منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بلفاروپلاستی / مهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلک

مهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلک

آنچه در این مطلب میخوانید

چشم ها برجسته ترین اعضای صورت هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند و از حساس ترین اعضای صورت هستند که پوست اطراف آنها بسیار ظریف است. همین ویژگی باعث می شود که در برابر اثرات پیری و به خصوص قرار گرفتن طولانی مدت در برابر عناصر خشن محیطی مانند آلودگی هوا، اشعه های مضر آفتاب، ضربات فیزیکی و … آسیب پذیرتر باشند. افتادگی پلک، پف های خفیف تا شدید پلکی، کبودی پلک و انباشت سلول های چربی در پلک ها از جمله مشکلات و ناهنجاری های زیبایی چشم بوده که در هر سنی ایجاد گردیده و علاوه بر تأثیر روانی و نامطلوب بر زیبایی اشخاص، تأثیر فراوانی بر میزان بینایی افراد مبتلا خواهند داشت. جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نیز همچون سایر عمل های جراحی، دارای دوره نقاهت یا بهبودی بعد از عمل می باشد. توجه به مراقبت های بعد از جراحی پلک علاوه بر این که فرد را در بهتر سپری نمودن دوران نقاهت این جراحی یاری می کند می تواند از بروز عوارض احتمالی ناشی از جراحی نیز بکاهد. لازم به ذکر است رعایت دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی پلک تقریباً به اندازه خود این جراحی حائز اهمیت است؛ به طوری که در صورت بی توجهی به رعایت صحیح این دستورالعمل ها ممکن است عوارضی برای فرد حادث گردد که متأسفانه گاهی برخی از این عوارض جبران ناپذیر بوده و امکان دارد راهی جهت درمان یا بهبود آن وجود نداشته باشد. بنابراین با توجه به اهمیت قابل توجهی که مراقبت های بعد از جراحی پلک در راستای کسب نتایج قابل قبول از این عمل جراحی و نیز پیشگیری از عوارض احتمالی عمل دارد، بر آنیم تا به شرح مهم ترین نکات و مراقبت های بعد از جراحی پلک بپردازیم.

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک از جمله اقدامات زیبایی است که تاثیر بسزایی در زیبایی، جوانی و شادابی چهره خواهد داشت. جراحی زیبایی پلک در اصفهان توسط متخصص پوست در کلینیک صدف با کمترین عوارض و بهترین نتایج به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام می‌ پذیرد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای جراحی زیبایی پلک

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل کردن پلک ها از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که درست خوابیدن بعد از این عمل جراحی می تواند منجر به تسریع روند بهبودی شده و در کاهش ورم و کبودی نیز تأثیر قابل توجهی بگذارد. لذا توصیه می شود برای رعایت نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک، در هنگام خواب و استراحت از قرار گیری صورت بر روی بالش خودداری نمایید و به صورت طاقباز خوابیده و سر خود را به کمک بالش، به میزان 30 درجه بالاتر از حد بدن قرار دهید.

جراحی زیبایی پلک

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

این تورم طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از جراحی به بیشترین حد خود می‌رسد و در این زمان پوست پلک بالا و پایین حساس شده و پف می‌کند. معمولاً بعد از گذشت یک هفته بخش وسیعی از تورم از بین می‌رود، البته ممکن است بعد از گذشت شش تا دوازده هفته بازهم مقداری از تورم باقی ‌مانده باشد که به‌مرورزمان بهتر خواهد شد. چهره شما در عرض چند هفته کاملاً حالت طبیعی خود را به دست می‌آورد؛ اما مراقبت صحیح از ابتدا و اجتناب از رفتارهای اشتباه پس از جراحی پلک تأثیر زیادی بر زمان بهبودی خواهد داشت. برای کسب نتیجه خوب از جراحی پلک باید صبور باشید تا تورم پلک‌ها به‌صورت کامل از بین برود.

از کمپرس سرد استفاده کنید.

تورم، استراحت و خواب را دشوار می‌کند؛ بنابراین استفاده از کمپرس سرد روی ناحیه تحت درمان به‌ بهبود سریع تر شما کمک می‌کند. قرار گرفتن بافت در معرض سرما می‌تواند باعث کاهش التهاب شود. همیشه به توصیه جراح در مورد استفاده از کمپرس سرد پس از جراحی روی پلک توجه کنید.

سر خود را بالا نگه‌ دارید.

ورم و التهاب ناشی از افزایش جریان خون در ناحیه تحت جراحی است. این واکنش طبیعی بدن شما به جراحت در هنگام شروع فرآیند التیام است اما تورم بیش‌ازحد در طول بهبودی می‌تواند آزاردهنده و دردناک باشد. زمانی که در خانه استراحت می‌کنید سر خود را بالا نگه‌دارید. سعی کنید تا حد امکان به پشت بخوابید و هر شب موقع خواب از دو بالش برای بالا نگه‌داشتن سر خود استفاده کنند. از این طریق نیروی گرانش باعث تخلیه مایعات و التهاب از بافت‌های پلک می‌شوند.

تغذیه مناسب داشته باشید.

اگر اصول تغذیه بعد از جراحی پلک را به طور کامل رعایت کنید، می‌توانید به‌سرعت بهبودی خود را به دست آورید. غذاهای سبک و مقوی بخورید، به مقدار کافی آب بنوشید. در صورت امکان ویتامین یا آنتی‌اکسیدان مصرف کنید. مصرف نمک و غذاهای فراوری‌شده را محدود کنید. نمک باعث حفظ مایعات در بدن و ماندگار شدن تورم می‌شود. اگر رژیم غذایی خوبی داشته باشید می‌توانید به بهبود سریع بدن خود کمک کنید.

از فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

درحالی‌که بدن شما در حال بهبودی پس از جراحی است، نباید فشار زیادی بر بدن خود وارد کنید. اگر در تلاش برای کاهش تورم چشم‌هایتان هستید، ورزش طی چند روز اول اشتباه است و باعث تشدید تورم می‌شود؛ بنابراین پس از جراحی از فعالیت‌های شدید ورزش اجتناب کنید این بدین معنی است که باید از انجام هر کاری که باعث افزایش جریان خون به چشم می‌شود پرهیز کرد.

رفع کبودی دور چشم بعد از عمل پلک

در ۲۴ ساعت اولیه بعد از جراحی از کمپرس یخ بر روی پلک ها استفاده کنید تا تورم و کبودی کاهش یابد.

خارش بعد از عمل پلک

خارش پلک‌ها طبیعی هستند و نشانه روند بهبودی هستند. داروهای چشمی خود را به منظور کاهش قرمزی، خارش یا خشک شدن چشم ها، طبق دستور پزشک، مصرف کنید. وقتی از قطره یا پماد چشمی استفاده می کنید تا چهار هفته پس از عمل پلک، از ماساژ و خارش پلک پرهیز کرده و محل بخیه ها را دستکاری نکنید.

مراقبت بعد از کشیدن بخیه پلک

نحوه انجام جراحی زیبایی پلک

این جراحی به ‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به هیچ بستری در آن وجود ندارد. این جراحی تا حدی در بسیاری موارد نیاز به هیچ بیهوشی ندارد مگر در برخی افراد که به درخواست خود و تحت نظر پزشک بیهوشی، از این شرایط استفاده می‌کنند. برای انجام عمل، پزشک، برشی در بالای پلک ایجاد می‌کند و پوست اضافه و چربی را برمی‌دارند. در این پروسه گاهی ماهیچه‌ها نیز تقویت می‌شوند. جراحی پلک پلک پایین نیز به‌وسیله برش کوچک انجام می‌شود. در جراحی پلک پایین، معمولاً یک برش زیر پلک ایجاد می‌شود که گاهی داخل پلک و زیر مژه قرار دارد و گاهی نیز در ناحیه زیر چشم است. بعد از این اقدام، پوست اضافی و چربی خارج می‌شود و پلک در محل موردنظر خود فیکس می‌شود. این تمام رویدادی است که برای انجام جراحی پلک بالا و پایین انجام می‌شود.

مراقبت های قبل از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل پلک

معمولاً بعد از جراحی، پانسمان خاصی بر روی موضع جراحی گذاشته نمی‌شود. صرفاً از پماد موضعی برای ترمیم بافت استفاده شده که این موضوع ممکن است باعث تاری دید شود. البته جای نگرانی نیست و این تاری دید، موقتی خواهد بود. در ادامه، مهم‌ترین نکات و مراقبتهای بعد از عمل پلک را مطرح کرده‌ایم:

مدت ماندگاری جراحی زیبایی پلک

روند پیری پوست و تأثیرات ایجاد شده حاصل از آن، غیر قابل پیشگیری است، بنابراین هیچ روشی نیست که نتایج به دست آمده از آن دائمی باشد. عمل بلفاروپلاستی در صورتی که به درستی انجام شده و مراقبت‌های پس از آن دنبال شوند، دارای ماندگاری بسیار طولانی بوده و نتایج حاصل از آن را می‌توان ۷ تا ۱۰ سال بر روی چهره خود مشاهده کرد.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض جراحی زیبایی پلک

هر نوع عمل جراحی اعم از عمل های زیبایی و درمانی، ریسک فاکتورهای مختص به خود را دارند. یکی از پارامترهای بسیار مؤثر برای جلوگیری از عارضه های نامطلوب جراحی زیبایی پلک، انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی می باشد. با این حال برخی از عوارض خفیف و موقت ممکن است بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی شامل حال بیمار شوند. از جمله عوارض ناگوار عمل زیبایی پلک می توان به مواردی نظیر:

  1. عدم تقارن پلک ها بعد از جراحی
  2. تورم و التهاب پلک ها و اطراف چشم ها
  3. به جای ماندن اسکار (باقی ماندن جای برش های عمل جراحی)
  4. باقی ماندن جای بخیه ها
  5. خونریزی شدید و کاهش بینایی
  6. دوبینی یا تاری دید طولانی مدت و موقت اشاره کرد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی از قبیل جای جوش ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ذاکری [ 1402-08-25 ]
برای رفع پف پلک و چشمی که افتاده هست میشه از جراحی پلک استفاده کرد به همراه بوتاکس چشم گربه ایی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟

لیپولیزر و ليپوساكشن در يك جلسه انجام می‌ شود؛ ولی يك روش تهاجمی است ، دستگاه 3MAX جهت لاغری استفاده می شود و نیازی به بی حسی ندارد . ... ادامه مطلب

بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می شود؟بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

ویتیلیگو(پیسی یا برص) یک بیماری پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آیند . ... ادامه مطلب

نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوستنقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

لیزر کم توان یک روش درمانی کم تهاجمی است که با طول موجی از نور کار می کند و در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین