منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علائم ریزش مو با الگوی مردانه

علائم ریزش مو با الگوی مردانه

آنچه در این مطلب میخوانید

طاس شدن می تواند یک تغییر بزرگ باشد. ممکن است در پذیرش ظاهر خود مشکل داشته باشید. اگر به دلیل طاسی الگوی مردانه دچار اضطراب ، اعتماد به نفس پایین ، افسردگی یا سایر مشکلات عاطفی شدید ، باید به دنبال مشاوره درست و درمان این مشکل خود باشید. در این شرایط کاشت مو میتواند راه حل مناسبی باشد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو ، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ باشید؛ با شماره تلفن 32240827 -031 تماس حاصل فرمایید.

آیا می توان از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کرد؟

هیچ راه شناخته شده ای برای جلوگیری از طاسی الگوی مردانه وجود ندارد. منابع علمی می‌گویند استرس با افزایش سطح تولید هورمون های جنسی در بدن ممکن است باعث ریزش مو شود. شما می‌توانید با شرکت در فعالیت های آرامش بخشی ، مانند پیاده روی ، گوش دادن به موسیقی آرام و لذت بردن از اوقات آرامش ، استرس را کاهش دهید.

آلوپسی آندروژنیک مردانه یا طاسی مردانه ریزش مو تیپ مردانه را نمی‌توان یک بیماری محسوب نمود. این وضعیت به‌طور معمول در مردانی که از نظر ژنتیکی مستعد این وضعیت هستند اتفاق می‌افتد و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن آن‌ها به آندروژن‌ها یا همان هورمون‌های مردانه می‌باشد. برای درمانش از کاشت مو استفاده می‌شود.

میزان شیوع ریزش مو با الگوی مردانه

ریزش مو با الگوی مردانه تقریباً همه مردان را در مقطعی از زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. احتمالاً به دلیل ژنتیک ، روی جمعیت های مختلف با نرخ های مختلف تأثیر می‌گذارد. تا نیمی از مردهای قفقازی مرد تا 50 سالگی و احتمالاً تا 70 سالگی تا حدود 80٪ دچار ریزش مو می‌شوند ، در حالی که سایر گروه های جمعیتی مانند مردان ژاپنی و چینی بسیار کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

چه روشهای درمانی برای ریزش مو با الگوی مردانه وجود دارد؟

گزینه های درمانی فعلی عبارتند از:

  1. کاشت مو بهترین و رایج ترین و دایمی ترین روش درمانی
  2. محلول ماینوکسیدیل
  3. قرص فیناستراید (مهار کننده 5 آلفا-ردوکتاز نوع II)
  4. دوتاستراید

برخی شواهد نشان می دهد که شامپوی کتوکونازول نیز ممکن است مفید باشد ، شاید به این دلیل که در درماتیت سبوروئیک و شوره سر موثر است. ماینوکسیدیل با دوز کم می تواند باعث افزایش رشد مو در پوست سر شود ، اما همچنین ممکن است منجر به هایپرتریکوز عمومی و سایر عوارض جانبی شود.

علائم طاسی الگوی مردانه

ریزش مو

بارزترین علامت قابل مشاهده طاسی با الگوی مردانه ریزش مو است. ریزش مو در اثر طاسی الگوی مردانه می‌تواند در الگوهای مختلفی رخ دهد ، از نازک شدن منتشر تا یک خط موی در حال عقب رفتن. ریزش مو در اثر طاسی مردانه نیز می‌تواند به تدریج رخ دهد. ممکن است سالها متوجه ریزش مو نشوید ، سپس وقتی در اتاقی با نور شدید و شدید هستید یا موهایتان خیس است ، در آینه متوجه پوست سر خود می‌شوید.

عقب رفتن خط رویش مو از جلوی سر

اکثر مردان با شروع به عقب رفتن موهای سر خود ، طاسی مردانه را مشاهده می کنند. طاسی با الگوی مردانه می‌تواند باعث ایجاد یک خط موی کلاسیک M شکل ، با گوشه هایی بسمت عقب رفته.
همه خطوط مو به یک شکل عقب نمی‌روند. اگر مستعد طاسی با الگوی مردانه هستید ، احتمال دارد که کل خط موی شما به طور مساوی عقب برود. با این حال ، اکثر مردان الگوی ریزش مو به شکل M را مشاهده می‌کنند که نشان دهنده طاسی مردان است.

تاج نازک

همه مردانی که طاسی با الگوی مردانه دارند ، ریزش مو در اطراف خط مو را تجربه نمی‌کنند. اگر مستعد طاسی با الگوی مردانه هستید اما فاقد خط موی عقب هستید ، ممکن است متوجه شوید که موهای نزدیک تاج شما شروع به ریزش کرده و لاغرتر به نظر می رسند. از آنجا که ریزش مو در اطراف تاج به راحتی در آینه قابل مشاهده نیست ، برای مردان مبتلا به نازک شدن تاج معمول است که تا کاملاً پیشرفته متوجه ریزش مو نشوند. ساده ترین راه برای بررسی این نوع ریزش مو استفاده از آینه دستی یا گرفتن عکس سلفی از پشت سر است.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

نازک شدن منتشر

نازک شدن منتشر نوعی ریزش مو است که روی کل پوست سر شما اثر می گذارد ، موهای شما را لاغر می‌کند و هیچ تأثیر آشکاری روی خط موهای شما ندارد. اگرچه کمتر از یک خط مو یا ریزش مو نزدیک تاج است ، اما نازک شدن منتشر اغلب نشانه طاسی الگوی مردانه است. این نوع ریزش مو معمولاً آسان‌تر است که هنگام خیس بودن مو یا در نورهای روشن که باعث می‌شود پوست سر شما بیشتر دیده شود، متوجه شوید.

کلینیک لیزر موهای زائد صدف در اصفهان، یکی از مراکز مجهزی است که با ایمنی بالا و در کمترین تعداد جلسات، می‌ تواند به رفع دائم موهای زائد صورت و بدن بپردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، با شماره‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اوزون تراپی مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟اوزون تراپی مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اوزون تراپی مو یکی از روش های مدرن تقویت موی سر است که امروزه در بسیاری از کلینیک ها انجام می شود. اوزون تشکیل شده است از یک مولکول اکسیژن همراه با یک ... ادامه مطلب

توصیه های پس از لیزر موهای زائدتوصیه های پس از لیزر موهای زائد

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود ... ادامه مطلب

مراحل کانتورینگ صورتمراحل کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت در زمینه جوانسازی پوست و زیبایی روشی محبوب است. کارهایی از جمله شکل دادن به قسمت‌ های خاص صورت، اضافه کردن خطوط برجسته‌ به صورت ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین