منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / مزوتراپی مو چیست و چه تاثیری در درمان ریزش مو دارد؟

مزوتراپی مو چیست و چه تاثیری در درمان ریزش مو دارد؟

آنچه در این مطلب میخوانید

تعریف ریزش مو

ریزش مو به حالتی می‌گویند كه به صورت غیرطبیعی و بیشتر از حد نرمال موها بریزد و موی جایگزین آن رشد نكند. در حقیقت تعادل بین ریزش موی سر و رویش مجدد به هم خورده و از تعداد موهای موجود روی سر به تدریج كاسته می‌شود، در نتیجه حالت بی‌ مویی یا طاسی بعد از مدتی بروز می‌كند.

صفحه اینستاگرام
بیشترین نوع طاسی، معمولا ریزش موی آندروژنیك آلوپسی است. این نوع ریزش مو در ابتدا از پیشانی و شقیقه‌ها شروع شده و سرانجام در قسمت پس سر به هم رسیده و تمامی نواحی جلوی سر تا پشت سر طاس می‌شود. در مردان و زنانی كه زمینه ژنتیكی ریزش مو در خانواده آنها وجود دارد این حالت از اواخر دوران بلوغ شروع شده و شقیقه‌ها و پیشانی شروع به خالی شدن می‌كند؛ این ریزش نهایتا تا سن 45 سالگی ادامه پیدا می‌كند. این نوع ریزش آندروژنیك و ژنتیكی در زنان نیز دیده می‌شود، ولی فرق آن با مردان این است كه در زنان ریزش مو به طور یكسان و پراكنده، كم پشت می‌شود. تارهای مو در آنان بسیار نازك و شكننده‌ تر از حالت عادی می‌شود. ژن ریزش موی مردانه و زنانه می‌تواند از یكی از والدین به فرزند منتقل شود. از خصوصیات ریزش موی آندروژنیك، پایدار و ثابت بودن موهای پشت سر است.

علل ریزش مو

كم خونی
پركاری و كم كاری غده تیروئید
رژیم‌های غلط و غیر علمی و سریع لاغری
زایمان و شیردهی
بیهوشی‌های عمومی و جراحی‌های وسیع
اختلالات تغذیه‌ای و كمبود بعضی ویتامین‌ها
آلرژی‌های ناحیه پوست سر
سینوزیت ناحیه پیشانی و صورت
مصرف بعضی از داروها
بیماری‌های پوستی ناحیه پوست سر مانند، پسوریازیس، لوپوس و ...

درمان‌ های مختلف ریزش مو

درمان ریزش مو بستگی به عوامل زمینه‌ ساز و ایجاد كننده ریزش مو دارد كه در هر شخص می‌تواند متفاوت باشد یا حتی می‌تواند چند عامل در یك فرد باعث ایجاد ریزش مو شود. به عنوان مثال اختلال در تغذیه می‌تواند باعث كم خونی در شخص شده و همچنین كمبود ویتامین‌های مورد نیاز مو را باعث شود كه با از بین بردن عامل زمینه‌ای می‌توان ریزش مو را كنترل كرد.

بهترین مزوتراپی مو در اصفهان

کاربردهای درمانی مزوتراپی

مزوتراپی نوعی تزریق زیرجلدی یا زیرپوستی است که بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
درمان سلولیت
از بین بردن چربی‌های موضعی
درمان چربی پلک و لیپوم
جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی
جوانسازی پوست (برطرف کردن چین و چروک‌ ، سفت کردن پوست و لیفت)
درمان لک‌ های پوستی
اصلاح انحناهای سطحی (کانتور) بدن
برطرف کردن جای زخم و اسکار

آماده شدن برای درمان ریزش مو به وسیله مزوتراپی

شب قبل یا صبح روز مراجعه به کلینیک صدف موهای خود را بشویید
چند روز قبل از مزوتراپی داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید. همچنین اگر از داروهای ضد انعقادی یا رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، حتماً در مورد مصرف آن‌ها پیش از جلسه‌ی درمانی با پزشک مشورت کنید.

عوارض و خطرات مزوتراپی مو

مزوتراپی مو معمولاً باعث هیچگونه دردی نمی‌شود. اگر از سوزن می‌ترسید، می‌توان از دستگاه‌های بدون سوزن برای تزریقات استفاده کرد که البته تاثیر کم‌تری دارند. درون محلول مزوتراپی از داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود؛ اما اگر آستانه درد شما بسیار پایین باشد، می‌توان از داروهای بی‌حسی دیگر هم استفاده کرد.
گاهی پوست سر دچار التهاب شده و ناحیه‌ی تحت درمان به محلول مزوتراپی واکنش نشان می‌دهد. این عوارض نادر هستند و معمولاً خیلی زود برطرف می‌شوند. در صورت نیاز، پزشکان کلینیک صدف ترکیب محلول مزوتراپی را تغییر خواهد داد که دیگر دچار این واکنش منفی نشوید.
در مورد مزوتراپی مو تا کنون شاهد عوارض عمومی یا سیستمیک و آسیب خفیف یا حاد نبوده‌ایم. به طور کلی مزوتراپی مو یکی از موثرترین و ایمن‌ترین روش‌های درمان ریزش مو است.

در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی صدف اصفهان از بروزترین روش‌های مراقبت و درمان پوست همراه با پیشرفته ترین دستگاه‌های تخصصی لیزر و جوانسازی برای فرایند درمانی شما استفاده می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ایمانی [ 1402-07-17 ]
سلام بعد از مزوتراپی مو آیا امکان ریزش دوباره هست ؟در ضمن ریزش موی من به خاطر استرس هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟

بسیاری از آقایان به دنبال روشی مؤثر برای افزایش تراکم ریش و سبیل هستند؛ اما متأسفانه به علت اینکه با روش‌ های مؤثر آشنایی ندارند به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌ کنند ... ادامه مطلب

قیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائدقیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائد

سیستم دستگاه سایناشور الیت پلاس از طول موج های مختلفی استفاده می کند تا روند از بین بردن موهای زائد را سرعت ببخشد و آن را سریع تر و راحت تر انجام دهد. ... ادامه مطلب

آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟

تزریق بوتاکس با از بین بردن چین و چروک سطحی پوست و بالا بردن ابروها (لیفت ابرو)، چهره شما را جوان‌ تر نشان خواهد داد . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین