منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

علت بروز عوارض لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد روشی ایمن و کم‌عارضه است. با این حال مثل هر روشی احتمال بروز عوارض محدودی وجود دارد. برای این که متوجه علت عوارض لیزر موهای زائد بشوید، باید کمی در مورد اساس کار این روش صحبت کنیم. در این بخش می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

میزان عوارض به چه عواملی بستگی دارد؟

این که لیزر چقدر عارضه داشته باشد، به ویژگی‌های دستگاه و همچنین رنگ پوست متقاضی بستگی دارد. متفاضیانی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد دچار شدن به عوارض پوستی هستند؛ چرا که آن‌ها ملانین بیشتری در پوست خود دارند. تیرگی پوست می‌تواند ناشی از برنزه کردن و افزایش سن باشد یا این که به طور ژنتیکی و طبیعی پوست تیره‌ای داشته باشید. به همین جهت اگر قصد لیزر کردن دارید، باید فعلاً از آفتاب گرفتن و سولاریم پرهیز کنید.

عوامل دیگری که به طور بالقوه می‌توانند باعث افزایش احتمال عوارض لیزر موهای زائد شوند شامل طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه‌ی نقطه‌ی تابش و استفاده‌ی نامناسب از تکنیک‌های خنک‌سازی پوست است.

هرچه طول موج دستگاه لیزر بیشتر و مدت زمان تابش کوتاه‌تر باشد، احتمال وقوع عوارض جانبی کمتر می‌شود. افزایش طول موج و کاهش مدت زمان تابش باعث می‌شود که انرژی کمتری جذب ملانین شود. این اتفاق هم در اپی‌درم دیده می‌شود و هم در پیاز مو. پس طول موج زیاد و مدت تابش کم باعث کاهش تاثیر لیزر بر حذف موها می‌شود.

انتخاب صحیح پارامترهای مربوط به دستگاه لیزر، یعنی طول موج و مدت تابش به همراه استفاده از تکنیک‌های مناسب خنک‌سازی پوست، باعث به حداکثر رسیدن تاثیر لیزر و به حداقل رسیدن عوارض لیزر می‌شود. با توجه به این که دستگاه‌های لیزر معمولاً یک یا نهایتاً دو نوع طول موج را تولید می‌کنند، خیلی مهم است که دستگاهی متناسب با رنگ پوست شما انتخاب شود. بیشتر مراکز لیزر موهای زائد تنها یک دستگاه لیزر دارند، ولی در کلینیک صدف از ۳ دستگاه لیزر مختلف استفاده می‌کنیم تا شاهد بیشترین تاثیر و کمترین عوارض باشیم.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

دو سه روز بعد از لیزر، ممکن است پوست ناحیه‌ی تحت درمان کمی قرمز و کم درد را داشته باشد. بسیاری از بیماران می‌گویند که این درد مشابه با درد آفتاب سوختگی است و به خوبی تحمل می‌شود. اما خود فرآیند لیزر معمولاً دردناک نیست.

بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان

شایع‌ ترین عوارض لیزر موهای زائد

عوارض روش‌های درمانی مختلف به چند شکل پدیدار می‌شوند. برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می‌شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می‌شوند.

درد، قرمزی و التهاب

لیزر موهای زائد به طور خاص پیاز مو و فولیکول‌های مو که ارگان‌های موساز بدن هستند را مورد هدف قرار می‌دهد. آسیب زدن به هر بافتی، واکنش بدن را به همراه خواهد داشت. به همین جهت تخریب انتخابی فولیکول‌ها می‌تواند باعث بروز واکنش‌هایی مانند قرمزی و التهاب پوست در محل‌های تحت درمان با لیزر شود. ممکن است بعد از لیزر کمی احساس ذوق زدن پوست یا حساس شدن آن نسبت به لمس را تجربه کنید. تورم هم ممکن است دیده شود. البته همه‌ی افراد این علایم را تجربه نمی‌کنند.

قرمزی و التهاب معمولاً موقت بوده و خیلی زود ناپدید می‌شوند. نواحی پوست که دچار این عارضه می‌شوند، ظاهری مشابه پوستی خواهند داشت که به تازگی وکس یا اپیلاسیون شده باشد. گاهی برای کاهش واکنش پوست به فرآیند لیزر، از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

قرمزی و التهاب قابل پیشگیری نیستند و از عوارض طبیعی لیزر موهای زائد محسوب می‌شوند. در مورد درمان، استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از لیزر و استفاده از استروئیدهای موضعی (در صورت نیاز) می‌توانند باعث بهبود این عوارض شوند.

همانطور که اشاره کردیم، فرآیند لیزر موهای زائد نباید دردناک باشد. گاهی به دلیل حساسیت بالای پوست یا عدم استفاده از تکنیک‌های خنک‌سازی در طی درمان، بیمار دچار درد و سوزش پوست می‌شود. در صورت حساس بودن پوست، ممکن است متخصص لیزردرمانی از بی‌حسی موضعی استفاده کند. استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از درمان نیز باعث کاهش درد می‌شود.

توجه داشته باشید که التهاب، قرمزی و درد معمولاً چند ساعت تا نهایتاً دو روز بعد از لیزر درمانی برطرف می‌شوند. علاوه بر کمپرس سرد، این عوارض لیزر معمولاً پاسخ خوبی به حمام با آب سرد می‌دهند.

پوسته پوسته شدن

همانطور که گفتیم، پوسته پوسته شدن از جمله عوارض محتمل لیزر موهای زائد است و در صورتی که مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید، نگران کننده یا خطرناک نیست. این عارضه در درصد کمی از متقاضیان مشاهده می‌شود و معمولاً عارضه‌ای خفیف به حساب می‌آید.

پوسته پوسته شدن باعث خشک و آسیب پذیر شدن پوست می‌شود. به همین دلیل ممکن است منجر به ایجاد زخم و اسکار های پوستی شود. مراقبت‌های صحیح مانند استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، می‌توانند ایجاد زخم‌ها جلوگیری کنند.

تغییر در رنگ پوست

تغییرات خفیف در رنگ پوست از جمله عوارض لیزر موهای زائد است. بسته به شرایط، ممکن است پوست متقاضی بعد از درمان، اندکی روشن‌تر یا تیره‌تر شود. افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر دچار تیره شدن رنگ پوست می‌شوند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد روشن شدن رنگ پوست هستند.

آدرس اینستاگرام

اسکار و زخم

ایجاد اسکار و زخم را نمی‌توان از عوارض لیزر موهای زائد در نظر گرفت؛ اما اگر پزشک یا متخصص لیزر اشتباهی در طول فرآیند درمان انجام دهد، ممکن است پوست شما زخم شده و آسیب ببیند. بازهم با انتخاب مراکز معتبر و حرفه‌ای برای لیزر درمانی، احتمال این عارضه را به حداقل می‌رساند. علت دیگر ایجاد اسکار، عدم پیروی از توصیه‌های مراقبتی بعد از لیزر است.

کلینیک صدف در اصفهان با کادر پزشکی متخصص و مجرب به همراه جدیدترین تجهیزات زیبایی، آماده ارائه خدمات در زمینه مزوتراپی مو ، به مراجعه کنندگان گرامی می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محسن ضیایی [ 1402-08-06 ]
با سلام نزدیک چند هفته ایه که قرص راکوتان برای جوش های صورتم استفاده میکنم آیا با ایزر موهای زائد تداخل نداره ؟ یا اگه داره باید چند وقت بعد مصرف دارو رو قطع کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اثرات مثبت و منفی ورزش کردن برای پوستاثرات مثبت و منفی ورزش کردن برای پوست

از مزیت هایی ورزش تقویت و جوانسازی پوست صورت می باشد. معمولاً افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند دیرتر آثار و علائم پیری بر روی صورت و بدن آنها ظاهر می شود. ... ادامه مطلب

علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟

زگیل تناسلی همانطور که از نامش پیداست؛ یکی از امراض تناسلی مشترک بین زن و مرد است که با ایجاد زوائد پوستی روی آلت جنسی و اطراف آن شناخته می‌ شود . ... ادامه مطلب

توصیه های پس از لیزر موهای زائدتوصیه های پس از لیزر موهای زائد

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین