منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان جوش و اسکار / روش ترکیبی درمان جای جوش

روش ترکیبی درمان جای جوش

آنچه در این مطلب میخوانید

جای جوش یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است. علت ایجاد جوش ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله عادت غذایی نامناسب، مشکلات عصبی، تغییرات غددی، نوع پوست، بهداشت نامناسب، هورمون‌های بدن، برخی بیماری‌ها، مشکلات ارثی، مصرف برخی مواد غذایی و … بستگی داشته باشد. هر کسی که به جوش‌های پوستی مبتلا شود، در خطر ابتلا به‌ جای جوش نیز قرار دارد. با افزایش سن، جای جوش‌ها معمولاً واضح‌تر دیده می‌شوند؛ چراکه پوست، کلاژن خود را از دست می‌دهد. درمان های ترکیبی تأثیر شگرفی بر درمان زخمهای ناشی از جوش صورت دارند. پیلینگ شیمیایی، سابسیژن و میکرونیدلینگ سه روشی است که برای درمان جای جوش به کار می رود.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی از قبیل جای جوش ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

پیلینگ شیمیایی

پیلینگ صورت یا لایه‌برداری به معنی جوانسازی پوست است که لایه‌ی رویی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌های مجاور را تحریک می‌کند تا یک لایه با سلول‌های جدید و کیفیت بهتر ایجاد کند و در نتیجه پوست را جوان کند. روشهای لایه برداری پوست مختلفی وجود دارد که تفاوت آنها بر اساس لایه پوست، ترکیب ماده لایه‌برداری و نحوه انجام کار است. لایه بردار پوست به منظور از بین بردن تغییر رنگ پوست، زبری سطح پوست و چین و چروک‌های ظریف، طراحی شده است. این کار باعث نرمی، از بین بردن جای جوش و یکدست شدن پوست می‌شود.

در ذیل به برخی از مراحل انجام پیلینگ شیمیایی اشاره می نماییم:

  1. پیش از شروع جلسه پیلینگ شیمیایی، کرم های بی حسی موضعی بر روی پوست اعمال می شوند.
  2. پس از آنکه کرم های بی حسی بر روی پوست اثر کرد، ماده شیمیایی مخصوصی به منظور لایه برداری بر روی پوست برس می شود.
  3. بعد از اتمام عملیات این مواد با آب شسته می شوند.
  4. لایه نازکی از کرم مرطوب کننده به منظور حفظ طراوت پوست بر روی آن کشیده می شود.
روش ترکیبی درمان جای جوش

مزایای پیلینگ صورت

مراقبت های بعد از پیلینگ شیمیایی

مراجعین می توانند دو هفته پس از انجام پیلینگ شیمیایی به فعالیت های روزمره خود بازگردند. پیلینگ شیمیایی می تواند موجب قرمزی، لایه برداری عمیق، پوسته پوسته شدن شود. تمامی این علائم پس از چند روز تا چند هفته (بسته به نوع پوست) از بین می روند. پزشک ممکن است برای از بین بردن اندک ناراحتی ایجاد شده، داروهای مسکن تجویز نماید. گرچه تورم پوست بعد از دو هفته از بین می رود؛ اما ممکن است ترمیم قرمزی پوست سه ماه زمان ببرد.

عوارض پیلینگ شیمیایی

سابسیژن

سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می‌شود. این تأثیرات از طریق افزایش جریان خون موضعی، بهبود جریان لنفاوی در محل و کمک به دفع سلول های مرده در ناحیه مبتلا اعمال می شود.

مزایای سابسیژن

عمل سابسیژن (Subcision) ممکن است برای درمان های ذیل استفاده شود:

  1. رفع اثر به جای مانده از زخم های تورم پذیر تو رفته (به دلیل آکنه، تروما، جراحی)
  2. رفع اثر به جای مانده از زخم های bound down (به دلیل آکنه، آبله مرغان، تروما، جراحی)
  3. رفع اثر پیوند پوست تورفته
  4. رفع چین و چروک
  5. رفع گودی های سلولیت

انواع روش سابسیژن

سابسیژن دو نوع ابزار دارد:

  1. سوزن نوکور که مثل یک تیغ برنده است و براي اسکارهای کوچک و سطحی مناسب است.
  2. وسیله دوم کانولا است که به دلیل این که نوک تیز نیست مطمئن تر است و در عمق پوست وارد شده و در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نرسانده و از کنار آنها عبور ميکند و در نتيجه در سطح وسیعی در زیر پوست توانایی مانور دادن داشته و کبودی ایجاد نخواهد کرد.

روش انجام سابسیژن

مرحله ۱: آماده سازی

قبل از انجام این عمل پوست باید به طور کامل پاک شده و جای زخم‌های مورد نظر، با استفاده از یک قلم به صورت دقیق، مشخص شود. بعد از آن بیحسی موضعی برای بیحس کردن پوست شما تزریق می‌شود.

مرحله ۲: انتخاب دستگاه سابسیژن

برای هر پوست و زخمی باید از سوزن‌های مخصوص استفاده کرد. درصورتی‌که سوزن اشتباهی برای وارد شدن به عمق پوست انتخاب شود، احتمال آسیب دیدن بافت سالم پوست زیاد می‌شود.

مرحله ۳: انجام عمل

سوزن انتخاب‌شده به آرامی وارد لایه‌های عمیق پوست شده تا اتصال بین بافت‌های آسیب‌دیده و سالم قطع شود. در این مرحله احساس سوزش در منطقه تحت درمان تا اندازه‌ای طبیعی است.

مرحله ۴: تمیز کردن جای زخم

برای جلوگیری از پیشروی خونریزی و تورم، پزشک باید از طریق فشار دادن جای زخم، خون باقی‌مانده را از زیر پوست خارج کند. بعد از آن جای زخم تمیز شده و برای جلوگیری از عفونی شدن آن، یک کرم آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

مراقبت های بعد از سابسیژن

  1. بعد از سابسیژن بیمار باید به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس سوراخ ایجاد شده در طرفین صورت با آب جلوگیری کند و روی آنها پماد آنتی بیوتیک بزند.
  2. طی 48 ساعت ابتدایی پس از درمان استراحت نمایند. این کار موجب کاهش جریان خون و در نهایت کم شدن تورم می گردد.
  3. هنگام استراحت، خواب و دراز کشیدن در زیر سر خود 2 بالشت بگذارید.
  4. طی 2 روز اول بر روی نواحی دارای تورم کمپرس سرد قرار دهید این کار به کاهش تورم کمک کرده و تأثیر زیادی در کاهش ناراحتی و درد بعد از درمان دارد. البته افراد باید به این نکته توجه کنند که نباید پوست و یخ را برای مدت زمان طولانی در تماس مستقیم با هم قرار دهند. با این کار خونرسانی به پوست بسیار کاهش یافته و ممکن است به آن آسیب وارد شود. از همین رو بهتر است فرد اقدام به گذاشتن حوله ای تمیز میان پوست و کمپرس سرد کرده، آن را میان نقاط مختلف جابجا کرده و بیش از 30 ثانیه در یک ناحیه قرار ندهد.
  5. از بلند کردن وسایل سنگین، خم شدن و همچنین انجام ورزش های طاقت فرسا به مدت 2 روز خودداری نمایید؛ زیرا انجام این کار منجر به افزایش فشار خون و تورم بیشتر در مناطق تحت درمان می شود.
  6. فرد باید برای مدت 4 هفته پس از سابسیژن از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزد. با این کار از خطر ایجاد هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری خواهد نمود. در صورت لزوم و به خصوص در فصل تابستان از کرم های ضدآفتاب بدون رنگ و با SPF50 و همچنین از کرم اکسید دو زنک استفاده نمایید.
  7. در چند روز ابتدایی پس از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون پروفن و آسپرین خودداری کنید.​

عوارض سابسیژن

میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ از سوزن‌هاي كوچكي تشكيل شده‌اند كه به آرامي پوست را سوراخ و زخم‌هاي كوچكي ايجاد مي‌كنند (عمق اين سوراخ‌ها معمولاً 5/0 تا 1 ميلي‌متر مي‌باشد). اين زخم‌ها تقریباً غيرقابل ديدن هستند؛ اما پوست آنها را تشخيص مي‌دهد و احساس نياز به التيام، باعث توليد كلاژن بيشتري مي‌شود. اين افزايش توليد كلاژن به صاف‌تر شدن جای جوش و همچنين خطوط نازك و چين و چروك‌ها كمك مي‌كند.

مزایای میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به این صورت است که در ابتدا با استفاده از دستگاهی که دارای چندین سوزن فوق ریز است، با پوست صورت تماس پیدا می کند و مقدار معینی فشار روی پوست، هنگام کشیده شدن ایجاد می کند. از آنجایی که سوزن ها بسیار کوچک هستند، درد خاصی بر روی پوست احساس نمی شود. زمانی که روی پوست با استفاده از دستگاه، چندین روزنه و زخم به حالت منظم و با پراکندگی یکسان ایجاد شد، سرم و مواد مزوتراپی و درمانی وارد منافذ پوست می شوند. برخی اوقات پیش از ایجاد روزنه ها و خراش ها روی پوست یک سرم پوستی حاوی موادی مانند ویتامین C اسید هیالورونیک و … روی پوست مالیده می شود تا روند کلاژن سازی و ساخت الاستین و ترمیم پوست موفقیت آمیز تر انجام بپذیرد.

 اينستاگرام کلينيک صدف

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

به دلیل سوزن هایی که در این روش وارد پوست می شوند، التهاب و کبودی بعد از این عمل امری عادی و طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی نیست؛ اما شما می توانید برای برطرف کردن هرچه سریعتر التهابات بعد از میکرونیدلینگ اقداماتی را انجام دهید که عبارتند از:

عوارض جانبی میکرونیدلیگ

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو ، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ باشید؛ با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بیتا [ 1402-08-25 ]
من اقدام به درمان جای جوش در صورتم کردم و از روش میکرونیدلینگ و سابسیژن استفاده کردند ،جلسه اوله که رفتم ولی کاش جواب بده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی اطراف چشم میشود؟تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی اطراف چشم میشود؟

جوانسازی دور چشم با تزریق ژل به بیماران بالغی توصیه می‌ شود که از چین و چوک ، برجستگی ، گودی و سایه زیر چشمشان ناراحت هستند . ... ادامه مطلب

درمان اسکار آکنه با لیزردرمان اسکار آکنه با لیزر

آکنه به دلیل بسته شدن منافذ پوست به وسیله چربی ، پوست مرده و باکتری ایجاد می‌ شود. با وجود آکنه منافذ پوست ملتهب شده و در نهایت می‌ ترکند. ... ادامه مطلب

لیفت و جوانسازی سریع پوست در زمان باقی مانده به عیدلیفت و جوانسازی سریع پوست در زمان باقی مانده به عید

روش های زیادی برای لیفت و جوانسازی پوست های آسیب دیده وجود دارد. روش های تهاجمی و جراحی، دوره ی درمان طولانی تری نیاز دارند تا به بهبودی کامل برسند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین