منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / لیزر الکس سرد چه کاربردی دارد؟

لیزر الکس سرد چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مطلب میخوانید

ریشه کنی مو به روش لیزر الکس سرد

امروزه آراستگی ظاهری به امری مهم بدل گشته است که باز خوردهای مثبت آن را می توان در روابط اجتماعی، شغلی و حتی زندگی خانوادگی مشاهده کرد. یکی از این مسائلی که بسیار با این آراستگی مرتبط است موهای زائد بدن در خانم ها و حتی آقایان می‌باشد. و به همین دلیل دغدغه بسیاری از بیماران و پزشکان در سال‌های اخیر معطوف به این نکته شده است.
جهت رفع این مشکل، روش‌های درمانی و غیر درمانی مختلفی وجود دارد ازجمله روش‌های غیر درمانی و زودگذر، کرم‌های مو‌بر، اپیلاسـیون، اپی لیدی، تراشیدن، بند انداختن و... را می‌توان نام برد که علاوه بر هزینه بر بودن، سبب آسیب‌های زیادی به پوست خواهند شد. روش‌های درمانی که در کلینیک‌ صدف اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل دو دسته IPL ها و لیزر‌ها می‌باشند. مهم‌ترین دغدغه ناتوانی برخی از این سیستم‌ها در درمان بر روی پوست‌های تیره مانند پوست‌های مردم کشور عزیزمان می‌باشد. متاسفانه در برخی از تکنولوژی‌های قدیمی ریشه مو بجای منهدم شدن مورد آسیب جزئی قرارگرفته، مو ریخته و پس از چند ماه دوباره رویش پیدا می‌کند. در لیزر‌های جدید تر جواب گیری بهتر شد ولی احتمال عوارض جانبی مانند سوختگی، ایجاد لک‌های قهوه‌ای، همچنین درد زیاد در زمان درمان، ناراحتی به دلیل پاشش هوای سرد در صورت، چشم و ... یا پاشش مایع سرد به عنوان یک ماده خنک کننده بر روی پوست و استنشاق بخار و گاز حاصل از آن، جلسات درمانی زیاد بعلت عدم امکان انتقال انرژی مناسب به عمق پوست از جمله نقاط ضعف این سیستم ها برای از بین بردن موهای زائد می‌ باشند.

الکس کوترا، Alex Cutera

جهت برطرف کردن این مشکلات، متخصصان کشور امریکا پس از بررسی‌های بسیار زیاد، موفق به ساخت تکنولوژی الکس سرد یا Cool Alex توسط کمپانی CUTERA امریکا شدند. که مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا FDA قرار گرفت. کمترین تعداد جلسات لیزر و بیشترین میزان رضایتمندی (95%) بیماران طبق اخرین نظر سنجی ها در امریکا و اروپا و و نتیجه گیری در حداقل جلسات (حتی نتیجه در جلسه اول مشهود است. این دستگاه ساخت کمپانی کوترا امریکا بوده که از دو تکنولوژی الکس سرد با طول موج 755nm وND Yag به صورت پالس واقعی با طول موج 1064nm استفاده می‌نماید.

لیزر موهای زائد با الکس سرد

از مزیت بارز دستگاه لیزرالکساندرایت کوترا می‌توان به اثر بخش بودن آن در کمترین جلسات می‌باشد، اکثر اشخاصی که از لیزر الکس سرد استفاده کرده‌اند به میزان 95 درصد از لیزر موهای زائد بدن خود راضی بوده‌ اند‌، الکس سرد دارای طول موج 755nm و پالس واقعی 1064nm است‌، از دیگر مزیت‌های بارز الکس سرد می‌توان به کوتاه بودن تعداد جلسات درمان اشاره کرد.

ليزر الکس کوترا

با ارائه دستگاه الکس سرد تحول عظیمی در عرضه لیزر موهای زائد ایجاد شد‌، زیرا این دستگاه در کم‌ترین جلسات ممکن بیشترین نتیجه را به فرد ارائه می‌نماید، همچنین این دستگاه محدودیتی در رنگ و جنس پوست نخواهد داشت و البته این دستگاه بدون ایجاد سوختگی و کرکی نمودن موها تمامی موهای سطح پوست را از بین می‌برد‌، این دستگاه برای حساس‌ترین نقاط بدن نیز کاربرد داشته و می‌تواند نتایج بسیار درخشانی در اولین جلسات درمان نشان دهد .
تکنولوژی الکساندرایت کوترا توسط کمپانی CUTERA امریکا طراحی شده است که مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا FDA نیزمی‌باشد. تا قبل از ورود لیزر الکس کوترا به ایران هیچ یک از دستگاه‌های لیزر توانایی کار کردن بر روی پوست برنز را نداشته‌اند. پوست برنزبه دلیل تحریک بيش از حد رنگدانه پوست بالاترین ریسک سوختگی را دارد و احتمال ایجاد آسیب به سلول‌های رنگدانه‌ساز و ایجاد لک‌های سفید را ایجاد می‌نماید. به همین دلیل تمامی مرکز‌ها از لیزر کردن پوست آفتاب گرفته و سلاریم رفته خودداری می‌کنند. علاوه بر این از دیگر مشکلاتی که اغلب دستگاه‌های لیزر موهای زائد دارند عبارتند از:

دردناک بودن درمان
سوختگی های شدید و ایجاد لک‌های قهوه‌ای مقاوم
تعداد زياد جلسات درمان
از بين نرفتن كامل و فقط کرکی شدن موها
عدم قابلیت درمان بر روی پوست‌هاى تيره
عدم قابليت استفاده از لیزر در پوست‌های برنزه شده
كمپاني‌هاى بزرگ و معتبر سازنده دستگاه‌هاى ليزر هميشه در تلاشند كه در ساخت دستگاه‌ هاى جديدتر عيوب و كاستى‌هاى دستگاه‌هاى پيشين را برطرف كرده و بيشتر به نيازهاى بيماران و پزشكان توجه كنند .تنها لیزری که در دنیا مجاز به استفاده برروی پوست‌های برنزه با سولاریم یا آفتاب است لیزر الکساندرایت کوترا می‌باشد. لیزر در این سیستم به صورت منحصر به فرد، قابلیت درمان برروی پوست‌های برنزه که این روز‌ها بسیار مد شده است را فراهم نموده است.
پس از اینکه در رابطه با دستگاه لیزر الکس کوترا آشنایی کاملی پیدا کردید مسئله‌ای که ذهن بیماران را به خود مشغول می‌کند این است که استفاده از این دستگاه چه مزایایی را می‌تواند نسبت به دیگر لیزرها با خود به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید آگاهی بیشتری در این زمینه داشته باشید برخی از این مزایا را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

بهترین لیزر الکس سرد در اصفهان

مزایای لیزر الکساندرایت کوترا

حداقل درد

با اینکه لیزر الکساندرایت بهترین نوع لیزر موی زائد است ولی اکثر بیماران از درد حین لیزر شاکی هستند. مزیت بزرگ دستگاه الکساندرایت کوترا کم درد بودن و به عقیده برخی بیماران بدون درد بودن لیزر است. علل بی‌درد بودن دستگاه الکساندرایت کوترا عبارتند از:

سیستم خنک کنندگی قوی و جدید

در این دستگاه، هند پیس نقش خنک کنندگی دارد. هندپیس دستگاه با تماس مستقیم با پوست کاملا پوست را خنک می‌کند. فلذا محل لیز، قبل، حین و بعد از تابش نور لیزر سرد شده و باعث کاهش احساس درد می‌شود.در برخی از دستگاه‌ها از جریان هوای سرد به عنوان خنک کننده استفاده می‌شود که در این حالت پوست به اندازه کافی خنک نمی‌شود و در نتیجه مشکلاتی از قبیل درد زیاد و گاهی سوختگی را به همراه دارد. همچنین در مواردی که ناحیه مورد لیزر صورت بیمار باشد این جریان هوای سرد باعث نارضایتی بیمار و تداخل با تنفس بیمار می‌شود. در برخی از دستگاه‌ها‌، از پا شیدن ماده‌ای با دمای پایین بر روی پوست جهت خنک کردن آن استفاده می‌شود که گاهی این پاشیدن دقیقا در محل تابش نور لیزر انجام نمی‌شود که باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل درد زیاد و سوختگی می‌شود.

استفاده از انرژی کمتر لیزر

در دستگاه الکساندرایت کوترا هندپیس دستگاه دقیقا با پوست مماس می‌شود و از پراکندگی نور لیزر و هرز رفتن آن جلوگیری کرده و در نتیجه نور لیزر با تمام قدرت به فولیکول مو می‌رسد .همین امر باعث می‌شود که حین انجام کار بتوان از انرژی کمتر دستگاه استفاده کرد که این خود عامل مهمی در کاهش درد لیزر می‌باشد.

عدم ایجاد سوختگی

سیستم خنک کنندگی قوی و استفاده از انرژی لیزر کمتر، باعث می‌شود که در درمان موی زائد با دستگاه الکساندرایت کوترا (‌الکس سرد)، سوختگی و لک‌های قهوه‌ای ایجاد نشود. به این ترتیب هیچ مشکل پوستی ایجاد نخواهد شد.

کاهش تعداد جلسات درمان

با توجه به اینکه در دستگاه الکساندرایت کوترا(‌الکس سرد) از حداکثر انرژی لیزر استفاده می‌شود‌، تعداد جلسات درمان نسبت به سایر دستگاه‌های الکساندرایت کاهش می‌یابد. به طوری که طی 3 تا 5 جلسه‌، هشتاد درصد موهای بدن به طور کامل و بدون عود از بین می‌روند. در واقع نور ساطع شده از این لیزر بدون اینکه به پوست آسیبی وارد کند خود را به فولیکول‌های مو می‌رساند و آنها را سوزانده و به طور کلی ریشه مو را از بین می‌برد. بطوری که در کمترین زمان ممکن افراد را به نتیجه دلخواه می‌رساند.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

موثر بودن لیزر بر روی موهای کرکی

اکثر لیزر‌های موجود فقط موهای ضخیم را از بین می‌برند‌. این در حالی است که دستگاه کوترا جهت درمان موهای کرکی به خوبی اثر می‌کند.از این قابلیت دستگاه می‌توان برای درمان موهایی که بعلت درمان نادرست با سایر دستگاه‌های لیزر مثل IPL و دایود کرکی شده‌اند، نیزبهره گرفت.

کلینیک صدف یکی از مجهز ترین مراکز پوست و مو در اصفهان می‌ باشد که با بهره گیری از به روزترین تجهیزات دنیا آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه‌ ی کاشت مو در اصفهان به شما عزیزان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سالار [ 1402-08-01 ]
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من میخام ریش و سیبیلم رو کامل لیزر کنم از چه دستگاه لیزری باید استفاده کنم که کلی از بین بره و چند جلسه برام کافیه ممنون میشم راهنماییم کنید .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لوپوس چیست و چه علایمی دارد؟لوپوس چیست و چه علایمی دارد؟

از بیماری‌های اتوایمیون ، لوپوس نام دارد که باعث درگیر شدن اندامهای مختلف بدن مانند ملتحمه‌ ، پوست‌ ، مفاصل‌ ، مغز‌، ریه‌، قلب و رگ‌ های بدن می‌ شود ... ادامه مطلب

بیماری هیدرآدنیت چیست؟بیماری هیدرآدنیت چیست؟

هیدرآدنیت یک بیماری پوستی است که به صورت برجستگی‌ های کوچک دردناک در زیر پوست ایجاد می‌ شود که این برجستگی‌ ها می‌ توانند سر باز کنند ... ادامه مطلب

دلیل نازک شدن موها و روش های درمان نازکی مودلیل نازک شدن موها و روش های درمان نازکی مو

دلایل زیادی باعث نازک و ضعیف شدن موها می شود، این علت ها در همه افراد یکسان نمی باشد و در هر فرد علت نازک شدن مو با فرد دیگر متفاوت است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین