منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / همه چیر درباره عوارض بوتاکس صورت

همه چیر درباره عوارض بوتاکس صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

در کل تزریق بوتاکس عوارض بسیار کمی دارد و بیشتر این عوارض ممکن است به دلیل نا آشنایی شخص تزریق کننده بوتاکس و تزریق این ماده توسط افراد غیر متخصص ایجاد شود. لذا اولین و مهمترین توصیه متخصصان کلینیک صدف به شما، انجام تزریق بوتاکس در کلینیک‌ های معتبر پوست و مو و مطب پزشک متخصص می‌باشد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض عمومی بوتاکس

قرمزی و اِدِم

قرمزی و ادم (تورم) واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است. این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند، در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. شدت قرمزی و ادم به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد. پیشگیری از این عوارض تا حد زیادی به تجربه‌ی پزشک وابسته است. استفاده از سوزن‌های باکیفیت، تزریق آهسته‌ و مقادیر کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، از جمله مواردی هستند که می‌توانند از شدت قرمزی و تورم بکاهند.

درد

میزان درد در طی تزریق بوتاکس به آستانه‌ی تحمل درد شما بستگی دارد. معمولاً بیشتر مراجعین به خوبی درد ناشی از تزریق را تحمل می‌کنند. برای کاهش درد می‌توانید پس از مشورت با پزشک، حدود ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک صدف، استامینوفن مصرف کنید. در برخی موارد قبل از درمان، از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا کمپرس سرد استفاده می‌شود تا درد محل تزریق کاهش یابد. درد ممکن تا ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تزریق هم کمی باعث رنجش شما شود.

سردرد و تهوع

شایع‌ترین عوارض بوتاکس سردرد و تهوع هستند. این دو عارضه در ۲ تا ۱۵ درصد از مراجعین مشاهده می‌شوند. البته سردرد و تهوع معمولاً خفیف بوده و بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که اولین تزریقات بوتاکس خود را انجام می‌دهند. ماندگاری این عوارض بین چند ساعت تا حداکثر سه چهار روز متغیر است.

علت سردرد و تهوع بعد از تزریق بوتاکس هنوز مشخص نیست؛ اما عواملی مانند آسیب‌های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقه‌ی سردردهای میگرنی در ایجاد آن‌ها موثرند. برای درمان سردرد، مصرف داروهای مسکن یا قرص‌های ضد میگرن معمولی کفایت می‌کند.

عوارض تزریق بوتاکس

کبودی

کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق رخ می‌دهد. این اتفاق معمولاً ناشی از این است که محل عروق خونی، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده‌اند. توجه داشته باشید که پزشکان غیرمتخصص و افراد غیر پزشک با آناتومی صورت و گردن آشنایی کافی ندارند. به همین علت ممکن است در طی فرآیند تزریق به عروق خونی آسیب بزنند. کبودی بیشتر زمانی مشاهده می‌شود که پزشک مهارت و تجربه‌ی کافی در تزریق بوتاکس نداشته باشد.

برای پیشگیری از این عارضه، باید از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مثل ژلوفن) تا حداقل ۷ روز پیش از تزریق خودداری کنید. استفاده از کرم‌های ویتامین K یا کرم‌هایی که حاوی عصاره‌ی گیاه ارنیکا هستند، در رفع کبودی موثرند. سایر اقداماتی که باید برای پیشگیری از کبودی پوست انجام بگیرند، شامل موارد زیر است:

در حین تزریق بوتاکس باید در حالت نشسته قرار داشته باشید؛
عروق خونی باید پیش از تزریق شناسایی شوند؛ به ویژه در مورد نواحی اطراف چشم و سایر بخش‌های مستعد؛
پزشک با فشار دادن انگشت خود بر محل تزریق (بدون ماساژ دادن) می‌تواند احتمال کبودی را کاهش دهد.

عفونت

تا کنون گزارشی مبنی بر عفونت ناشی از تزریق بوتاکس منتشر نشده؛ البته در مورد تزریق‌هایی که در محیط‌های درمانی و توسط پزشک صورت گرفته‌اند. تمامی محلول‌های بوتاکس حاوی مایع نرمال سالین هستند و در دمای ۴ درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری می‌ شوند. حتی ۳۰ روز بعد از باز کردن محلول بوتاکس، هیچ نشانه‌ای از رشد باکتری‌ها یافت نمی‌شود. با این حال در محیط‌ های درمانی، پیش از تزریق پوست شما را به خوبی استریل می‌کنند تا خطر عفونت به صفر برسد.

واکنش‌های کولینرژیک

واکنش‌های کولینرژیک از جمله عوارض بوتاکس هستند که معمولاً به شکل خشک شدن دهان یا چشم‌ها مشاهده می‌شوند. این عوارض بیشتر در صورت استفاده از فرآورده‌هایی مشاهده می‌شود که از سم بوتولونیوم نوع B ساخته‌ شده‌ اند. در کلینیک صدف تنها از فرآورده‌های حاوی سم بوتولیونیوم نوع A استفاده می‌کنیم.

عوارض بوتاکس در محل تزریق

این گروه از عوارض معمولاً ناشی از انتشار بوتاکس به عضلات مجاور محل تزریق و اثر گذاری بر ماهیچه‌هایی است که مد نظر ما نیستند. احتمال این عوارض زمانی زیاد می‌شود که تزریق بوتاکس توسط افراد غیر پزشک یا پزشکان غیرمتخصص صورت بگیرد.

عوارض محل تزریق در موارد درمان یک سوم بالایی صورت (خط اخم، خطوط افقی پیشانی، ابروها و خطوط پنجه کلاغی) بسیار کم است. چون تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های تزریق بوتاکس در این نواحی تا حد زیادی بهینه‌سازی شده‌اند. تزریق بوتاکس در یک سوم میانی و پایینی صورت و همچنین گردن، کاربردهای کمی دارد. به همین علت تکنیک‌های تزریق در این مناطق ضعیف‌تر بوده و تزریقات باید با دقت و احتیاط بیشتری صورت بگیرند. احتمال بروز عوارض محل تزریق در این مناطق بیشتر است.

یکی از اصلی‌ ترین جاذبه‌ های روش‌های کشیدن پوست بدون عمل جراحی آن است که انجام این روش‌ ها سریع است و احتمال بازگشت در آن‌ ها کم است. کلینیک صدف با جدید ترین تجهیزات، همراه با پزشکان مجرب آماده ارائه لیفت صورت به شما عزیزان در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدیقی [ 1402-07-30 ]
سلام من میخوام در مورد لیفت صورت با بوتاکس بیشتر بدونم ممنون میشم که مطلبی در مورد این موضوع تهیه کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت الگوی ریزش مو در مردان و زنانتفاوت الگوی ریزش مو در مردان و زنان

ریزش مو در مردان بیشتر به چشم می‌ خورد و دلیل آن الگوی طاسی مردانه ریزش موی ارثی و ژنتیک می‌ باشد، که سبب این مشکل در افراد خواهد شد. ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان امکان پذیر است؟آیا لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان امکان پذیر است؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه ها برای از بین رفتن موهای زائد است. این روش باید در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشکان متخصص در این زمینه انجام شود ... ادامه مطلب

تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشمتأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی ، می تواند روند آسیب دیدگی پوست دور چشم کندتر کرده و به بهترین شیوه به رفع سیاهی زیر چشم و گودی زیر چشم بپردازد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین