منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی / تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

آنچه در این مطلب میخوانید

چشم ها برجسته ترین عنصر زیبایی چهره به شمار می آیند، تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. سیاهی و گودی زیر چشم یکی از شایعترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می‌کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود. لکه های زیر چشم می توانند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره و متمایل به سیاه باشند و همچنین از نظر اندازه متفاوت هستند. سیاهی زیر چشم دلایل مختلف و متنوعی دارد که قبل از درمان بهتر است علت آن به درستی تشخیص داده شود. بهره بردن از جدیدترین شیوه های اثبات شده ی زیبایی درمانی همچون تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی (PRP)، می تواند روند آسیب دیدگی پوست دور چشم را هر چه کندتر کرده و به بهترین شیوه به رفع سیاهی زیر چشم بپردازد. در این روش درمانی از فرایندی غیر جراحی برای زیباسازی پوست استفاده می‌شود که لازم است تا ابتدا از خود فرد کمی خون گرفته ‌شود. پس از گرفتن خون، پلاسمای آن از گلبول‌های مختلف خونی جدا شده و محلولی غنی از کلاژن پوست ، پلاکت و فاکتورهای رشد سلولی به دست می‌آید. این محلول پلاسمای غنی پس از خالص‌سازی بیشتر به زیر چشم تزریق می‌شود.

پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت، یکی از روشهای موثر جوانسازی پوست صورت و رفع تیرگی و فرو رفتگی زیر چشم است. پی آر پی در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد سیاهی و گودی زیر چشم

دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

مزایای پی آر پی زیر چشم

نحوه تزریق پی آر پی زیر چشم

قبل از انجام درمان، پزشک در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر از خون شما را می‌گیرد. سپس این خون در داخل سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا چرخیده شود و پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول‌های قرمز خون جدا شود. با استفاده از ماده‌ی ضدعفونی، پوست شما تمیز می‌شود. بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است در این مرحله یک سوزن بیحسی نیز در محل مورد نظر برای درمان تزریق شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سوزن بسیار باریکی، در پوست تزریق می‌شود. بعد از تزریق پی آر پی، برای کاهش تورم، روی ناحیه مورد نظر کمپرس سرد قرار داده می‌شود.

مراقبت های قبل از پی آر پی زیر چشم

مراقبت های بعد از پی آر پی زیر چشم

افراد منع از تزریق پی آر پی

استفاده از روش پی آر پی برای بیشتر افراد بین سنین 18 تا 80 سال بی‌خطر محسوب می‌شود. با این حال متقاضیان در شرایط زیر نبایستی از این روش استفاده کنند:

اينستاگرام کلينيک صدف

ماندگاری پی آر پی زیر چشم

نسبت به سن و واکنش بدن، امکان دارد ماندگاری پی آر پی هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار باشد.

هزینه پی آر پی زیر چشم

به طور کلی هزینه پی آر پی به صورت به عوامل متعددی از جمله میزان مهارت و تجربه پزشک، محل انجام عمل، میزان بروز بودن تجهیزات و مواد مصرفی کلینیک یا بیمارستان و … بستگی دارد.

عوارض پی آر پی دور چشم

به دلیل وجود گلبول‌های سفید در پی آر پی احتمال عفونت در روش پی آر پی تقریباً صفر است و با توجه به اینکه مواد پی آر پی از بدن خود فرد حاصل می‌شود آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌شود. ممکن است در بعضی از نقاط نزدیک چشم، کبودی‌های کوچکی بعد از تزریق ایجاد شود که سطحی است و یکی دو روز بعد برطرف می‌شود.

نتایج انتقال چربی به پلک می‌ تواند بسته به تکنیک و آناتومی پلک شما متغیر باشد. مقدار مشخصی آتروفی (کوچک شدن) چربی پس از جراحی اتفاق می‌ افتد اما معمولاً حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن باقی می‌ ماند. برای دستیابی به نتایج بهتر، ممکن است نیاز به درمان دیگری وجود داشته باشد. با این حال تزریق چربی زیر چشم طولانی‌ تر از هر فیلری باقی می‌ ماند و بیماران اغلب از نتایج آن بسیار راضی هستند. توصیه می‌ کنیم با متخصصین کلینیک صدف که با این تکنیک آشنایی دارند مشورت کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :تبریزی [ 1402-08-29 ]
برای کسانی که ماندگاری بیشتری میخوان بهترین روش همین تزریق پی آر پی هم برای پوست هم برای درمان ریزش مو

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای پاکسازی پوستمزایای پاکسازی پوست

یکی از تدابیر مراقبتهای پوستی برای داشتن پوستی شفاف و صاف پیلینگ پوست است . در این مقاله شما را با مزایای پاکسازی پوست آشنا می‌ کنیم. ... ادامه مطلب

تزریق چربی در کدام قسمت های صورت انجام میشود؟تزریق چربی در کدام قسمت های صورت انجام میشود؟

پیوند چربی و یا تزریق چربی به عمل زیبایی گفته می‌ شود، که با برداشتن چربی از برخی از نقاط بدن و تزریق آن به قسمت‌ های دیگر انجام می‌ گیرد ... ادامه مطلب

چربی کف سر و ریزش موچربی کف سر و ریزش مو

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می شود ک ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین