منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

پاک کردن تاتو با لیزر

جوهر تاتو در زیر لایه‌ی سطحی پوست قرار می‌گیرد که حذف آن با مواد عادی کمی دشوار است و اغلب نیاز به جلسات متعدد لیزر دارد. حذف تاتو با لیزر یک عمل غیرتهاجمی است که با استفاده از اشعه لیزر، اقدام به شکستن رنگدانه‌های زیر پوست می‌کند و کمترین احتمال آسیب برای سلول‌های اطراف رنگدانه را دارد. برای پاک کردن خالکوبی و تاتوها امروزه بیشتر از لیزرهای کیوسوئیچ (Qswitch) مختلف بهره می‌ گیریم.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزیت این نوع از لیزرها، تاباندن انرژی نوری بالائی در فاصله زمانی بسیار کوتاهی به پوست است. بعد از بی‌حسی موضعی و خنک کردن پوست با توجه به رنگ بکار رفته در خالکوبی، نوع لیزر کیوسوئیچ (Qswitch) انتخاب شده و شلیک اشعه آغاز می‌شود.

با تاباندن اشعه لیزر رنگ بکار رفته در خالکوبی به ذرات کوچک‌تر تقسیم شده و به مرور زمان این ذرات به وسیله سلول‌های سیستم ایمنی هضم شده و از منطقه دور می‌شوند. گذشت حداقل یک سال از عمر خالکوبی، استفاده از رنگ‌های تیره در خالکوبی و تک رنگ بودن آن از جمله عواملی هستند که راندمان و سرعت بهبودی را بالا می‌برند. خالکوبی‌ های چندرنگی، خالکوبی‌هایی که رنگ روشن دارند و نمونه‌هایی که رنگ‌های متالیک در آنها بکار رفته‌اند به تعداد دفعات بیشتری برای پاک شدن نیازمند هستند.

در بسیاری از موارد، خانم ها پس از تاتوی دائمی ابرو، به دلایل مختلف تمایل به پاک کردن تاتوی خود پیدا می‌ کنند. خوشبختانه امروزه روشهای موثری برای پاک کردن تاتوهای دائمی وجود دارد که یکی از بهترین آنها بکارگیری لیزر کیوسوئیچ است. شما می‌ توانید برای پاک کردن تاتوهای دائمی بدن و ابرو خود به کلینیک تخصصی صدف در اصفهان مراجعه نمایید و با کمترین عوارض، به بهرتین نتایج دست یابید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ - Qswitch

حذف و پاک کردن کامل تاتو و خالکوبی صورت و بدن
حذف خال‌های مادرزادی بدن و صورت
حذف لک‌های پوستی و کبودی، لکه‌های قهوه‌ای
حذف کک و مک پوست بدن و صورت

چگونگی پاک کردن تاتو با لیزر

روش رفع تاتو با لیزر، یکی از معدود روش‌های پاک‌ کردن تاتو و از بین بردن خالکوبی است که در آن هیچ برشی در پوست ایجاد نمی‌شود یا لایه‌ برداری انجام نمی‌شود و به جای آن از پالس‌های نوری بسیار متمرکز برای از بین بردن تاتو استفاده می‌شود.
در ابتدا پزشک معالج با شما یک جلسه مشاوره خواهد داشت تا درباره‌ی موارد مختلفی در پیرامون درمان، با شما صحبت کند، از جمله این که برای پاک کردن تاتو با لیزر به چند جلسه درمانی نیاز است. هر چند روش رفع تاتو با لیزر یکی از موثرترین و ایمن‌ترین راه‌های رفع تاتو می‌باشد، با این حال ممکن است لیزر نیز باعث به جا ماندن جای زخم، تاول و یا دردناک شدن ناحیه لیزر شده بشود. قبل از انجام لیزر، در محل مورد نظر ژل بی‌ حس کننده مالیده می‌شود.

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر

فرایند پاک کردن خالکوبی با لیزر با یک جلسه مشاوره رایگان شروع می‌شود. در جلسه مشاوره، پزشک خالکوبی شما را بررسی می‌کند و روش‌های درمانی شما را توضیح می‌دهند.عوامل زیادی در پاک سازی خالکوبی با لیزر تاثیرگذار هستند، از جمله نوع جوهر مورد استفاده، عمق، عمر خالکوبی، نوع و اندازه پوستی که خالکوبی روی آن انجام شده است. رنگ پوست بیمار و همچنین عمقی که رنگدانه خالکوبی گسترش پیدا کرده نیز بر روش رفع تاتو تاثیرگذار است.
برطبق توصیف بسیاری از بیماران، هر پالس نور لیزر شبیه ترشح چربی یا اصابت کردن یک باند لاستیکی به پوست است. خالکوبی‌های کوچک‌ تر به پالس‌های کمتری نیاز دارند، اما خالکوبی‌های بزرگ‌تر به پالس‌های بیشتری نیاز دارند. بیماران به هیچ داروی بیهوشی نیاز ندارند. با این حال، بسته به محل خالکوبی و توانایی بیمار در تحمل درد، پزشک نوعی داروی بی حسی را مورد استفاده قرار می‌دهد. مدت زمان اندکی پس از درمان، یک کمپرس یخ برای تسکین درد بر روی ناحیه درمان شده قرار داده می‌شود. سپس از بیمار خواسته می‌شود تا یک کرم یا پماد که حاوی آنتی بیوتیک موضعی است را مورد استفاده قرار دهد.

پاک کردن تاتو با لیزر در اصفهان

مراقبت درمانی پیش از پاک کردن تاتو با لیزر

لطفا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
** از برنزه کردن یا قراردادن پوست در برابر نور مستقیم آفتاب به مدت ۲ تا ۴ هفته پیش از درمان خودداری کنید (ازجمله استعمال محصولات برنزه کننده پوست)
** ۲۴ ساعت قبل از پاک کردن خالکوبی موهای ناحیه‌ای مورد نظر را اصلاح کنید.
** ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیش از درمان از داروهای بی‌حس کننده موضعی و بدون نسخه استفاده کنید یا از دستورالعمل مصرف محصول پیروی کنید و سپس برای جلوگیری از اکسیداسیون یا کنده شدن پوست می‌توانید آن را با ورق پلاستیکی بپوشانید.
** از استعمال محصولات حساسیت‌زا خشن مانند نرم‌کننده‌های مکانیکی یا شیمیایی بر روی محل خالکوبی پرهیز کنید.
** تمام مواد آرایشی، لوسیون و دئودورانت را از محل خالکوبی پاک کنید.

مراقبت پس از پاک کردن تاتو با لیزر

لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید
- برای کاهش کوفتگی و ورم (درصورت نیاز) چندین مرتبه در روز از آیس‌ پک یا پک (کمپرس) سرما بر روی گاز پانسمان پرشکی استفاده کنید و می‌توان این عمل را از یک ساعت تا چند روز ادامه داد.
- به منظور پیشگیری از عفونت، محل درمان را با یک پماد حاوی آنتی‌ بیوتیک مرطوب نگه دارید تا از قرمزی و حساسیت پوست کاسته شود.
- به مدت ۲۴ ساعت از شستشوی محل موردنظر با آب گرم و صابون خودداری کنید چرا که ممکن است باعث ایجاد حساسیت و به تاخیر افتادن پروسه درمانی شود
- به مدت ۲ تا ۷ روز از انجام ورزش‌های سنگین، خوابیدن در وان آبگرم و سونا گرفتن پرهیز کنید.
- برای ۲ ماه از قرارگرفتن در معرض نورآفتاب و استفاده از کرم ضدآفتاب SPF-30 خودداری فرمایید.

آدرس اینستاگرام

اثرات جانبی پاک کردن تاتو با لیزر

بلافاصله ناحیه تحت درمان به رنگ سفید تغییر می‌کند و ممکن است این وضعیت در هر نقطه‌ای از چند دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد.
اثرات جانبی کوتاه مدت عبارتند از: قرمزشدن پوست، سوزش خفیف، کوفتگی موقت و یا تاول. احتمال دارد پوست بیمار ظرف ۱۲ تا ۷۲ ساعت برآمده یا پوسته پوسته شود و شاید این وضعیت به مدت یک یا دو هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. بعد از دلمه بستن زخم احتمالا پوست بیمار به رنگ صورتی تغییر کند و یا کم رنگ شود. محو شدن رنگدانه پوستی در ناحیه تحت درمان امری طبیعی اما معمولا موقتی است.

کلینیک صدف با مجهزترین تجهیزات آماده ارائه خدماتی مانند لیزرهای جوانسازی پوست به شما عزیزان در شهر اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ارسلان عیناوی [ 1403-01-07 ]
سلام.بنده جلسه اول لیزر ر انجام دادم اوایل رنگ تتو کم شد الان که د هفته گذشته پوستم تقریبا سفت شده و رنگ تتو خیلی پر رنگ شده.جای نگرانی داره یا اینکه دوره لقاهک بعد لیزر ؟

فاطمه جعفری [ 1402-06-15 ]
این ک فرمودید بستگی به زمان تتو داره یعنی هرچی تازه تر باشه زودتر جواب میگیره برا پاک شدن و اینک هزینه هر جلسه چه جوریه

لیلا آقامحمدی [ 1402-05-10 ]
درود و ارادت .میخواهم خط چشمم را پاک کنم ،آیا امکانش هست

امیر حسین [ 1400-02-07 ]
سلام جای زخم یا سوختگی بعد لیزر نمیمونه؟

زهرا رصافیان [ 1399-06-29 ]
نوبت جهت پاک کردن تتو ابرو

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

لیزر فول بادی و توتال بادی دو روش رفع موهای زائد هستند که هر دو روش درمانی از فناوری پیشرفته لیزر برای رفع موی زائد استفاده می کنند ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با لیزرجوانسازی پوست با لیزر

مهم‌ ترین عوامل پیری پوست عبارتند از اشعه ماوراء بنفش ، آفتاب گرفتن یا استفاده از سولاریوم ، مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر ، تغذیه ناسالم و ... ... ادامه مطلب

انواع اسکارانواع اسکار

در مواردی جای جوش بعد از بهبودی‌ ، که یکی از انواع اسکار می‌ باشد، باقی می‌ مانند.به منظور برطرف سازی اسکارها از تکنیک‌های متفاوتی‌ بهره گرفته می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین