منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

تشخیص آلوپسی معمولاً بر اساس شرح حال کامل و معاینه فیزیکی متمرکز است. در بعضی از بیماران ، انجام آزمایشات آزمایشگاهی یا بیوپسی پانچ ممکن است لازم باشد. ماینوکسیدیل که به صورت موضعی تجویز می‌شود ، برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در زنان برچسب گذاری شده است. کورتیکواستروئیدها و سایر عوامل به طور معمول در زنان مبتلا به آلوپسی آره آتا استفاده می شوند. تلوژن افلوویوم اغلب یک اختلال خود محدود است. از آنجا که آلوپسی می تواند برای زنان مخرب باشد ، مدیریت باید شامل ارزیابی اثرات روانشناختی باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگرچه آلوپسی می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما بیشترین ناراحتی را برای پوست ایجاد می کند. ریزش مو می تواند از یک لکه کوچک لخت که به راحتی با آرایش مو پوشیده می شود تا الگوی پراکنده و واضح تر، متغیر باشد. مشخص شده است که آلوپسی در زنان تأثیرات مخربی بر عزت نفس ، بهزیستی روانشناختی و تصویر بدن دارد.

استفاده از تکنیک های جدید درمان ریزش مو مانند کاشت مو ، پی آر پی ، مزوتراپی و ... از روشهایی است که توسط متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان تجویز شده و انجام می‌ پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پاتوفیزیولوژی

هر فولیکول مو به طور مداوم از سه مرحله عبور می‌کند: آناژن (رشد) ، کاتاژن (انفولونشن یا انتقال کوتاه بین رشد و استراحت) و تلوژن (استراحت).

تشخیص و معاینه

یک تاریخچه دقیق اغلب دلیل اصلی آلوپسی را نشان می دهد. فاکتورهای اساسی شامل مدت زمان و الگوی ریزش مو هستند ، خواه موها شکسته یا ریشه ریخته باشند و هم اینکه ریزش یا نازک شدن آنها افزایش یافته است. رژیم غذایی بیمار ، داروها ، شرایط پزشکی موجود و سابقه خانوادگی آلوپسی از دیگر عوامل مهم هستند.

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

معاینه بدنی آلوپسی سه قسمت است :

1. ابتدا پوست سر از نظر پوسته پوسته شدن یا التهاب بررسی می شود. واحدهای فولیکولی در آلوپسی های غیر اسکار مشخص هستند اما در انواع زخم وجود ندارند. دوم ، تراکم و توزیع مو ارزیابی می شود. سوم ، ساقه مو از نظر کالیبر ، طول ، شکل و شکنندگی بررسی می شود.

2. تست کشش یک روش آسان برای ارزیابی ریزش مو است. تقریباً 60 مو بین انگشت شست و انگشت اشاره و میانی گرفته می شود. سپس موها به آرامی اما محکم کشیده می شوند. یک آزمایش منفی (شش تار مو کمتر یا کمتر) نشان دهنده ریزش طبیعی است ، در حالی که آزمایش مثبت (بیش از شش تار موی به دست آمده) روند ریزش موی فعال را نشان می دهد. بیماران نباید موهای خود را 24 ساعت قبل از انجام آزمایش شامپو بزنند

3. اگر تشخیص براساس سابقه و معاینه فیزیکی مشخص نباشد ، ممکن است آزمایش های آزمایشگاهی انتخاب شده و گاهی اوقات ، نمونه برداری با مشت انجام شود. یک رویکرد گام به گام در تشخیص ریزش مو ارائه شده است

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

فولیکول‌های مو حاوی گیرنده های آندروژن هستند. در حضور آندروژن ها ، ژن هایی که فاز آناژن را کوتاه می‌کنند، فعال می‌شوند و فولیکول های مو کوچک یا کوچک می‌شوند. با چرخه های آناژن متوالی ، فولیکول ها کوچکتر می‌شوند (که منجر به کوتاه شدن موهای ریز و ریز می شود). حتی افرادی که دچار آلوپسی آندروژنتیک شدید هستند تقریباً همیشه از قسمت جلوی خود موهای نازکی دارند.

زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک سطح بالاتری از آندروژن در گردش خون ندارند. با این حال ، مشخص شده است که آنها دارای سطح بالاتری از 5-الفا-ردوکتاز (که تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون تبدیل می کند) ، گیرنده های آندروژن بیشتر و سطوح پایین تر سیتوکروم P450 (که تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند) می باشد.

بیشتر زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک قاعدگی طبیعی ، باروری طبیعی و عملکرد غدد درون ریز طبیعی ، از جمله سطوح مناسب آندروژن در گردش جنسیتی دارند. بنابراین ، یک کار هورمونی گسترده ضروری نیست. اگر خانمی قاعدگی نامنظم ، ریزش ناگهانی مو ، پرمویی یا عود آکنه داشته باشد ، ارزیابی غدد درون ریز مناسب است. در این شرایط ، باید سطح تستوسترون تام ، تستوسترون آزاد ، دهیدرواپیآندروسترون سولفات و پرولاکتین بدست آید.

صفحه اینستاگرام صدف کلینیک

از آنجا که ریزش مو در آلوپسی آندروژنتیک انحراف از چرخه طبیعی مو است ، از لحاظ نظری برگشت پذیر است. با این حال ، آلوپسی آندروژنتیک پیشرفته ممکن است به درمان پاسخ ندهد ، زیرا التهاب اطراف ناحیه برآمدگی فولیکول ممکن است به سلول بنیادی فولیکولار آسیب برساند.
اگر بخاطر طاسی و ریزش مو از ظاهر خود رضایت ندارین، امروزه کاشت مو بهترین و موثرترین روش برای درمان آلوپسی و داشتن ظاهری زیبا می‌باشد.

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می‌ باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می‌ شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برداشتن انواع خال با جراحیبرداشتن انواع خال با جراحی

خال، شايع‌ترين و متداول‌ ترين ضايعه‌ ي پوستي است. در واقع يك نوع تومور پوستي است كه از سلول‌ هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌ شود . ... ادامه مطلب

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژنآلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

اگرچه آلوپسی می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما بیشترین ناراحتی را برای پوست ایجاد می کند. ریزش مو می تواند از یک لکه کوچک متمرکز یا پراکنده ... ادامه مطلب

برای جوانسازی زیر چشم مزونیدلینگ مناسب است یا مزوتراپیبرای جوانسازی زیر چشم مزونیدلینگ مناسب است یا مزوتراپی

نقص زیبایی در اطراف چشم نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می شود. مزونیدلینگ و مزوتراپی روشی مؤثر برای جوانسازی زیر چشم است. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین