منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

لزوم پاکسازی پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

روشهای پاکسازی پوست

اشتباه رایجی که در جامعه وجود دارد بدین‌ گونه است که پاکسازی پوست زمانی لازم است که فرد از کرم و مواد آرایشی روی پوست صورت استفاده کرده و یا اینکه پاکسازی فقط برای مراقبت از پوست‌ چرب و درمان جوش‌ صورت باید انجام شود ...اینها باورهای اشتباه می‌باشند. پاکسازی پوست در هر حال حتی اگر هیچگونه کرم یا مواد آرایشی استفاده نشده باشد و یا حتی اگر فرد تمام روز در منزل بوده و از خانه خارج نشده باید انجام شود. موادی که برای پاکسازی پوست استفاده می‌شوند از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

زیرا این مواد باید با توجه به جنس پوست انتخاب شوند و انتخاب نادرست ممکن است باعث آزار و اذیت پوست و ایجاد عارضه برای پوست کند. فرضاً اگر کسی پوست چرب و جوش‌داری دارد و به اشتباه از مواد پاک کننده روغنی و چرب استفاده کند و یا ژل شستشو یا صابون صورت او به اشتباه برای پوست خشک باشد، فرد دچار عارضه شده و پوستش چرب‌تر و در نتیجه جوش‌دارتر می‌شود. نکته مهم دیگر مراحل انجام پاکسازی پوست می‌باشد.

پاکسازی پوست صورت یکی از روش‌هایی می‌باشد که شما می‌ توانید با انجام آن به زیبایی و روشنایی مورد نظر پوست خودتان دست پیدا کنید. این روش زیر نظر متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان قابل انجام می باشد . لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراحل پاکسازی پوست پاکسازی در3 مرحله انجام می شود

1- پاکسازی روزانه
2- پاکسازی هفتگی
3- پاکسازی ماهیانه

لزوم پاکسازی پوست

پاکسازی روزانه

که بسته به پوست فرد می‌تواند در پوست‌های چرب 2 بار در روز صبح و شب و در پوست‌های خشک و مختلط یکبار شب به شب انجام شود. برای پاکسازی پوست مواد لازم بسته به نوع پوست می‌توان از شیرپاک کن محلول‌های با پایه آب (تونر) و شوینده‌های غیر صابونی مانند ژل‌های شستشو و پن‌های شستشو استفاده کرد.فراموش نکنید که استفاده از مرطوب کننده بعد از پاکسازی همیشه لازم است این مرطوب کننده در افراد جوان باید صرفاً جهت آبرسانی به پوست در افراد مسن حاوی مواد تغذیه کننده و ضد چروک نیز باشد. توجه کنید که همواره از شوینده پاک کننده و مرطوب کننده‌های مناسب پوست خود استفاده کنید.

پاکسازی هفتگی

که معمولا بعد از حمام باید انجام شود. شامل استفاده از لایه بردارهای مکانیکی (اسکراب) و استفاده از ماسک صورت می‌باشد. اسکراب با توجه به نوع پوست می‌تواند حاوی مواد لایه بردار قوی یا دانه‌های ریز و نسبتاً زبر مانند جهت پاکسازی پوست و یا برای پوستهای خشک صرفاً ژل‌های ملایم باشد.اسکراب کردن یا لایه برداری پوست بعد از حمام می‌تواند جهت پاکسازی پوست‌های پیر و مرده را از سطح پوست باشد و ظاهر تمیز و جوان به پوست بدهد. آلودگی‌های عمقی پوست پاک شده و چروک‌های ریز و سطحی برطرف می‌شوند.اسکراب حتما مناسب با جنس پوست باشد .

بعد از پاکسازی پوست و اسکراب برای تغذیه کردن پوست و آبرسانی عمیق و ویتامینه کردن پوست می‌توان از یک ماسک صورت استفاده کرد.ماسک‌های صورت را می‌توان به صورت آماده تهیه کرد و یا در منزل با میوه و سبزیجات در دسترس به همراه سفیده تخم مرغ و یا روغن زیتون ماسک را تهیه کرد. توجه کنید که با توجه به نوع پوست خود ماسک را تهیه کنید مثلا روغن زیتون برای پوست چرب اصلا مناسب نمی‌باشد و باعث چرب‌ تر شدن پوست می‌شود و یا استفاده از مرکبات مثل پرتقال و لیموترش برای پوست‌های خشک مناسب نمی‌باشد و آن را خشک‌ تر می‌کند.

هویج، خیار و کدوی رنده شده می‌تواند ماسک‌های خوبی برای آبرسانی و ویتامینه کردن پوست باشند. قراردادن چای کیسه‌ ای سرد شده خصوصا چای سبز کیسه‌ ای زیر چشمها برای رفع تیرگی و پف زیر چشم بسیار مفید می‌باشد.در نظر داشته باشید پاکسازی ماهیانه‌ ی پوست باید به صورت تخصصی و در مراکز تخصصی پوست و زیبایی توسط افراد آموزش دیده با مواد استاندارد انجام شود.

پاکسازی ماهیانه

شامل پاکسازی عمیقی، لایه برداری پوست عمقی و آبرسانی عمیق پوست می‌باشد.در افرادی که مشکلات خاص مانند جوش یا لک یا تیرگی پوست دارند پاکسازی پوست با مواد خاص ممکن است در چندین جلسه تکرار شود. توجه داشته باشید رمز داشتن پوستی زیبا و شاداب رسیدگی دائمی به پوست می‌باشد البته نقش مواد غذایی نیز در داشتن پوست سالم بسیار پررنگ می‌باشد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

رژیم غذایی سالم رژیم غذایی سالم شامل رژیم متعادلی از غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم، پروتئین می‌باشد خوردن میوه و سبزیجات خصوصاً میوه‌های رنگی مانند توت فرنگی، انار، پرتقال و سبزیجات رنگی مانند اسفناج، سبزی خوردن، چغندر قرمز، برای تامین آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری برای بدن لازم می‌باشد. در انتها به یاد داشته باشید که لازمه داشتن پوستی زیبا و سالم داشتن اعصاب و روحیه‌ای آرام و سالم می‌باشد. استرس، خشم، غم عواملی هستند که روح ما را آزرده کرده و پوست و دیگر اعضای بدن ما را پیر و بیمار می‌کنند. از استرس‌های اضافی دوری کنید و سعی کنید همیشه آرام باشید و لبخند بزنید.

در کلینیک صدف اصفهان کاشت مو توسط همکاران ما، با استفاده از آخرین متدهای کاشت مو در اصفهان در قالب یک پکیج کامل انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ژیلا [ 1402-06-30 ]
من تو کلینیک شما پاکسازی پوست انجام دادم بسیار عالی و رضایتبخش بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائدتفاوت الکترولیز و لیزر در رفع موهای زائد

از مدرن ترین روش هایی که در چند سال اخیر به منظور حذف دائمی موهای بدن مورد استقبال پزشکان و اشخاص واقع شده‌ لیزر موهای زائد و الکترولیز می باشند ... ادامه مطلب

گوشت اضافه (کلویید) چگونه درمان می شود؟گوشت اضافه (کلویید) چگونه درمان می شود؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به‌ شمار می‌ رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌ شود . ... ادامه مطلب

بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

دوران نقاهت بعد از کاشت دائم مو به دلایل متفاوتی بستگی دارد. این امر می تواند در ایجاد نتایج متفاوت در هر فردی به نوعی تأثیر گذار باشد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین