منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

چرا پوست تاول میزند؟

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از عواملی که سلامتی و زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تاول است. تاول درواقع نوعی برآمدگی و جوش روی پوست است که درون آن پر از مایع بوده و ممکن است بر روی قسمت‌های مختلف بدن به وجود بیاید. مایع درون تاول شفاف و رقیق است و در برخی موارد کدرتر و غلیظ‌ تر می‌شود. تاول پشت پا براثر اصطکاک بین پوست و کفش و جداسازی پوست و جمع شدن مایع در زیر آن ایجاد می‌شود که اغلب ناراحت‌ کننده و آزار دهنده است. این نوع تاول‌ها بدون هیچ درمانی و به‌ مرور بهبود پیدا می‌کنند؛ اما تاول‌هایی که اغلب به‌ صورت ناگهانی بر روی پوست ظاهر می‌شوند نیازمند بررسی و درمان هستند. دوره درمان تاول‌ها بسته به نوع و علت آنها متفاوت است. تاول‌هایی که ناشی از اصطکاک و سوختگی است در عرض چند روز درمان می‌شوند؛ اما تاول‌هایی که از عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی به وجود آمده ممکن است ماه‌ها و هفته‌ها باقی بمانند. در عفونت‌های پوستی، مانند عفونت ویروس هرپس سیمپلکس، ممکن است تاول‌ها به‌ صورت دوره‌ای برگردند و تاول‌هایی که از بیماری‌های ارثی به وجود می‌آیند ممکن است زمان طولانی‌ تری بدن را درگیر کنند.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علت ایجاد تاول

تاول پوستی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود که برخی از آنها عبارتند از:

تاول پوست

ویژگی های ظاهری تاول

تشخیص تاول‌ پوستی

بیشتر پزشکان می‌توانند تاول‌ها را با نگاه کردن به پوست شما تشخیص دهند. برخی مواقع ممکن است تاول به دلیل عفونت یا اختلال پوستی ایجاد شده باشد، در این صورت ممکن است پزشک بیوپسی تاول را پیشنهاد کند. در بیوپسی تکه‌ای از تاول برداشته می‌شود و زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود.

درمان تاول

اکثر تاول‌ها نیاز به درمان ندارند و خودبه‌خود از بین می‌روند، چون اغلب لایه‌ی فوقانی پوست از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند. در صورتی که علت ایجاد تاول را می‌دانید، می‌توانید آن را با بانداژ بپوشانید که این عمل باعث جذب مایع آن توسط بافت و از بین رفتن تاول می‌شود. توجه داشته باشید که به هیچ ‌وجه نباید تاول را سوراخ کنید، مگر اینکه بسیار دردناک شود؛ زیرا پوست روی آن از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند. تاول‌های ناشی از سایش، آلرژن ها و سوختگی، واکنشی موقت به محرک‌ها هستند که در این موارد بهترین درمان، درمان علت ایجاد تاول است. همچنین تاول‌های ناشی از عفونت‌ها نیز موقتی هستند؛ اما نیاز به درمان دارند. دقت کنید اگر حس کردید که مبتلا به هر نوع عفونت شده‌اید، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که بعضی از تاول‌ها مانند بیماری پمفیگوس هیچ درمانی ندارد؛ اما پزشک در این موارد با تجویز دارو به کنترل علائم کمک می‌کند. درمان‌های اصلی تاول با تجویز پزشک شامل کرم‌های حاوی استروئید جهت بهبود ضایعات و دانه‌های پوستی و آنتی‌بیوتیک جهت درمان عفونت پوست است.

این درمان (بسته به منشأ تاول) می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. تخلیه‌ی استریل مایع داخل تاول
  2. تکنیک‌های پانسمان حرفه‌ای
  3. آنتی‌بیوتیک. در صورت وجود عفونت باکتریایی
  4. ضدقارچ‌ها. در صورت عفونت قارچی
  5. ضدویروس‌ها. در صورت عفونت ویروسی
  6. درمان هرگونه آلرژی زمینه‌ای

اينستاگرام کلينيک صدف

چه تاول هایی را جدی بگیریم؟

اگر تاول شما ناشی از سوختگی یا یخ‌زدگی باشد، باید برای مشکل زمینه‌ای به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت مشاهده‌ی علائم عفونت که در زیر به آنها اشاره می‌شود نیز به پزشک مراجعه نمایید:

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی رفع موهای زائد در اصفهان می‌ باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله لیزر سایناشور توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهلا زندی [ 1402-08-21 ]
سلام روی دستم جوش چرکی زده وهرروزهم داره چرک میزنه وبزرگترمیشه ممنون میشم کمکم کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
همه چیز درباره رنگ کردن مو و ابرو پس از کاشتهمه چیز درباره رنگ کردن مو و ابرو پس از کاشت

رنگ کردن بعد از کاشت، از جمله اقداماتی است که باید و نبایدهایی در خصوص انجام آن وجود دارد ... ادامه مطلب

بهترین لیزرهای جوانسازیبهترین لیزرهای جوانسازی

ظهور چین و چروک در پوست صورت به دلیل از بین رفتن چربی و خاصیت کشسانی پوست است. در این مقاله با معرفی روشهای جوانسازی پوست همراه ما باشید. ... ادامه مطلب

سندروم شوگرن چیست؟سندروم شوگرن چیست؟

سندروم شوگرن نوعی بیماری خودایمنی است به این معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به قسمت‌ هایی از آن حمله می‌ کند . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین