منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی / آیا پی آر پی برای لاغری و افتادگی صورت کاربرد دارد؟

آیا پی آر پی برای لاغری و افتادگی صورت کاربرد دارد؟

یکی از عارضه‌های مربوط به پیری، از دست رفتن حجم پوست می‌باشد. لاغر شدن صورت می‌تواند اثرات قابل ‌توجهی بر روی صورت داشته و شما را پیرتر از آنچه که هستید نشان دهد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استرس و سالخوردگی همگی می‌توانند صورت شما را لاغر کرده و آن را خسته و نگران جلوه دهند. با این‌حال عوامل زیادی وجود دارد که کاهش حجم چربی‌های صورت را سرعت بخشیده و زودتر از موعد مقرر باعث کاهش حجم صورت افراد می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پلاسمای غنی از پروتئین یا PRP در واقع همان پلاسمای خون است که دارای غلظت بالایی از پلاکت‌ها است که فعال‌سازی می‌شود تا فاکتورهای رشد و سیتوکین را آزادسازی کند و در نتیجه روند بازسازی و ترمیم را در صورت آغاز کند. تزریقات پی آر پی پوست صورت موجب افزایش حجم و چاق شدن صورت می‌شود و از سوی دیگر فاکتورهای رشد موجود در آن به جوانسازی صورت از درون کمک می‌کند. فاکتورهای رشد موجب افزایش تشکیل کلاژن و همچنین تشکیل رگ‌های خونی جدیدی در صورت می‌شود که این به معنای داشتن پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر است.

تزریق پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت، کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آنها میتوان به جوانسازی پوست و درمان ریزش مو اشاره کرد. شما میتوانید برای انجام پی آر پی در اصفهان به کلینیک تخصصی پوست صدف مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل کاهش حجم صورت

آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟

کاربرد پی آر پی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌‌تواند به درمان تعداد زیادی از مشکلات زیبایی در نقاط مختلف صورت بپردازد که درمان آن به کمک سایر روش‌های غیر تهاجمی دشوار است. برخی از رایج‌ترین کاربردهای پلاسمای غنی از پلاکت به شرح زیر می‌‌باشد:

  1. بهبود بافت صورت
  2. افزایش حجم صورت، دست‌ها
  3. درمان خطوط ریز و چین و چروک دور چشم زیر چشم
  4. برطرف کردن فرو رفتگی زیر چشم
  5. رفع چین و چروک دور لب و خطوط اطراف دهان
  6. رفع جای جوش ، بافت اسکار و ترک خوردگی پوست

مراحل تزریق پی آر پی صورت به چه صورت است؟

درمان جوانسازی صورت با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی یک روش فوری محسوب می‌‌شود و مراحل تزریق آن به شرح زیر می‌‌باشد:

  1. نمونه خون بیمار تهیه می‌‌شود و سپس حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده خواهد شد.
  2. کل فرایند درمان طی مدت ۲۰ دقیقه انجام می‌‌شود.
  3. پزشک برای موضعی که قرار است تحت درمان باشد حدود ۱۰ تا ۳۰ میلی لیتر از خون بیمار را تهیه می‌‌کند.
  4. در مرحله بعد که نمونه خون درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌‌شود سلول‌های خونی از لایه فوقانی خون جدا می‌‌شود و به همراه پلاسمای غنی از پلاکت مجدداً به درون موضع مورد نظر تزریق می‌‌شوند.

اقدامات پیش از تزریق پی آر پی صورت

  1. 48 ساعت پیش از آغاز درمان، به مقدار کافی مایعات مصرف شود. توصیه می‌شود به این منظور از مقادیر زیاد آب استفاده شود.
  2. 1 تا 2 هفته پیش از درمان، مصرف چربی کاهش داده شود.
  3. مصرف قهوه نیز بایست کاهش داده شود.
  4. مصرف هرگونه مواد غذایی حاوی امگا (مانند روغن ماهی) چای سبز و مکمل‌های دیگری که سبب افزایش کبودی می‌شوند، 2 تا 3 هفته پیش از پی آر پی صورت متوقف شود.
  5. یک هفته پیش از پی آر پی از به کارگیری روش‌های درمانی دیگر در صورت که باعث حساس شدن پوست می‌شوند، خودداری شود.

اقدامات پس از تزریق پی آر پی صورت

  1. برای مدت حداقل 4 ساعت پس از پی آر پی جهت بهبود ناحیه تحت درمان از لمس کردن صورت خودداری شود. جهت جلوگیری از بروز عفونت، پیش از لمس ناحیه مورد نظر دست‌ها بایستی شسته شوند.
  2. پس از تزریق پی آر پی نباید برای مدت 24 ساعت از محصولات آرایشی استفاده شود. همچنین برای مدت زمان حداقل 2 روز پس از درمان بایستی از مصرف محصولات بر پایه روغن، آرایش غلیظ و مرطوب‌کننده‌های قوی خودداری شود.
  3. ناحیه تحت درمان برای مدت 1 هفته پس از پی آر پی نسبت به لمس کردن حساس می‌شود. در این ناحیه نباید از یخ استفاده شود و همچنین متقاضی نباید از حمام آب گرم استفاده کند
  4. ناحیه تحت درمان در زمان خواب کمی بالاتر قرار داده شود.
  5. پس از درمان برای مدت حداقل یک ماه از کرم ضد آفتاب استفاده شود. متقاضی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین، سونا، حمام آب گرم و مصرف زیاد الکل خودداری کند. این موارد سبب تشدید ورم و افزایش احتمال بروز کبودی می‌شوند.
  6. برای مدت حداقل دو هفته پس از پی آر پی صورت، نباید از روش‌های درمانی دیگر در ناحیه صورت استفاده شود.
  7. جهت کاهش کبودی می‌توان از قرص آرنیکا استفاده کرد. استفاده از کرم آرنیکا یا هیرودوئید موضعی نیز در ناحیه تحت درمان سبب کاهش کبودی می‌شود.

موارد منع تزریق پی آر پی

موارد منع انجام پی آر پی عبارتند از:

ماندگاری پی آر پی صورت

اگر پی آر پی با سوزن مناسب، روش استاندارد، سانتریفیوژ مناسب، زمان نگهداری مناسب، استفاده از یک ماده ضد انعقاد مناسب و استفاده از فعال کننده مناسب انجام شود، معمولاً پاسخ خوبی را از بیمار می توان گرفت. نتیجه درمان با پی آر پی ۶ تا ۸ هفته پس از درمان به خوبی قابل مشاهده است و نتایج می تواند تا ۱۸ ماه دوام داشته باشد.

قیمت پی آر پی صورت

قیمت پی آر پی در کلینیک های پوست و زیبایی بر اساس نوع کیت استفاده شده و موضع تحت درمان متفاوت می باشد.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض جانبی تزریق پی آر پی

چون در درمان پی آر پی از خون خود بیمار استفاده می‌شود، احتمال بروز عوارض جانبی یا واکنش‌های شدید پس از تزریق پی آر پی، در مقایسه با روش‌هایی که در آنها از عامل‌های خارجی استفاده می‌شود، حداقل است. عوارض جانبی مانند درد خفیف مربوط به تزریق، ورم جزئی و کبودی در بعضی موارد مشاهده می‌شود.

تا به امروز روشهای فراوانی برای رفع موهای زائد وجود داشته که هیچکدام دائمی نبوده‌ اند. در روشهای پیشین با صرف وقت و گاهاً هزینه زیاد، نتایج رضایت بخشی حاصل نمی‌ شد؛ در حالی که امروزه لیزر موهای زائد به عنوان یکی از روشهای دائمی، با ایجاد حداقل عوارض نتایجی ماندگار و مطلوب ارائه می‌ دهد. تنها مورد قابل رعایت در ارتباط با لیزر موهای زائد، انتخاب محل مناسب برای این عمل است. توصیه می‌ شود برای انجام لیزر موهای زائد، حتما به مراکز مجاز و معتبر تحت نظر پزشک مراجعه نمایید تا از عوارض غیرعادی این روش پیشگیری شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟کاشت ریش و سبیل به روش FIT چه عوارض و معایبی دارد؟

بسیاری از آقایان به دنبال روشی مؤثر برای افزایش تراکم ریش و سبیل هستند؛ اما متأسفانه به علت اینکه با روش‌ های مؤثر آشنایی ندارند به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌ کنند ... ادامه مطلب

آیا تزریق بوتاکس باعث لیفت شقیقه می شودآیا تزریق بوتاکس باعث لیفت شقیقه می شود

لیفت شقیقه با بوتاکس یکی از ایمن ‌ترین روش های جوان سازی و رفع چین ‌و چروک این ناحیه است که به جذابیت بیشتر چشم های شما هم کمک می کند. ... ادامه مطلب

آیا میدانید پس از لیزر فرکشنال پوست شما به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟آیا میدانید پس از لیزر فرکشنال پوست شما به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

لیزر فرکشنال نخستین و قدرتمندترین سیستم در جوانسازی و درمان برخی عارضه‌ های پوستی می‌ باشد. مراقبتهای لازم بعد از لیزر فرکشنال دارای اهمیت بسیار زیادی است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین