ممکن است چشم‌ها خشک، خارش‌دار و حساس در برابر نور شوند و احساس سوزش نیز وجود داشته باشد. در برخی افراد تاری دید یا یک کیست روی پلک نیز بوجود می‌آید.

درمان روزاسه در اصفهان

روش‌ های درمان با لیزر برای قرمزی پوست

لیزرهای پالسی رنگی رنگدانه های قرمز در پوست را شناسایی می‌کنند. با ورود نور به لایه‌های اپیدرم و درم پوست، توسط رگ‌های خونی جذب شده و موجب بسته شدن آنها می‌گردد. در اثر این درمان احساس وارد شدن ضربه‌های ناشی از یک کش لاستیکی بر صورت وجود دارد. خال‌های مادرزادی یا ماه گرفتگی و خال‌های لکه شرابی بهترین واکنش را نسبت به لیزرهای پالسی رنگی نشان می‌دهند. هم این روش و هم لیزر IPL برای درمان قرمزی پوست یا پارگی رگ‌های خونی در صورت و التهاب پوست صورت مناسب می‌ باشند.

لیزر پالسی رنگی

این لیزر بخصوص برای پارگی رگ‌های خونی در زیر پوست موثر است زیرا نسبت به رنگ قرمز در پوست حساس است.

لیزر CO2

لیزر فرکشنال CO2 از قدرتمندترین و آخرین تکنولوژی‌های موجود است. این لیزرها علاوه بر درمان چین و چروک و جای جوش به افردی که در اثر قرمزی پوست پوستشان ضخیم شده است (معمولاً روی بینی یا گونه‌ها) نیز کمک می‌ کند و می‌تواند به از بین رفتن برآمدگی‌ های صورت بیانجامد.

لیزر IPL

IPL در واقع یک لیزر نمی‌باشد، بلکه نوری با چندین طول موج است، اما در از بین بردن عروق خونی پاره شده و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست موثر می‌باشد. همچنین نسبت به درمان با لیزر هزینه کمتری دارد . درمان با لیزرهای PDL و IPL موجب کمی قرمزی و پف کردن صورت می‌شوند. ممکن است پزشک پس از عمل کمپرس یخ در اختیار شما قرار دهد. این عوارض پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برطرف می‌شوند. برای برخی افراد نیز ممکن است برای برطرف شدن تورم، آنتی هسیتامین تجویز شود.

مزایای درمان قرمزی پوست با لیزر

دلایل خوبی برای انتخاب درمان قرمزی پوست و رفع قرمزی پوست با لیزر وجود دارد از جمله:

نتایج طولانی مدت

در مقایسه با استفاده از کرم‌های دارویی موضعی، درمان با لیزر یا نور نتایج بهتری خواهد داشت. پس از اتمام درمان، برای مدت زمان زیادی شاهد مزایای آن خواهید بود و برخی افراد تا هشت سال پوستی روشن‌تر خواهند داشت. از طرفی با استفاده از درمان‌های موضعی، می‌توان به حفظ نتایج کمک کرد.

کم بودن خطرات و عوارض جانبی

در صورت انجام درمان توسط متخصص پوست کلینیک صدف ، خطرات و عوارض جانبی درمان با لیزر بسیار کم می‌باشد.

خطرات جدی در صورت استفاده غلط از لیزر

درمان با لیزر در صورتی که به‌صورت صحیح استفاده نشود می‌تواند موجب سوختگی، تاول، جای زخم و تغییر رنگ پوست شود. به همین دلیل این درمان‌ها باید توسط متخصص حرفه ای و در یک کلینیک انجام شود تا خطرات به حداقل برسند.

کلینیک صدف اصفهان یکی از مجهزترین مراکز پوست و مو در اصفهان می‌باشد که با بهره گیری از به روزترین تجهیزات دنیا آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه لیزرکک و مک به شما عزیزان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آتنا یعقوبی [ 1402-06-25 ]
سلام وقتتون بخیر پوست صورتم چند وقتیه به انواع لوازم آرایشی بهداشتی مثل ضد آفتاب و انواع ماسک حساسیت نشون میده و بعد استفاده پوستم خارش میگیره و تورم پیدا میکنه و دماش بالا میره،ب نظرتون راه حلش چیه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
منگوله پوستی یا زائده گوشتی (اسکین تگ) چیست؟منگوله پوستی یا زائده گوشتی (اسکین تگ) چیست؟

اسکین تگ یا همان منگوله های پوستی، نوعی زائده پوستی خوش خیم و اکثراً بدون درد هستند که شبیه یک آویز با منگوله کوچک در سطح پوست ظاهر می شوند ... ادامه مطلب

خال بکر چیست؟خال بکر چیست؟

خال بکر به دلیل رشد بیش از حد اپیدرم (لایه فوقانی پوست) ، سلول های رنگدانه ای (ملانوسیت ها) و فولیکول های مو بوجود می آید. ... ادامه مطلب

تزریق ژل به پیشانیتزریق ژل به پیشانی

چروک‌ های پیشانی از خطوطی هستند که در چهره بسیار مشخص هستند.چین و چروک‌ های پیشانی و اطراف چشم‌ ها فرد را عصبانی نشان می‌ دهند . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین