منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / لیپولیز چیست و چه کاربردی دارد؟

لیپولیز چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربران گرامی این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی و مطالعه شما عزیزان تهیه شده است. لازم به ذکر است خدمات لاغری و تناسب اندام در کلینیک صدف ارائه نمی گردد.

داشتن چربی های اضافه در نواحی مختلف بدن بسیار آزاردهنده است. گاهی رژیم های غذایی و ورزش نمی تواند در تناسب اندام و لاغری کمکی به فرد بکند؛ بنابراین روش هایی مانند جراحی های زیبایی می تواند گزینه خوبی باشد. در بین جراحی های زیبایی، لیپولیزر یکی از روش های مدرن و کم تهاجمی است که می تواند در کاهش چربی های موضعی در نواحی مختلف بدن مؤثر باشد. لیپولیز یا لیپولیزر پروسه ای غیر جراحی برای برداشتن چربی های زائد در بدن می باشد که می توان آن را به جای روش لیپوساکشن یا روش لیپوماتیک جایگزین نمود. این روش منحصر به فرد برای تناسب و فرم دهی اندام های افراد بهترین گزینه می باشد. لاغری با لیپولیز روشی نوین و پیشرفته به منظور تناسب اندام می باشد که بافت های زیرین توسط اشعه لیزر برطرف می شود. در زمان جذب چربی، تأثیر چربی بر روی چربی های اضافی در شکم و پهلو از طریق تابش اشعه قرمز با شدت کم، گرفته می شود. لیزر به دو روش لیزر از ناحیه داخلی و لیزر از ناحیه خارجی تقسیم می شود. این پروسه برای افرادی که چربی کمی یا پوست های شل و افتاده ای دارند، مناسب می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیپولیز

نواحی مورد درمان در لیپولیز

انواع لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن لیزری دارای دو نوع مختلف است:

  1. لیپوساکشن لیزری خارجی: لیزر تنها روی پوست اعمال می‌شود و از هیچ ساکشنی استفاده‌ نمی‌شود. این روش، ایمن‌ ترین و کم‌ تهاجمی‌ ترین روش لیزر لیپولیز است؛ اما نتایج آن نسبت به دیگر انواع لیپوساکشن کمتر قابل توجه است و تغییرات کمتری را ایجاد می‌ کند.
  2. لیپوساکشن لیزری داخلی: اشعه‌ی لیزر در زیر پوست قرار داده می‌شود و موجب مایع شدن چربی‌ها و جمع شدن پوست می‌شود و سپس چربی‌ها به بیرون ساکشن می‌شوند. این روش نسبت به لیپوساکشن لیزری خارجی بسیار مؤثرتر است.
لیپولیز چیست

فرآیند لیپولیز چگونه انجام می شود؟

روش لیپولیز برای سوزاندن چربی های جزئی و خفیف استفاده می شود. این روش توسط فرکانس های خاصی از اولتراسونیک که باعث خرد کردن چربی ها به خصوص ناحیه شکم، صورت می گیرد. تشخیص هر کدام از روش های لیپولیز توسط پزشک باتجربه انجام می شود. ابتدا پزشک در این روش اقدام به تعیین قسمت مناسب شکم کرده و بعد از نقطه گذاری، با بی حسی موضعی اقدام به خرد کردن و ذوب کردن چربی ها می نماید و سپس با کانولا (کاتتر) اقدام به خارج نمودن چربی به صورت مکش می نماید. این پروسه 40 دقیقه و درریک جلسه انجام می شود که هیچگونه خونریزی ندارد.

اقدامات قبل از لیپولیز

برای داشتن بهترین نتیجه قبل از اقدام برای لیپولیز نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکات عبارتند از:

مراقبت های بعد از لیپولیزر

بعد از عمل لیپولیز مراقبت از زخم آن اهمیت زیادی دارد به دلیل اینکه امکان ایجاد عفونت در فرد وجود دارد. مراقبت های لازم بعد از لیپولیز عبارتند از:

موارد منع انجام لیپولیزر

عمل لیپولیزر برای افراد مبتلا به بیماری‌‌های خاص توصیه نمی‌شود؛ چراکه در صورت انجام این عمل باید شاهد بروز برخی عوارض حساس نیز باشند. این افراد عبارتند از:

  1. افراد مبتلا به دیابت
  2. افراد مبتلا به سرطان
  3. افراد دارای مشکلات قلبی
  4. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی
  5. خانم‌های باردار

مدت ماندگاری لیپولیزر

مدت ماندگاری لیپولیز با توجه به غیرتهاجمی بودن این روش و تأثیرگذاری مستقیم آن بر حذف کامل سلول‌های چربی طولانی است. امواج لیزر باعث مرگ سلول‌های چربی زیرپوستی می‌شود؛ بنابراین برای تجمع مجدد چربی‌ها، زمان زیادی نیاز است. افزایش مدت زمان ماندگاری این جراحی با توجه به مراقبت‌های بعد از عمل و انتخاب سبک زندگی سالم در کنار ورزش و مصرف مواد غذایی مناسب، امکان‌پذیر است.

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض لیپولیز چیست؟

در این روش درمانی عوارض ناشایع است؛ ولی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. عفونت. نادر است هر چند استفاده از آنتی بیوتیک برای کاهش احتمالی عفونت توصیه منی شود.
  2. نامنظمی. ممکن است به ویژه در ناحیه ران ها ایجاد شود؛ اما میزان آن در مقایسه با لیپوساکشن بسیار کمتر است.
  3. اسکار پوستی . از آنجایی که محل ورود فیبر لیزر بسیار کوچک است، ناشایع است. هر چند محل ورود لیزر به پوست ممکن است برای چند هفته قرمز باشد.
  4. سوختگی پوست. این حالت ناشایع است و اگر پزشک معالج تجربه کافی در این زمینه داشته باشد این مشکل پیش نمی آید.
  5. شلی پوست. معمولاً بعد از لیزر لیپولیز پوست جمع می شود؛ ولی اگر پوست بیمار خیلی شل باشد ممکن است به طور کامل جمع نشده و نیاز به جراحی داشته باشد.
  6. کبودی و خونریزی ناشایع است.
  7. نبود تقارن. ممکن است نداشتن تقارن به صورت موقت دیده شود که ناشی از ورم بیشتر در یک سمت در مقایسه با سمت دیگر است. اگر عدم تقارن بعد از چند ماه باقی بماند، قابل اصلاح است.

هزینه لیپولیز

عواملی مانند خدمات و امکانات ارائه شده درمحل انجام لیزر لیپولیز، میزان چربی استخراج شده و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز در تعیین هزینه لیزر لیپولیز مؤثر هستند.

کلینیک تخصصی پوست صدف در اصفهان ، آماده ارائه خدمات جوانسازی پوست و رفع شلی و افتادگی پوست به شما مراجعین محترم می‌ باشد. در این مرکز انواع روشهای نوین جوانسازی، اعم از لیزرها و متدهای مختلف، به کار گرفته می‌ شود؛ تا پوستی شاداب و با طراوت را به شما هدیه نماید. لطفاً جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :هاتفی [ 1402-08-29 ]
سلام خسته نباشید میشه برای درمان چاقی شکم و پهلو لیپولیز انجام داد عوارضی نداره ؟ برای کسی که مجرده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی با تزریق کلاژنجوانسازی با تزریق کلاژن

تزریق کلاژن به منظور جوانسازی و زیبایی پوست انجام می‌ شود‌، به کمک این روش می‌ توان به طور موثری چین و چروک‌ های صورت را بهبود بخشید‌ . ... ادامه مطلب

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرطرفدارترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر است که اخیرا براى لیزر موهای زائد تعداد متقاضیان افزايش یافته اند. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است ... ادامه مطلب

تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفتتفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت

یکی از روش های پیشرفته جوانسازی، تزریق چربی است که خود انواع مختلفی دارد. بایوفت و نانوفت دو نوع معروف این فرایند است. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین