منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / آیا پاک کردن تاتوی ابرو امکان پذیر است؟

آیا پاک کردن تاتوی ابرو امکان پذیر است؟

چهره هر فرد مختص خود آن شخص است و هر یک از اعضاء صورت نیز به نوبه‌ ی خود دارای ترکیب‌ بندی منحصر بفردی است. در این خصوص ابروها نقش مهمی را در زیبایی چهره هر فرد ایفا می‌کنند. این روز‌ها انواع مدل تاتو ابرو وجود دارد که یکی از محبوب‌ ترین آرایش‌ های ماندگار روی پوست به حساب آمده و بین خانم‌ هایی که ابرو‌های کم‌ پشت‌ تری دارند رواج دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

گاهی افراد از ابروهای خود رضایت کامل ندارند، لذا درصدد برمی‌آیند که با انجام تاتو ابرو مدل خاصی به ابروهای خود بدهند و بر زیبایی چهره خود بیفزایند. ولی بعد از مدتی از انجام این کار و یا مدل آن خسته شده و می‌ خواهند که ابروهای خود را پاک کنند و یا اصطلاحاً ریموور کردن تاتو ابرو انجام دهند. در ادامه به معرفی روش‌های مختلف پاک کردن تاتوی ابرو می‌پردازیم.

در بسیاری از موارد، خانم ها پس از تاتوی دائمی ابرو، به دلایل مختلف تمایل به پاک کردن تاتوی خود پیدا می‌ کنند. خوشبختانه امروزه روشهای موثری برای پاک کردن تاتوهای دائمی وجود دارد که یکی از بهترین آنها بکارگیری لیزر کیوسوئیچ است. شما می‌ توانید برای پاک کردن تاتوهای دائمی بدن و ابرو خود به کلینیک تخصصی صدف در اصفهان مراجعه نمایید و با کمترین عوارض، به بهرتین نتایج دست یابید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

استفاده از لیزر جهت پاک کردن تاتو ابرو

استفاده از روش‌ های لایه‌ برداری

در پزشکی اصلاحات پوستی به دو دسته‌ی همراه با لایه‌برداری (Ablative) و بدون لایه‌برداری (Nonablative) تقسیم می‌شوند. روش‌های همراه با لایه‌برداری با ایجاد آسیبی کنترل شده، باعث رفع مشکلات پوستی می‌شوند. مثال‌هایی از روش‌های همراه با لایه‌برداری درم ابریژن، لیزر CO2 فرکشنال و لایه‌برداری شیمیایی است.

در روش‌های همراه با لایه‌ برداری پوست ، پزشک با استفاده از روش‌های مختلف، لایه‌ی روپوست (اپیدرم) شما را از بین می‌برد (درست مثل اتفاقی که در سوختگی‌های درجه ۱ می‌افتد). با از بین رفتن روی پوست، به لایه‌ی میانی یا دِرم می‌رسیم که جوهر تاتو در آن ناحیه قرار دارد. در واقع با برداشت اپیدرم، لایه‌ی محافظت‌کننده و تثبیت‌کننده جوهر از بین می‌رود. به این ترتیب رنگدانه‌های تاتو به بیرون نشت می‌کنند و حذف می‌شوند.

رایج‌ترین روش همراه با لایه‌برداری برای پاک کردن تاتو، روش درم ابریژن (نه میکرودرم ابریژن ) است.

ناحیه‌ی درمان شده با روش‌های همراه با لایه‌برداری تا چند روز دردناک و حساس خواهند بود. دوره‌ی نقاهت این روش‌ها تا ۲ هفته زمان می‌برد و در طول این دوره نباید از منزل خارج شوید و اصلاً نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. نتایج این شیوه‌های پاک کردن تاتو تا حد زیادی غیر قابل پیش‌بینی بوده و معمولاً اثرات ضعیفی دارند. به خاطر همین معمولاً در کنار روش‌های لیزری استفاده می‌شوند.

پاک کردن تاتوی ابرو

پاک کردن تاتو با ریموور

یکی از بهترین روش‌های پاک کردن تاتو استفاده از ریموورها است. در ریموورها از مواد گیاهی و ارگانیک استفاده می شود تا کمترین عوارض را برای پوست و سلامتی داشته باشند. ریموور یا اسید میوه که پایه آنها از اسید میوه گرفته شده است اثر تاتو را از بین می‌برند. این روش جزء روش‌های قدیمی پاک کردن تاتو محسوب می‌شود که پیگمنتر باید دوره آموزشی گذرانده و مهارت انجام آن را داشته باشد تا بدون عوارض و خطر و ایجاد گوشت اضافی و ورم، پاک کردن تتو را انجام دهد.

از جمله مهمترین مزایای پاک کردن تاتو با ریموور می‌توان به قیمت به صرفه‌تر آن نسبت به روش لیزر اشاره کرد. علاوه بر این، ریموورها را می‌توان برای پاک کردن تاتو نواحی حساس بدن مثل تاتو خط چشم و تاتو خط لب و رژلب نیز به کار برد. در صورتی که بهتر است از روش لیزر برای نواحی حساس پوست و بدن استفاده نشود. با استفاده از ریموورها برای پاک کردن تاتو، دیگر نیازی به نگرانی از بابت در آوردن گوشت اضافه روی ناحیه تاتو نخواهد بود. از آنجایی که کلیه مواد تشکیل دهنده ریموورها گیاهی هستند، به هیچ عنوان مواد شیمیایی جذب بدن نشده و به آن آسیبی وارد نمی‌کند.

پاك كردن تاتو ابرو با ریموور را می‌توان به دو روش کلی انجام داد:

اولین روش پاك كردن تاتو ابرو با ریموور، استفاده از محلول ریموور یا اسید میوه است. این محلول از قبل آماده شده و در دسترس است و می‌توانید آن را از بازار خریداری نمایید. این روش ریموو ابرو در حالتی مناسب است که شخص بخواهد تمام یا قسمتی از تاتوی خود را پاک کند.

در صورتی که تاتوها خیلی قدیمی و یا پررنگ باشد، بعد از پاك كردن تاتو ابرو با این روش، قسمت‌هایی از ابرو به رنگ خاکستری می‌شود. شما می‌توانید در ترمیم‌های بعدی تاتو با استفاده از رنگدانه‌سازی، قسمت‌های خاکستری رنگ ابرو را پوشش دهید.

دومین روش پاک کردن تاتو ابرو با ریموور را ساکشن می‌گویند. روش ساکشن برای زمانی مناسب است که در حین کار تاتو خطی اشتباه کشیده شود یا در همان لحظه مشتری از تاتو رضایت نداشته باشد. در این حالت با استفاده از محلول ساکشن می‌توانید تاتو را به‌طور کامل پاک کنید.

پاک کردن تاتو با مواد ارگانیک و پیگمنت آف

پاک کردن تاتو با ریموور ارگانیک و پیگمنت آف با شکستن کامل مولکول های رنگ و تخلیه کامل رنگ انجام می شود. در این روش بعد از گذراندن دوره کامل نقاهت اثری به جا نمی‌ماند. اثر پیگمنت آف فقط روی ناحیه دارای رنگ است. به ریشه ابرو و رنگدانه آن آسیبی نمی‌رساند. از معایب این روش هزینه بالا آن نسبت به روش‌های دیگر است و اگر اجرای آن توسط افراد غیرمتخصص و بی‌تجربه انجام شود امکان ایجاد اسکار یا فرورفتگی و حساسیت پوستی وجود خواهد داشت. در صورت عدم مراقبت صحیح فرد نیز امکان ایجاد عفونت وجود دارد.

پاک کردن تاتو با کرم‌ های پاک‌ کننده تاتو

کرم‌های پاک کننده تاتو نیز وجود دارند که دارای ترکیبات شیمیایی مثل اسید تری کلروائوستیک هستند که به دلیل خطرناک بودن در منزل استفاده از آنها اصلاً توصیه نمی شود و در کلینیک‌های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی قابل‌استفاده هستند. این کرم‌ها می‌توانند عوارض جانبی دردناک از قبیل قرمزی، خارش، سوختگی، لایه‌برداری، اسکار دائمی، تغییر رنگ پوست دائمی، التهاب را داشته باشند

کرایوسرجری و پیلینگ شیمیایی

در روش کرایوسرجری، ناحیه تاتو شده به کمک نیتروژن مایع فریز می‌شود و در واقع سوزانده شده و کنار می‌رود. در روش پیلینگ شیمیایی نیز، محلول لایه‌بردار روی پوست مالیده می‌شود و مشابه با روش کرایوسرجری، باعث تشکیل تاول‌هایی روی پوست می‌شود که پس از بهبودی این تاول‌ها، پوست لایه‌برداری شده و لایه‌ی جدیدی روی آن تشکیل می‌شود. در نظر داشته باشید که ممکن است روش‌های کرایوسرجری و پیلینگ نتوانند تاتوی شما را به طور کامل پاک کنند. همچنین این روش‌ها به اندازه‌ی روش لیزر درمانی مؤثر نیستند.

استفاده از اسید گلیکولیک

استفاده از اسید گلیکولیک برای از بین بردن تتو یکی از روش های محبوب است. این فرایند شامل حذف لایه‌های بالای پوست با استفاده از یک کوکتل اسیدی است. پس از اعمال اسید، پوست مرده خراشیده شده و جدا می‌شود. با گذشت زمان پوست جدیدی در جای آن قرار می‌گیرد و بعد از چند جلسه، تتو کم‌رنگ می‌شود. اکیداً توصیه می‌شود این کار را تحت نظر پزشک و با استفاده از امکانات مناسب انجام دهید. به خصوص زمانی که بخواهید تتوی ابرو را بردارید، نباید ریسک کنید تا خطری متوجه چشم‌های شما نشود.

اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض پاک کردن تاتو

در استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو عوارض جانبی کمتری (نسبت به سایر روش‌ها) وجود دارد؛ اما به هر حال قبل از هر نوع تصمیم‌گیری بهتر است متوجه عوارض احتمالی آن باشید:

1. پوست در معرض خطر عفونت قرار می‌گیرد و حتی ممکن است زخم شود و این زخم‌ها به طور دائم روی پوست باقی بمانند یا به طور کامل پاک نشوند.
2. در صورت محو شدن تاتو از روی پوست نیز ممکن است پوست ابرو تغییر رنگ دهد و رنگ آن نسبت به بقیه مناطق کمرنگ‌تر یا تیره شود که به مرور زمان بهبود می‌یابد.
3. در برخی موارد نیز واکنش‌های آلرژیکی گزارش می‌شود به خصوص در مواردی که جوهر تاتو حاوی سولفید جیوه باشد. در این حالت واکنش‌ها به شکل قرمزی، خارش و التهاب بروز می‌کنند. برای جلوگیری از واکنش‌های احتمالی، اغلب آنتی‌هیستامین‌های خوراکی و استروئیدهای ضدالتهاب تجویز شده و به بیمار توصیه می‌شود. حتماً از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کند.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟آیا ابروهای کاشته شده میریزند؟

کاشت ابرو یکی از روش‌ های تأیید شده و اثر گذار برای حالت‌ دهی به ابرو ها و حفظ زیبایی افراد است. ماندگاری این روش بسیار بالا است و می‌ تواند یک زیبایی دائمی را به افراد هدیه دهد. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی و رفع افتادگی پلکبلفاروپلاستی و رفع افتادگی پلک

بلفاروپلاستی به معنی جراحی پلاستیک پلک است که به صورت عبارت‌ های بلفاروپلاستی پلک بالا (فوقانی) و بلفاروپلاستی پلک پایین (تحتانی) نیز گفته می‌ شود . ... ادامه مطلب

انواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروهاانواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروها

لیفت ابرو به روش غیر جراحی، روشی سریع و ساده برای بازیابی جوانی از دست رفته بدون پرداخت هزینه های زیاد و گذراندن دوره های نقاهت طولانی متداول پس از عم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین