منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی / مقایسه مزوتراپی و پی آر پی مو

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی مو

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از فاکتورهایی که به شدت در زیبایی فرد تاثیر گذاراست پرپشتی و خوش حالت بودن مو است . برای درمان کم پشتی مو ، ریزش مو و جلوگیری از طاسی روش های مختلفی وجود دارد . مزوتراپی و پی آر پی( PRP ) دو مورد از مهم ترین و پرکاربرد ترین روش های درمان می باشند که در این مقاله به بررسی و مقایسه ی آن ها خواهیم پرداخت .

درمان ریزش مو با روشهای پی آر پی و مزوتراپی در شرایطی که فرد مستعد بهبودی باشد امکان پذیر است. کلینیک صدف اصفهان جزو مراکز تخصصی کاشت و درمان ریزش مو است که متخصصین این مرکز بسته به شرایط شما، بهترین روش را برای درمان ریزش مو پیشنهاد نموده و اجرا می‌ نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پی آر پی ( PRP ) چیست ؟

یکی از روش های درمان ریزش مو پی آر پی است ‌. در این روش از مواد موجود در خون خود فرد استفاده می شود . از طریق روش های سانتریفیوژ مانند مواد لازم از خون فرد استخراج می شود و سپس به پوست سر تزریق می شود . پس از تزریق این مواد به نقاطی که از قبل توسط متخصص مشخص شده اند مواد مغذی به موها رسانده می شود و ریزش مو متوقف می شود و برای رشد مجدد مو تحریک می شود .

در این روش احتمال وقوع عوارض جانبی کم است و عوارض جانبی بسیار خفیفی دارد که می توان به عفونت ، آسیب های بافتی و و احساس درد در محل تزریق اشاره کرد .
روش درمانی پی آر پی برای افرادی که داروهایی برای رقیق شدن خون استفاده می کنند یا سابقه ی مصرف مواد مخدر یا الکل دارند و یا بطور روزانه دخانیات مصرف می کنند مناسب نیست .

مزوتراپی چیست ؟

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو مزوتراپی است . در مزوتراپی مواد لازم برای رشد مو مانند انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها ، اسیدها و کلاژن ها به نواحی مشخص شده توسط متخصص تزریق می شود . در اثر تزریق این مواد گردش خون در نواحی تزریق بیشتر می شود و باعث افزایش متابولیسم و ترمیم سلول های مرده می شود . در این روش مواد مغذی که موجب رشد مو می شوند به ناحیه ی مورد نظر تزریق شده اند و نتیجه ی آن به سرعت قابل مشاهده است .

این روش جزو روش های کم خطر محسوب می شود و احتمال وقوع عوارض جانبی در این روش کم است . از جمله عوارض جانبی مزوتراپی کبودی ، قرمزی ، احساس درد و خارش در محل تزریق می باشد . مزوتراپی به افرادی که دارای بیماری هایی همچون دیابت ، ایدز ، هموفیلی ، هپاتیت هستند مناسب نمی باشد .

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

تفاوت های مزوتراپی و پی آر پی در چیست ؟

تعداد جلسات

برای کامل کردن یک دوره ی درمان مزوتراپی معمولا ۱۰ جلسه نیاز می باشد که به فواصل سه هفته یکبار انجام می شود . پس از انجام این ده جلسه فرد وارد دوره ی بوستر می شود که در این مرحله فرد باید سالانه ۲ الی ۳ جلسه درمان را تکرار کند . اما در روش پی آر پی تعداد جلسات با توجه به ویژگی های فردی و وضعیت ریزش مو در فرد متفاوت است . مدت زمان هر جلسه ی مزوتراپی حدود ۳۰ دقیقه است . هر جلسه پی ار پی حدود یک ساعت بطول می انجامد .

هزینه

هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی از نظر هزینه روش های مناسبی محسوب می شوند . تفاوت قیمت در این دو روش به میزان مواد مصرف شده و تعداد جلسات بستگی دارد و در افراد مختلف متفاوت است .

لایه ی پوست که در آن تزریق انجام می شود

در مزوتراپی مواد در لایه ی میانی پوست سر تزریق می شود اما در روش پی آر پی تزریق مواد در تمامی لایه های پوست سر می تواند انجام شود .

تاثیر گذاری

از نظر اثرگذاری هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی مطلوب هستند و تغییرات حاصل از انجام آن ها به زودی قابل مشاهده است .
اما در روش پی آر پی نتیجه زودتر نمایان می شود درحالی که برای مشاهده ی تاثیر مزوتراپی باید چند جلسه ی درمان بگذرد .

اینستاگرام کلینیک صدف

کم خطر بودن

هر دو روش مورد تایید جامعه ی پزشکی می باشد و استاندار های مورد نیاز را دارا هستند . در پی آر پی به دلیل اینکه مواد تزریق شده از خون خود فرد گرفته شده است احتمال بروز خطر بسیار کمتر است .

در دو روش مزوتراپی و پی آر پی موها تقویت شده و مجددا رشد می کنند اما در مواردی که فرد طاسی کامل دارد این دو روش مفید نخواهد بود . هیچ کدام از دو روش مزوتراپی و پی آر پی را نمی‌توان درمانی قطعی برای ریزش مو و رشد موها در نظر گرفت. با استفاده از این دو روش، شما تنها به روند رشد موهای خود و ریشه‌ی آنها کمک می ‌کنید و می ‌توانید به تقویت آنها بپردازید.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت با نخ گونه؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و ماندگاریلیفت با نخ گونه؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و ماندگاری

یکی از روش های بسیار تاثیر گذار در بهبود چین وچروک و افتادگی پوست صورت لیفت گونه با نخ می باشد. ... ادامه مطلب

مراحل و مزایای تزریق چربی به زیر چشممراحل و مزایای تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم به عنوان یک گزینه بسیار مناسب و ایده‌ آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم شناخته می‌ شود . ... ادامه مطلب

علت و درمان درد ریشه موعلت و درمان درد ریشه مو

برای هر شخصی ممکن است درد ریشه مو اتفاق افتاده باشد. این درد تنها در اطراف فولیکول مو ایجاد میگردد که ربطی به تار مو ندارد. عوامل مختلفی در ایجاد درد ریشه مو دخیل هستند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین