منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

تزریق پی آر پی

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» یا «Platelet-Rich Plasma» است. برای این که بتوانیم درمان PRP را توضیح بدهیم، اول باید بدانید که پلاسما و پلاکت چه هستند.

پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت، یکی از روشهای موثر جوانسازی پوست صورت و رفع تیرگی و فرو رفتگی زیر چشم است. پی آر پی در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

خون بدن از دو بخش کلی تشکیل شده است:

هماتوکریت: این بخش شامل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها است.
پلاسما: بخش زمینه‌ای و مایع خون که شامل آب و مواد محلول در آن مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، مواد غذایی و … است.

برای درمان پی آر پی، ابتدا مقداری خون از بازوی شما گرفته می‌شود. این مقدار تقریباً برابر با خونی است که برای آزمایش خون در آزمایشگاه از شما دریافت می‌شود؛ یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر. نمونه‌ی خون شما درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. در این دستگاه با چرخش سریع و بر اساس نیروی گریز از مرکز، بخش‌های مختلف خون جدا می‌شوند.

در نهایت محلولی به دست می‌آید که غنی از پلاکت‌های خونی است. احتمالاً با نقش اصلی پلاکت‌ها که لخته کردن خون و جلوگیری از خونریزی است، آشنا هستید. علاوه بر این، پلاکت‌ها نقش بسیار مهمی در فرآیند بهبودی و ترمیم آسیب‌های بافتی دارند.

بعد از جداسازی و آماده‌سازی محلول PRP، آن را به پوست شما تزریق می‌کنند. با ورود محلول به ناحیه‌ی دچار مشکل، فاکتورهای رشد از پلاکت‌ها آزاد می‌شوند. این فاکتورها سه عملکرد مهم انجام می‌دهند:

باعث تحریک تشکیل کلاژن می‌شوند. پروتئین کلاژن به نوعی سیمان بافت‌های شما است.
باعث تشکیل عروق خونی جدید می‌شوند.
باعث ساماندهی و تقسیم‌ سلول‌ها می‌شوند.

کاربرد پی آر پی در اصفهان

موارد تزریق پی آر پی چیست؟

رشد مو

پزشکان کلینیک صدف از تزریق پی آر پی به پوست سر برای کاهش التهاب پوست و توقف ریزش مو استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های درمانی ریزش مو با الگوی زنانه یا آلوپسی آندروژنی در خانم‌ها، تزریق PRP است که باعث افزایش ضخامت و تراکم موها می‌شود.

کاشت مو

در کاشت مو ، پی آر پی به صورت تزریق یا اسپری برای ناحیه‌ی گیرنده‌ی مو استفاده می‌شود. به این ترتیب فرآیند جای‌گیری گرافت‌‌ها در پوست سر با سرعت بیشتری انجام شده و زخم‌های کوچک ناحیه‌ی گیرنده نیز زودتر بهبود می‌یابد. همچنین اگر احتمال ایجاد اسکار برای بیمار وجود داشته باشد، پی آر پی تا حد خوبی این خطر را برطرف می‌کند.

اگر رشد موهای شما بعد از کاشت مو ضعیف باشد، می‌توان از PRP برای بهبود آن استفاده کرد.

ترمیم بافتی

استفاده‌های دیگر پلاکت درمانی برای ترمیم بافت‌ها و تسریع بهبودی آسیب‌ها است. این شیوه‌ی درمانی برای آسیب دیدگی‌های تاندون، رباط و عضلات کاربرد دارد.

کاهش التهاب

در برخی از بیماری‌های مزمن مانند استئوآرتریت، التهاب‌هایی در مفاصل ایجاد می‌شود. تزریق پی آر پی برای کاهش این التهابات استفاده می‌شود.

آدرس اینستاگرام

بهبود وضعیت پوستی

یکی دیگر از کاربردهای پلاکت درمانی که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده، درمان بیماری‌های پوستی و جوان‌ سازی پوست است. از این روش می‌توان برای درمان خطوط، چین‌ها، خشکی، زخم‌های خفیف، ترک پوستی و … استفاده کرد.

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پوست و مو اصفهان می‌باشد که با استفاده از جدیدترین دستاورد‌های دانش و تکنولوژی در محیطی آرام ارائه بهترین خدمات در زمینه بلفاروپلاستی ، جوانسازی پوست ، تزریق ژل و... می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محسن شریعتی [ 1402-11-18 ]
سلام خسته نباشی. برای مشاوره پی ار پی برای جوانسازی صورت مزاحم شدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی چیست و عوارض آن کدام است؟مزوتراپی چیست و عوارض آن کدام است؟

مزوتراپی روش تزریق غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است ، و برای درمان ریزش مو، چاقی موضعی، تسکین درد و . . . می‌ باشد. ... ادامه مطلب

درمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال و مزوتراپیدرمان منافذ باز پوست با لیزر فرکشنال و مزوتراپی

منافذ پوست، راه ارتباطی غدد چربی موجود در پوست با سطح آن محسوب می‌ شود که وجود آنها برای پوست، الزامی است. لیزر فرکشنال و مزوتراپی روشهایی برای کاهش و رفع منافذ باز پوست می‌ باشد. ... ادامه مطلب

نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوستنقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

لیزر کم توان یک روش درمانی کم تهاجمی است که با طول موجی از نور کار می کند و در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین