منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

آنچه در این مطلب میخوانید

میگرن نام اختلالی است که باعث بروز سرد دردهای مکرری می‌ شود که در اکثر موارد، فقط یک سمت سر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. این مشکل علاوه بر سر دردهای شدید با بی اشتهایی، تهوع و استفراغ نیز (در موارد شدید) همراه خواهد شد. تا چند سال پیش، این دردها با رعایت نکات پیشگیرانه و برخی داروهای خاص کنترل می‌شد. با این حال دانشمندان به تلاش خود برای یافتن یک درمان مؤثر جهت کاهش یا کنترل سر دردهای ناشی از میگرن ادامه دادند. تا اینکه در اکتبر سال 2010، سازمان غذا و دارو (FDA) درمان تزریق داروی بوتولینوم توکسین A (بوتاکس-A) را برای درمان میگرن مزمن تأیید کرد. در میگرن، عصب‌های حسی ملتهب شده و بیش از حد حساس می‌شوند. التهاب به دلیل مولکول‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که ممکن است توسط عصب‌های حسی رها شده باشند. بوتاکس آن را مسدود کرده و تأثیر آرامبخشی روی درد خواهد داشت.

تزریق بوتاکس یکی از بهترین و موثرترین روشها برای درمان میگرن می‌ باشد که در کلینیک صدف اصفهان انجام می‌ شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره‌ های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

علت میگرن

هنوز دلایل قطعی میگرن مشخص نیست؛ اما طبق آمار حدود ۷۰-۷۵% بیماران مبتلا به میگرن سابقه فامیلی سردردهای میگرنی را در اقوام درجه یک خود ذکر می کنند و این خود دلیل بر ژنتیک بودن عامل بیماری میگرن است.

علائم میگرن

بیماران مبتلا به میگرن اغلب دست و پاهای سردتری نسبت به بقیه افراد دارند و شیوع بیماری حرکت (motion sickness ایجاد علائم تهوع و سرگیجه در هنگام حرکت ماشین) در اینها بیشتر است. علائم همراه مثل تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا یا سرگیجه معمولاً وجود دارند. با این وجود بیشتر بیماران مبتلا به میگرن همه علائم ذکر شده را ندارند و ممکن است یک یا دو علامت همراه سردرد داشته باشند.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

مزایای بوتاکس میگرن

تزریق بوتاکس مزایایی زیادی برای درمان میگرن دارد که عبارتند از:

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

  1. حداقل 6 ماه قبل از درمان، به طور متوسط 15 روز یا بیشتر در ماه سر درد و حداقل 8 روز میگرن داشته باشید.
  2. حداقل به سه داروی جلوگیری کننده میگرن (پروپرانولول، آمی تریپتیلین، متی سرژید، پیزوتیفن، سیپروهپتادین یا توپیرامات) با پاسخ نامناسب، عدم تحمل یا منع مصرف داشته باشید.
  3. مصرف بیش از حد دارو برای سر درد کنترل گردد.
  4. سن 18 سال یا بالاتر داشته باشید.

نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن

مراقبت‌ های بعد از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

شما می ‌توانید بلافاصله پس از درمان میگرن با بوتاکس فعالیت‌ های معمول خود را از سر بگیرید. تزریق بوتاکس روی پیشانی برای درمان میگرن، گاهی ممکن است که برجستگی‌ های کوچکی را ایجاد کند که در صورت مواجهه با آن می ‌توانید روی این مناطق یخ بگذارید، به این ترتیب این برجستگی ‌ها خود به خود و در عرض چند ساعت و با سرعت زیاد از بین می ‌روند. همچنین، افراد باید از نکات زیر برای مراقبت هرچه بهتر، پیروی کنند:

  1. حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس میگرن نباید خم و راست شوید.
  2. تا ۲۴ ساعت باید از آب زدن به مناطق تزریق اکیداً خودداری کنید.
  3. در طی چند روز اول پس از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کنید.
  4. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید.
  5. لازم و ضروری است که تا ۴۸ ساعت بعد از انجام تزریق، از انجام تمرینات سنگین و سخت ورزشی پرهیز کنید.
  6. از دست زدن به صورت و دیگر نواحی تزریق باید خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرفته است، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  7. اگر پزشک دارویی را تجویز کرده است، به طور منظم باید آن را مصرف کنید.
  8. افراد باید سعی کنند که در ۴۸ ساعت اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل ‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرند.

موارد منع درمان میگرن با بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

از جمله موارد دیگری که برای درمان میگرن با بوتاکس اهمیت می‎یابد، هزینه بوتاکس میگرن است. با توجه به این‌که هزینه‌ی درمان به موارد بسیاری مانند میزان تزریق، وسعت ناحیه، هزینه‌ی درمانگاه و میزان دستمزد پزشک و برند بوتاکس تزریق شده، بستگی دارد نمی‌توان قیمت را برآورد کرد.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

معمولاً عوارض جانبی ناشی از درمان میگرن با تزریق بوتاکس زمانی گزارش می ‌شوند که این تزریق توسط افراد بدون تجربه و آموزش ندیده در مراکز نامعتبر یا بی سابقه انجام شده باشد. همچنین استفاده از برندهای نا مناسب برای تزریق به نقاط مورد نظر نیز یکی از موارد مهمی است که می‌ تواند باعث بروز عوارض جانبی تزریق بوتاکس گردد. در این صورت می توان گفت که عوارض جانبی تزریق بوتاکس درمان میگرن می ‌تواند در اثر دلایل ذکر شده رخ دهد. متداول ‌ترین این عوارض عبارت هستند از:

  1. گردن درد و سفت شدن گردن: این عارضه اغلب با عنوان گردن لرزان شناخته می‌ شود. تزریق بوتاکس- A به عضلات گردن و قسمت فوقانی شانه ‌ها ممکن است باعث ضعف نسبی موقتی در آن عضلات شود. اعتقاد بر این است که درد و سفتی که بیماران تجربه می‌ کنند ناشی از عدم تزریق بوتاکس به عضلات مجاور است و این عضلات برای کمک به نگه داشتن سر به حالت ایستاده، اضافه کاری می ‌کنند. صرف نظر از این موضوع، ضعف مربوط به تزریق بوتاکس میگرن و درد و سفتی ناشی از آن طی چند روز تا چند هفته برطرف می ‌شود.
  2. عوارض جانبی دیگر شامل افتادگی موقتی پلک و به ندرت، بروز علائم شبیه آنفولانزا می ‌باشد.
  3. خشکی دهان، ناراحتی یا درد در محل تزریق
  4. مشکلات چشمی: دوبینی، تاری دید، کاهش بینایی، افتادگی و تورم پلک ‌ها، خشکی چشم‌ ها و افتادگی ابروها

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو ، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید؛ با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زینب ستاری [ 1402-08-25 ]
من الان چند سیاله که به میگرن مبتلا هستم و هر از گاهی حملات میگرن رو دارم با تزریق بوتاکس برای میگرن فرد کاملا درمان میشه یا نیاز به چند بار انجام دادن هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت پرمویی زنان چیست؟علت پرمویی زنان چیست؟

اختللال پرمویی در زنان مشکل شایعی است که امروزه بیشتر از قبل دیده می‌شود و دلایل گوناگون و متنوعی هم دارد . ... ادامه مطلب

لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟لنتیگو چیست و چگونه درمان میشود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. این لک ها ممکن است به آهستگی و طی چندین سال ایجاد شوند ... ادامه مطلب

چه غذاهایی برای جوش صورت مضر است؟چه غذاهایی برای جوش صورت مضر است؟

آکنه (جوش‌ های پوستی) یکی از شایع‌ترین بیماری‌ های مرتبط با پوست در سراسر جهان شناخته می‌ شود که همیشه افراد زیادی را با شدت‌ های گوناگون دچار مشکل می‌ کند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین