منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی در مردان و زنان

درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی در مردان و زنان

آنچه در این مطلب میخوانید

برخی از انواع ریزش مو، دائمی هستند و معمولاً در میان برخی افراد دیده می‌شوند. یکی از این انواع ریزش مو، ریزش موی ارثی است که می‌تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. (طبق تحقیقات صورت گرفته، حدود 50 درصد مردان و 40 درصد زنان از ریزش موی ارثی رنج می‌برند). ریزش موی ارثی در مردان و زنان به دلایل هورمونی یا ژنتیکی می باشد که به آن آلوپسیا آندروژنیک (Androgenic Alopcia) گفته می شود که متأثر از هورمونی به نام آندروژن می باشد. این هورمون در مقادیر مختلف در مردان و زنان وجود دارد. در این وضعیت، مو در ناحیه شقیقه ها و خط رویش مو شروع به عقب رفتن می کند و موهای تاج سر شروع به نازک شدن می کند. در نهایت خط ریزش مو به حدی بالا می رود که به ناحیه ای که در تاج سر قرار دارد، می پیوندد و پوست سر کاملاً طاس ایجاد می کند. اگر در خانواده شما فردی باشد که دارای ریزش موی ارثی است ریسک ابتلای شما نیز بالا می رود. هیچگونه درمان قطعی ریزش موی ارثی وجود ندارد. البته معمولاً پیشرفت این عارضه در زنان و مردان خیلی کند بوده و از چند سال تا چند دهه طول می‌کشد. شروع این نوع ریزش در سنین پایین‌تر می‌تواند نشانه سریع‌تر بودن پیشرفت آن در صورت عدم جلوگیری از ریزش مو می باشد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست و مو در اصفهان است. شما می‌ توانید برای مشکلات و بیماریهای پوستی و موی خود، اعم از علل و درمان انواع ریزش مو به این مرکز مراجعه نموده و توسط متخصص پوست تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است.‌ هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) عامل اصلی ریزش موی ژنتیکی در افراد مستعد به این نوع ریزش است. DHT، باعث تغییر در فولیکول‌ها و در نهایت ریزش موی سر می‌شود. موهایی که از فولیکول‌های متأثر از DHT رشد می‌کنند به تدریج باریکتر و کوتاه‌تر شده و رنگشان روشن‌تر می‌شود تا جایی که در نهایت فولیکول‌ها کاملاً کوچک شده و از بین رفته و رشد مو متوقف می‌شود. در واقع سابقه‌ فامیلی نقشی اساسی در علت ریزش مو مردان دارد.

درمان ریزش مو ژنتیکی یا ارثی در مردان و زنان

علائم ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی به اشکال متفاوتی در زنان و مردان رخ می‌دهد. در علت ریزش مو ارثی، ابتدا موها در نواحی مبتلا به ریزش نازک‌تر و کوتاه‌تر از موهای نواحی بدون ریزش بوده و در مراحل بعد همین موها هم می‌ریزند. الگوی معمول ریزش مو در مردان، به این شکل است که خط رویش موی پیشانی عقب رفته و ریزش مو از فرق و جلوی سر شروع می‌شود. در زنان، ریزش مو یا کم‌پشتی آن عموماً در ناحیه فرق سر رخ داده و خط موی پیشانی به طور کامل یا تقریباً کامل حفظ می‌شود.

سن ریزش موی ارثی

۲۰ درصد از افراد در سن ۲۰ سالگی و ۳۰ درصد در سن ۳۰ سالگی دچار ریزش موی‌ارثی میشوند. برخی افراد نیز در سن ۶۰ سالگی دوسوم موهای خود را از دست داده اند. در زنان در سن ۵۰ تا ۶۰ سالگی ریزش مو ارثی آنها اوج میگیرد.

تشخیص ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی از دو طریق قابل تشخیص است:

درمان ریزش موی ارثی

تمام روشهای درمان ریزش موی سر موضعی و خوراکی تنها تا زمانی تأثیر دارند که از آنها استفاده می‌شود. به علاوه، هیچ یک از این درمان‌ها تأثیر چشمگیری ندارد.

اينستاگرام کلينيک صدف

پیشگیری از ریزش موی ارثی

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی رفع موهای زائد در اصفهان می‌باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله لیزر سایناشور توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لاله محسنی [ 1402-08-21 ]
سلام من پسری 23 ساله هستم و موهای کنار شقیقه ام و پشت سرم خیلی کم شده میخوام پی آر پی انجام بدم نیاز به چند جلسه هست ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم تزریق چربیترمیم تزریق چربی

در روش تزریق چربی (عمل تزریق چربی) از چربی فرآوری شده از بدن خود فرد استفاده می‌ شود تا مجدداً فرم مطلوب و حجم مناسبی را به چهره بازگرداند ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت با لیزرجوانسازی پوست صورت با لیزر

درصورت عدم درمان خطوط ریز صورت به چین و چروک پوست تبدیل می شوند ، خطوط افقى پیشانی در اثر حرکت بالا انداختن ابروها ایجاد مى‌ شوند . ... ادامه مطلب

ادم پری فولیکولار یا التهاب فولیکولی چیستادم پری فولیکولار یا التهاب فولیکولی چیست

فولیکولیت یک وضعیت پوستی شایع است که در آن فولیکولهای مو دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین