منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع لک، کک و مک و تاتو / بهترین و سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

بهترین و سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

لکه های قهوه ای روی پوست یکی از مشکلات شایع پوستی است که به خودی خود خطر چندانی برای فرد ندارد؛ اما ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری جدی‌تر داخلی باشد. لکه های قهوه ای روی بدن بیشتر در مناطقی مانند پشت دست، روی صورت، پشت کمر، گردن و حتی ساق پا ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها ممکن است به تنهایی و یا به صورت دسته‌ای و یک لکه بزرگ ظاهر شوند. لکه‌های قهوه ای در افراد سفیدپوست، مسن و همچنین کسانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند، شایع‌تر است؛ اما به طور کلی علت لکه های قهوه ای روی پوست تولید بیش از حد معمول ملانین در لایه بالایی سطح پوست است. دلایل مختلفی می‌تواند باعث تولید بیش از حد ملانین شده و علت لکه های قهوه ای روی پوست باشد. ملانوسیت ها مانند اسفنج هایی هستند که نور خورشید را به خود جذب می کنند. هر چه پوست بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار گیرد، این اسفنج ها از ملانین بیشتر اشباع می شوند و تیره رنگ تر می گردند. از آنجایی‌که لک ‌های قهوه‌ای ظاهر مطلوبی ندارند، اکثر افراد به دنبال راهی برای درمان و رفع آنها هستند. روش‌هایی که در ادامه ذکر میگردند جهت درمان لک قهوه ای صورت به کار برده میشوند.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علل لکه های قهوه ای صورت

به طور کلی چهار دلیل عمده برای ایجاد لکه های قهوه ای رنگ روی پوست وجود دارد:

عوامل خطر لکه های قهوه ای صورت

مردم در هر سن، جنس و نژادی که باشند، پوست آنها مستعد ایجاد و رشد لکه‌های قهوه‌ای است. با این حال لکه‌های قهوه‎ای در افرادی که برخی از عوامل خطر خاص را دارند، شایع‌تر است. این عوامل عبارتند از:

بهترین و سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم؟

1. کرم‌های موضعی

محصولات روشن کننده پوست که به خوبی لکه های مختلف آن را پوشش می دهند، در دسترس همه قرار دارند و استفاده از آنها نسبتاً بی خطر است. سرم های حاوی ویتامین C، آزلائیک و اسید گلیکولیک وجود دارند که می توان برای این منظور از آنها استفاده کرد.

2. لیزر درمانی

یکی از روش‌های مؤثر برای درمان لکه های قهوه ای لیزر درمانی است. در لیزر درمانی لک ، لکه های قهوه ای روی صورت شما مورد هدف لیزر قرار می‌گیرند و به مرور از بین می‌روند.

3. آی پی ال

همانطور که نام این روش نشان می‌دهد، در آن از نور لیزر مرئی شدید برای درمان عوارض رنگدانه‌ای پوست استفاده می‌‌شود. البته این روش هیچ آسیب خطرناکی به لایه سطحی پوست وارد نمی‌کند. لیزر IPL معمولاً نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی ندارد، هر چند که بعضی مواقع از آن استفاده می‌شود. لیزر IPL باعث می‌شود که بافت پوست در محل لکه‌های قهوه‌ای رنگ آسیب ببیند و از بین برود و سپس در طی دوره بهبودی، پوستی سالم و تازه جایگزین این بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود. معمولاً برای دستیابی به نتایج رضایت‌بخش در این روش به سه تا چهار جلسه لیزر نیاز است، هر چند که تعداد دقیق جلسات لازم مورد نیاز برای هر فرد به شدت و میزان سرسختی لک‌های صورت او بستگی دارد.

4. لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌بردارهای گلیکولیک اسید، می‌توانند ظاهر رنگدانه‌های تیره ناشی از لک صورت را با لایه‌برداری لایه سطحی پوست، بهبود ببخشند. این روش، معایب یا ناراحتی‌های بسیار ناچیزی درپی دارد.

5. میکرودرم

میکرودرم ابریژن ، روشی تقریباً بدون درد و بدون جراحی است که ممکن است برای تخفیف ملاسما و جوانسازی پوست با استفاده از وسیله‌ای که حداقل خراش را ایجاد می‌کند، برای خراش ملایم پوست، لایه‌برداری لایه خارجی ضخیم‌تر و ناهموار و برجا گذاشتن پوستی جوان‌تر، درخشان و سالم مورد استفاده قرار گیرد.

پیشگیری از لکه های قهوه ای پوست

بزرگ‌ترین عاملی که می‌تواند سبب بروز لک‌های تیره روی پوست شود، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید است. با رعایت نکات زیر می‌توانید به راحتی مانع از افزایش لک‌ قهوه ای روی صورت و بدن خود شوید:

علاوه بر اینها برای حفظ سلامت پوست خود هر روز پوست خود را به خوبی رطوبت‌رسانی نمایید. به هنگام خرید کرم مرطوب کننده کرمی را انتخاب نمایید که مناسب نوع پوست شما باشد. همچنین به یک شوینده مناسب هم نیاز دارید. اگر پوستتان حساس است، از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید تا دچار تحریک پوستی نشوید.

 اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه درمان لکه های قهوه ای صورت

هزینه درمان لک صورت و سایر درمان‌های مشابه با آن اغلب به عوامل متعددی بستگی پیدا می‌کند. اصولاً هزینه‌های درمان این عارضه به موقعیت جغرافیایی محل زندگی شما و کلینیک و پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید، بستگی دارد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی است که کلیه خدمات پوست، مو و لیزر از قبیل تزریق فیلر بینی ، تزریق ژل ، تزریق چربی و تزریق بوتاکس با بهترین کیفیت و نتایج در این مرکز ارائه می‌ گردد. شما جهت استفاده از خدمات این مرکز در اصفهان، می‌ توانید با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهرام رسولیان [ 1403-01-31 ]
سلام دکتر نزدیک به 25ساله لک دارم روی گونه چپم اندازه ی سکه خیلی لیزر کردم کم رنگ شد اما بعد از مدتی برگشت چه روشی برای ریشه کن کردنش استفاده کنم

محمدی [ 1403-01-27 ]
سلام خسته نباشید من الان یک ماهی است که کرم پودر گرفتم و آن را استفاده میکردم اصلا لکی صورتم نبود ولی الان صورتم پر شده لک کرم پودر با صورتم نمیسازهدباید چکار کنم که این لک هام ببره ممنون

مهدی [ 1403-01-12 ]
سلام من دو تا دستام لکه های سفید رنگی داره و روی سینم و شکمم لکه های قهوه ای رنگ باید چیکار کنم

عاطفه احمدی [ 1402-12-16 ]
سلام و خداقوت روی دستهای مک لک های قهوه ای هست که از چندتاکرمی که ستفاده کردم ازبین نرفتن لک پیشونیم هم همینطور کمی بااستفاده ازکرم کمرنگ میشه ولی بازظاهرمیشن ممنون میشم راهنماییم کنید دکتر

اکبر تهمتن [ 1402-10-10 ]
سلام وقتتون بخیر یه چند وقته که روی گونه ها م لک افتاده و هرکاری هم که بگید آنجام دادم از لیزر بگیدتا راههای دیگر ولی اصلا درست نشد که نشد لطفاً راهنماییم کنید چیکار باید بکنم ممنون

نیلوفر مهری [ 1402-10-06 ]
من لیزر کردم کک مک صورتم حالا جاش لک قهوه ای افتاد میشه راهنمایی کنید چیکار کنن

مرادی [ 1402-09-21 ]
سلام من دختری ۳۳ساله هستم و چندساله که فقط قسمت انگشت های دستم دچار بیماری پسوریازیس شده....نتونستم دستم را خوب کنم که لک بزرگ پیشانی هم سه ساله گرفتارش هستم لطفا راهنماییم کنیدممنون میشم

شهربانو سیفی [ 1402-08-21 ]
سلام در دوطرف گونه هام یکم لک دارم با هر روش که بگی کردم ولی نرفته هم لیزر وکرم لک دو مدلشو ولی نرفته میشه راهنمایی کنی

رضا عابدی [ 1402-07-03 ]
سلام دوکترصورتم لکه های قهوی داره چکار کنم پاک بشه کلافه شدم ممنون میشم

زهراجنگی [ 1402-04-30 ]
سلام وقتتون بخیرصورت همسرم چندماهه لکه قهوه ای داره چه دارویی استفاده کنیم

اسم عاریفه سلطانی [ 1402-04-30 ]
سلام خانم دوکتر. صورتم خیلی لک دا ره. وهم کک مک داره چکاری کنم

اعظم عظیمی [ 1401-12-18 ]
لکه های تیره رنگ روی گونه های هر دو طرف صورتم خیلی اعصابم و خراب میکنه دکتر ممنونم که راهنماییم کنی من ساکن تهرانم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورتزمان تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس مسپورت

مسپورت یکی از بهترین برندهای بوتاکس در ایران است که در ایران تولید شده است. این محصول به عنوان سومین برند مجاز بوتاکس در ایران شناخته می شود ... ادامه مطلب

پیشگیری از شپشپیشگیری از شپش

شپش سر در سرتا سر جهان و بدون توجه به سن،جنس،نژاد یا طبقه اقتصادی-اجتماعی یافت می شود و جای تعجب نیست که بروی سر شاهزاده ها و پرنسس ها نیز مشاهده شود ... ادامه مطلب

علت و درمان ریزش سکه ای ریش آقایانعلت و درمان ریزش سکه ای ریش آقایان

ریزش سکه ای ریش آقایان یا آلوپسی باربا یا آلوپسی ریش یک بیماری خود ایمنی است که روی موی صورت تأثیر میگذارد. در این بخش به درمان آلوپسی ریش پرداختیم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین